تغذیه و سلامت

رازهای لاغری سلامت چیست؟

رازهای لاغری سلامت چیست؟

در این مقاله و چند مقاله پیش رو قصد داریم شما را با نکاتی مهم در باب لاغری اصولی و البته مهم تر از آن، لاغری با حفظ سلامتی بدنتان آشنا نماییم. همان طور که می دانید ما در وب سایت دلوکس کالا، تعهد و رسالت اصلی خود را بر مبنای سلامتی و تناسب اندام مخاطبانمان قرار داده ایم. به همین منظور علاوه بر معرفی دستگاه هایی برای انجام انواع ورزش ها، در مقالات متعددی نیز به موضوع های مختلف سلامتی و تناسب اندام پرداخته ایم. اگر مشغول به ورزش هستید و قصد دارید در مورد سلامتی ، رژیم های غذایی و رژیم های بدنسازی و همچنین روش های لاغری اصولی آگاه شوید؛ به شما توصیه می کنیم این پرونده از مقالات ما را از دست ندهید.

لاغر شدن کار آسانی نیست، نیازمند زمان و تعهد است.

لاغری و تناسب اندام به قدری دلچسب است که خیلی ها حاضرند با هر قیمتی آن را به دست آورند. بهایی که گاها هزینه های بسیار سنگینی بر دوش سلامتی شان می گذارد. بدن انسان مکانیزم دقیق و پیچیده ای دارد که بر هم زدن نظم آن می تواند عواقبی جدی داشته باشد. رژیم های غذایی غیر علمی و همین طور جراحی های زیبایی به منظور کاهش وزن، در بسیاری از مواقع می توانند عواقبی جبران ناپذیر داشته باشند و این در حالی است که افرادی که می خواهند به هر قیمتی لاغر شوند، هرگز به آن فکر نکرده یا تا با آن مواجه نشده اند، آن را جدی نگرفته اند.

پیش از آن که بخواهیم در این چند مقاله، سرفصل ها و نکاتی مهم در رابطه با لاغری اصولی به شما بگوییم، لازم است بدانید که کاهش وزن به هیچ وجه کار آسانی نیست و همان طور که فرآیند چاق شدن و اضافه وزن پیدا کردن در یک بازه­ ی زمانی تقریبا بلند مدت اتفاق افتاده است، لاغر شدن نیز نیازمند تلاش و صرف زمان و ممارست است. در اولین مقاله شما را با چند سرفصل مهم آشنا می کنیم.

برای لاغری اصولی این چهار مورد که حتما باید رعایت کنید.

  1. سوخت و ساز بدنتان باید تنظیم گردد: شاید بسیاری از ما فکر کنیم که این یک بدشانسی است که ما بسیار سریع چاق شده و خیلی کند لاغر می شویم؛ اما این موضوع ریشه­ ی علمی داشته و وابستگی بسیار زیادی به سوخت و ساز بدن شما دارد. افرادی که تحرک کمی دارند معمولا سوخت و ساز بدنی شان نیز به مرور کاهش می یابد و بدن به گونه ای تنظیم می گردد که کمترین کالری ممکن را مصرف نماید. در نتیجه برای شروع لاغری اصولی باید با ایجاد کمی تحرک و ورزش، سوخت و ساز بدنتان را بالاتر ببرید تا بتوانید زودتر به نتایج ایده آل­تان در سلامتی و تناسب اندام دست یابید.
  2. آگاهانه غذا بخورید: هر فرد با توجه به میزان فعالیت روزانه و همین طور سوخت و ساز عمومی بدنش، به یک میزان دقیق کالری نیاز دارد. افراد عادی معمولا چیزی در حدود 2000 کیلو کالری در طول روز مصرف می کنند. پس در نتیحه نیاز به دریافت همین میزان کالری نیز دارند. برای لاغر شدن سلامت و لاغری اصولی باید پیش از هر چیز بدانید بدن شما نیازمند چه میزان کالری است. در گام بعد شما باید با توجه به حفظ تنوع سبد غذایی تان، میزان کالری دریافتی را کاهش دهید. به طور مثال با عدد 1500 کیلو کالری شروع کنید. البته دوباره تاکید می کنیم تعیین رژیم غذایی، یک تخصص کاملا علمی است که برای دستیابی به آن نیازمند مشاوره با یک پزشک امین و دلسوز هستید. فراموش نکنید فرمول لاغر شدن، بسیار ساده است. شما باید فعالیت خود را افزایش داده تا کالری بیشتری بسوزانید و در عین حال با حفظ تنوع غذایی، خوارکی هایی را انتخاب کنید که مغذی اما کم کالری باشند. پس آگاهانه مواد غذایی روزانه ­ی خود را انتخاب کنید و تا حد امکان از روی عادت غذا نخورید.
  3. سبک زندگی شما تاثیر مستقیمی بر تناسب اندامتان دارد: بسیاری از عادات روزانه­ ی ما، به سلامتی و تناسب انداممان آسیب می زنند. زندگی مدرن، بسیاری از ما را پشت میز نشین کرده است. به همین علت میزان تحرک عمومی همه­ ی ما به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. ما عادت کرده ایم برای کوتاه ترین مسیر ها نیز سوار خودروی خود شده و حتی برای خریدن مایحتاج روزانه نیز تلاش می کنیم خرید خود را به صورت آنلاین یا تلفنی انجام دهیم. تمامی این موارد بدان معنا است که میزان تحرک بدن ما کم شده و همان طور که پیشتر گفتیم سوخت و ساز عمومی بدنمان نیز به مرور کاهش می یابد. قطعا در یک سبک زندگی سلامت، تحرک و ورزش اهمیت داشته و زمان کافی برای آنها در نظر گرفته می شود. اگر از وزن و شرایط تناسب اندام خود رضایت ندارید، باید یکی از ریشه ها آن را قطعا در سبک زندگی روزانه­ی خود جستجو کنید. برای شروع لازم نیست به دنبال اتفاق خیلی بزرگی باشید اما یکی از رازهای تغییر اصولی، تغییر جزئیات زندگی است. به طور مثال، به هر بهانه ای کمی پیاده روی کنید یا حتی جهت سرگرمی هم که شده یک وسیله­­ ی ورزشی خانگی خریداری کنید. اجازه دهید بدن شما با کمی تحرک بتواند سوخت و ساز خودش را بالاتر ببرد.
  4. ورزش کنید: همان طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، لاغری اصولی و نه البته لاغری های غیر اصولی که عوارض متعددی خواهند داشت، اصلا کار راحتی نیست. بهترین و پایدارترین راه لاغری اصولی و سلامت، ورزش کردن است. افرادی که به وسیله­ ی ورزش کردن لاغر می شوند، مزایای متعددی به دست می آورند که از آن میان می توان به لاغری پایدارتر اشاره کرد. زمانی که شما با ورزش کردن به وزن ایده آل­تان برسید، علاوه بر اینکه سوخت و ساز بدنتان بالاتر می رود و می توانید برنامه تغذیه ­ی متنوع تری داشته باشید؛ نسبت بافت چربی و ماهیچه­ ی کلی بدنتان نیز تغییر می کند و پس از لاغری، کمتر دچار عارضه­ ی شلی و افتادگی پوست می شوید. ضمنا کسانی که به وسیله­ ی رژیم لاغری و ورزش منظم، کاهش وزن را تجربه می کنند، با لاغری صورت که یکی دیگر از عوارض رژیم های غیر اصولی است، مواجه نمی گردند.
رازهای لاغری سلامت چیست؟ 1

سخن آخر

به عنوان آخرین توصیه به شما می گوییم این فرمول ساده را در ذهن خود نگاه دارید، یک رژیم استاندارد و سلامت، دیرتر به نتیجه می رسد اما نتایج آن به مراتب پایداتر از یک رژیم غیر اصولی و با نتایج عجیب در یک دوره­ی زمانی کوتاه مدت است. در نقطه­ی مقابل، رژیم های غذایی و روش های لاغری غیر اصولی، نتایجشان بسیار زود نمایان می شود اما نه تنها پایداری رژیم های اصولی را ندارند، بلکه می توانند متاسفانه عوارضی بلند مدت و آزار دهنده همچون ریزش مو و نرمی ناخن به یادگار بگذارند. پس فراموش نکنید یک رژیم غذایی سلامت و یک برنامه­ی تناسب اندام استاندارد، قطعا نیازمند زمان و کمی تلاش است. به شما توصیه می کنیم برای لاغر شدن دست به هر کاری نزنید.

غذاهای با فیبر بالا که حتما باید بخورید
خواندن

در سال 98 برای شما آرزوی سلامتی و آرامش داریم و به عنوان یک توصیه­ ی کوچک به شما می گوییم : « به عنوان یکی از پروژه ها و تصمیماتتان در سال 98 برای بهبود کیفیت سلامتی ، ورزش منظم را هم در نظر بگیرید. شاید شروع ورزش راحت نباشد اما کم کم و با مشاهده­ ی نتایج آن در سلامتی و تناسب اندامتان، قطعا از آن لذت خواهید برد. »

این مطلب را بخوانید:

دستگاه بدنسازی چندکاره خانگی ، یک باشگاه بدنسازی کامل در گوشه ای از خانه شما

در وب سایت دلوکس کالا تلاش داشتیم تا جای امکان در تنوعی گسترده، محصولات ورزشی معتبر و جذابی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده و یا به بهانه ­ی داشتن آنها، کمی به میزان ورزش کردن خود در طول روز بیافزایید. دلوکس کالا با عرضه ­ی بهترین و معتبرترین تجهیزات بدنسازی، ایروبیک، پیلاتس و سایر ورزش های موثر و لذت بخش خانگی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت، خیال شما را از اصالت و کیفیت کالای خریداری شده راحت کرده است. فراموش نکنید مشاورین ما به صورت مستمر، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. از شما دعوت می کنیم مطالب وب سایت دلوکس کالا را مطالعه فرمایید و مقاله بعدی ما را از دست ندهید. مطالعه­ ی این مقالات می تواند گامی کوچک باشد در بهبود کیفیت سلامتی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *