تغذیه و سلامت

قدرت روتین | عادات سالم برای زندگی بهتر با روتین روزانه

قدرت روتین عادات سالم برای زندگی بهتر با روتین روزانه (1)

زندگی می تواند طوفانی از تصمیمات باشد، چه بخوریم، چه زمانی ورزش کنیم، چه زمانی استراحت کنیم، چه زمانی با خانواده و دوستان ارتباط برقرار کنیم و چه زمانی چند ساعتی کار اضافی کنیم. چگونه همه چیز را در خود هضم کنیم؟ اگر راهی برای ساده کردن روز و افزایش رفاه شما در همان زمان وجود داشت، چه؟ اینجاست که ایجاد یک روال یا روتین می تواند به عنوان سلاح مخفی شما عمل کند. برای یادگیری نحوه ایجاد یک روتین صبحگاهی و ایجاد روتین های عصر برای خواب بهتر، ادامه مطلب را بخوانید.

ایجاد و حفظ برنامه‌های روزمره می‌تواند یک تغییر بازی باشد، زیرا روتین ها ساختاری را ایجاد می‌کنند، ثبات را ارتقا می‌دهند و به گنجاندن عادات سالم در زندگی روزمره شما کمک می‌کنند. بیایید ارزش روتین را بررسی کنیم و نمونه‌هایی از روتین‌های عملی صبح و عصر را که برای حمایت از سبک زندگی سالم‌تر و متعادل‌تر طراحی شده‌اند، مرور کنیم.

چرا روتین ها یک ابرقدرت هستند؟

به روتین ها به عنوان سس مخفی برای عادات سالم فکر کنید. روال های منظم با ارائه چارچوبی ثابت برای فعالیت های روزانه به ایجاد و تقویت عادات سالم کمک می کند. با گذشت زمان، این عادت ها به طبیعت دوم تبدیل می شوند. برخی از مزایایی که می توانید از یک روتین انتظار داشته باشید عبارتند از :

استرس کمتر، تمرکز بیشتر:

یک روال می تواند احساس دیوانه کننده انجام مسئولیت های روزانه را کاهش دهد. روال ها با حذف حدس و گمان از کارهای روزانه، فضایی را برای افزایش قدرت مغز ایجاد می کنند. می‌توانید با دانستن اینکه عادت‌های سالم را خودکار کرده‌اید، روی چیزهای مهم تمرکز کنید.

خواندن
13 روش افزایش انرژی بدون کافئین

خداحافظ به تعویق انداختن کار، سلام پیشرفت:

همه ما از تلاش برای به تعویق انداختن کارها می دانیم. روتین ها یک برنامه قابل پیش‌بینی ایجاد می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا به اهداف خود مانند ورزش یا آماده‌سازی غذا پایبند باشید.

ایجاد کننده اعتماد به نفس:

پایبندی به یک روتین احساس قدرت می دهد و روز شما را سازماندهی می کند. این به شما اجازه می دهد تا به طور مداوم انتخاب های سالمی داشته باشید، که اعتماد به نفس و انگیزه شما را افزایش می دهد.

خواب بهتر، شما بهتر:

زمان خواب و بیداری ثابت کلیدی برای بهداشت خواب خوب است. روتین ها به تنظیم چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن شما کمک می کنند و منجر به خواب با کیفیت تر و انرژی بیشتر در طول روز می شود.

بهبود سلامت روانی و عاطفی:

روتین ها می توانند استرس و اضطراب را با ایجاد حس کنترل و قابل پیش بینی در روز کاهش دهند. دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید می تواند زندگی روزمره را قابل کنترل تر و کمتر طاقت فرساتر کند.

قدرت روتین عادات سالم برای زندگی بهتر با روتین روزانه (2)
قدرت روتین | عادات سالم برای زندگی بهتر با روتین روزانه

نمونه روتین صبحگاهی

روتین های ارائه شده در زیر نمونه هایی برای کمک به شما برای شروع هستند. ممکن است لازم باشد زمان‌ها و فعالیت‌ها را برای شخصی‌سازی این برنامه‌ها بر اساس تعهدات، برنامه، زمان و اهداف ورزش ترجیحی تنظیم کنید.

یک برنامه صبحگاهی که به خوبی طراحی شده باشد می تواند روال مثبتی برای روز ایجاد کند و سطح انرژی و بهره وری را افزایش دهد.

بیدار شدن (6:00 تا 6:20 صبح)

زود بیدار شدن، زمان آرامی را برای مراقبت از خود و آمادگی قبل از شروع خواسته های روز فراهم می کند. این ممکن است مکانی برای مدیتیشن کوتاه یا تمرکز حواس باشد.

هیدراته کردن (6:20-6:25 صبح)

روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید تا بدن خود را پس از یک خواب شبانه آبرسانی کنید.

خواندن
10 تمرین خانگی کراس فیت بدون تجهیزات

فعالیت بدنی (6:30 تا 7:00 صبح)

درگیر نوعی فعالیت بدنی باشید، خواه پیاده روی سریع، یوگا یا یک تمرین کوتاه مدت یا دویدن روی یک تردمیل و پا زدن روی یک دوچرخه ثابت. این کار سطح انرژی شما را افزایش می دهد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. اگر احساس می‌کنید در اواخر روز بهتر تمرین می‌کنید، این زمان را تغییر دهید.

صبحانه سالم (7:00 تا 7:20 صبح)

از یک صبحانه متعادل سرشار از پروتئین، چربی های سالم و فیبر لذت ببرید. این به بدن شما سوخت می دهد و شما را تا وعده غذایی بعدی سیر نگه می دارد.

آماده شدن برای روز (7:20 تا 8:00 صبح)

اقدامات بهداشتی روزانه را کامل کنید، برنامه خود را مرور کنید و وظایف اصلی خود را برای روز مشخص کنید. این شما را منظم و متمرکز نگه می دارد.

برای اطمینان از استراحت‌های فعالیت بدنی در طول روز، از این فرمول استفاده کنید، که به شما اطمینان می‌دهد که حرکات غیرساختاری انجام می‌دهید که به سوزاندن کالری و افزایش فواید سلامتی کمک می‌کند :

برای هر 30 دقیقه، 20 دقیقه بنشینید، 8 دقیقه بایستید و 2 دقیقه حرکت کنید.

نمونه روتین عصر

یک روتین موثر عصر می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید، خوابی آرام داشته باشید و شما را برای روز بعد آماده کند.

از شام لذت ببرید (6:00 تا 6:45 بعد از ظهر)

زمانی را برای ارتباط با خانواده، دوستان و وعده غذایی خود اختصاص دهید (به عنوان مثال، حواستان به غذا خوردن و لذت بردن از تجربه باشد). بعد از شام، در صورت لزوم، این فرصتی است برای تهیه ناهار برای روز بعد، یا یک پیاده روی کوتاه.

استراحت کردن (6:45 تا 8:45 بعد از ظهر)

در یک فعالیت آرامش بخش مانند خواندن، یادداشت روزانه، گوش دادن به موسیقی آرام بخش، تماشای تلویزیون یا بازی های ویدیویی شرکت کنید.

خواندن
فواید ماساژ سر چیست؟

حرکات کششی یا آرامش بخش (8:45 تا 8:55 بعد از ظهر)

برای رهایی از تنش عضلانی و آماده سازی بدن برای خواب، در تمرینات کششی یا آرام سازی ملایم بدن شرکت کنید.

وسایل الکترونیک را قطع کنید و برای روز بعد آماده شوید (8:55 تا 9:10 بعد از ظهر)

وسایل الکترونیکی را خاموش کنید و لباس های خود را بچینید و هر گونه وسایل مورد نیاز برای روز بعد را مرتب کنید. این کار استرس صبحگاهی را کاهش می دهد و شروعی آرام را تضمین می کند. این ممکن است زمانی برای تمرین تأمل و قدردانی و مرور «برد های» آن روز باشد.

روال بهداشت خواب (9:10 تا 10:00 شب)

با رفتن به رختخواب هر شب در ساعت معینی، یک برنامه خواب ثابت ایجاد کنید. با کم کردن نورها، تنظیم دمای راحت و تمرین تکنیک های آرام سازی مانند تنفس عمیق یا آرام سازی تدریجی عضلانی، محیطی آرام ایجاد کنید. این پنجره ممکن است شامل خواندن برای بچه‌ها یا رها شدن از راه‌های دیگر باشد تا به بدن نشان دهد که وقت خواب است.

جمع بندی نهایی

توجه به این نکته مهم است که یک روتین برای ایجاد یک ساختار قابل پیش بینی و کمک به تصمیم گیری کارآمد طراحی شده است، اما انعطاف پذیری یک جزء کلیدی است. رویدادهایی وجود خواهند داشت که می توانند روز یا عصر شما را به یک جهت یا جهت دیگر تغییر دهند. قدرت در ارج نهادن به فضایی که در آن هستید و حرکت عمدی به جلو وجود دارد.

اشکالی ندارد اگر روال‌ها باید «بهینه‌سازی» شوند تا با تغییراتی که ممکن است شما و خانواده‌تان تجربه کنید، سازگار شوند. آنچه برای شما مناسب است را بیابید و این روتین ها را متناسب با سبک زندگی و ترجیحات خود شخصی سازی کنید. نکته کلیدی این است که ثابت باشید و ریتمی بیابید که عادات سالم را ترویج کند و به شما بهترین احساس را بدهد. بنابراین، تقلای روزانه را کنار بگذارید و قدرت روتین ها را در آغوش بگیرید. شاید تعجب کنید که چقدر زندگی شما روان تر و رضایت بخش تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *