ماساژ

هر آنچه باید در رابطه با شمع ماساژ و ماساژ شمع بدانید

هر آنچه باید در رابطه با شمع ماساژ و ماساژ شمع بدانید

شمع ماساژ و یا دریافت ماساژ شمع راه حلی جذاب و فوق العاده برای تقویت، تامین چربی پوست و ارتقاء سطح سلامتی آن است. این نوع ماساژ به سلول های پوست شما کمک می کند تا دوباره خود را بازسازی و احیا نمایند.

ما در مجله دلوکس کالا تا به امروز مقالات متعددی در رابطه با انواع ماساژ و دستگاه های وابسته‌ی آن را برای شما آماده کرده ایم و امروز نیز قصد داریم شما را با یکی از جذاب ترین انواع ماساژ و مزایای آن آشنا نماییم.

چند مزیت اصلی در استفاده از شمع ماساژ یا دریافت ماساژ شمع

ماساژ شمع همچون تمامی انواع ماساژ، مزایایی عمومی و اختصاصی دارد. با استفاده از این نوع ماساژ شما از تمامی مزایای یک ماساژ بهره خواهید برد و در عین حال لذتی را تجربه می کنید که تنها مختص به استفاده از شمع های ماساژ است. در ادامه ما علاوه بر مزایای این نوع ماساژ به برخی از مراحل مرسوم آن نیز اشاره ای خواهیم داشت.

هر آنچه باید در رابطه با شمع ماساژ و ماساژ شمع بدانید 1

چهار گام معمول در ماساژ شمع

1- در ابتدا باید یک شمع با کیفیت و البته اختصاصی برای ماساژ بیابید. در انتخاب شمع توجه به ذائقه و کارایی عطر آن نیز اهمیت دارد. شمع های ماساژ نیز همچون انواع روغن های ماساژ دارای رایحه های گوناگون بوده که هر کدام تاثیرات انحصاری خود را بر روی ذهن و جسم شما دارند. پس با دقت شمع ماساژی را انتخاب کنید که رایحه آن را دوست داشته باشید.

2- در هنگام شروع ماساژ می بایست شمع را روشن کرده و وابسته به نوع آن، 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا شمع به آهستگی سوخته و فوم روغنی آن آزاد گردد.

خرید صندلی ماساژور در شیراز
خواندن

3- در مرحله سوم ماساژور می بایست با احتیاط، روغن گرم تولید شده را بر روی دستان خود ریخته و با آهستگی و دقت، دست ها را بر روی یکدیگر بمالد تا فوم به دمای مناسب رسیده و سپس ماساژ آغاز گردد. یک روش مصطلح دیگر در ماساژ شمع ، ریختن مستقیم فوم گرم تولید شده بر روی پوست ماساژ گیرنده است. در استفاده از این سبک همچون ماساژ سنگ داغ، توجه به دمای فوم ضروری است تا از آسیب هایی که ممکن است بر اثر دمای بالا به وجود آید، جلوگیری کنیم.

البته نباید فراموش کرد که سرد شدن بیش از اندازه روغن می تواند لذت و کیفیت ماساژ را کاهش دهد. ماساژشمع داغ گونه ای از ماساژ است که تبحر ماسور در آن نقشی کلیدی دارد و تنها یک ماساژور حرفه ای می تواند دمای متعادل و کاربردی شمع ماساژ را تعیین نماید. در نتیجه در رابطه با این نوع ماساژ و ماساژ سنگ داغ به سراغ افراد حرفه ای و باتجربه بروید.

ماساژ شمع

4- در آخرین مرحله شما می بایست پس از گذشت چند دقیقه از اتمام ماساژ استحمام کرده و فوم و روغن باقی مانده را تنها به وسیله آب شستشو دهید. برخلاف استفاده از روغن ماساژ که در آن به ماساژ گیرنده توصیه می شود حداقل تا چند ساعت روغن بر روی بدن باقی بماند، در هنگام استفاده از شمع ماساژ حتما باید کل چربی و فوم را از بدنتان بزدایید.

فواید ماساژ سنگ داغ برای سلامتی چیست؟
خواندن

انجام ماساژ شمع داغ و استفاده از شمع ماساژ یکی از کاربردی ترین انواع ماساژ است که علاوه بر کاهش دردها می تواند آرامشی لذت بخش در شما ایجاد نماید؛ اما همان طور که گفتیم این ماساژ تنها باید توسط افراد متخصص ارائه شده و طی کردن دقیق تمامی گام های یاد شده، نقش موثری در میزان کاربرد و جذابیت ماساژ برای شما دارد.

مزایای دریافت ماساژ با شمع ماساژ

یک ماساژ لذت بخش حتی بیشتر از آروماتراپی

بدون شک آروماتراپی یا ماساژ رایحه درمان، محبوب ترین و رایج ترین نوع ماساژ است. ماساژ شمع اما در کنار تولید این رایحه خوشایند که لذت ماساژ را دو چندان می کند، با ایجاد گرما بر روی پوست شما، عمق و کیفیت ماساژ را نیز افزایش می دهد. به ساده ترین شکل می توان گفت ماساژ با استفاده از شمع ترکیبی است لذت بخش از ماساژ سنگ داغ و آروماتراپی. جایی که شما همزمان علاوه بر تجربه رهایی عضلات از فشار به وسیله گرما، اثرگذاری آن را افزایش داده و پوستتان را نیز به خوبی تغذیه می کنید.

گردش خون بهتر و رهایی از دردهای مزمن عضلانی و مفاصل

با گرم شدن ناحیه‌ی تحت ماساژ و فشار دست ماسور، گردش خون در بدن شما تسهیل شده و این امر موجب می شود تا سیستم لنفاوی به خوبی بتواند سموم را تخلیه کند. به طور کلی همراهی گرما و حرکت دست ماساژ دهنده، حس دوست داشتنی آرامش عضلات را به وجود می آورد. این موضوع در کنار مزایای روغن ایجاد شده توسط شمع ماساژ باعث می شود تا فرآیند بازسازی سلول های پوست تسریع شده تا شما پس از چند مرتبه استفاده از این نوع ماساژ، پوستی جوان و شفاف تر داشته باشید.

فواید ماساژ سر چیست؟
خواندن

همان طور که در رابطه با رایحه انواع روغن ماساژ نیز به شما گفتیم، بدن ما با استشمام رایحه های مختلف هورمون هایی تولید می کند که می توانند نقش موثری در ایجاد احساس آرامش داشته و حتی خواص درمانی داشته باشند. رایحه های متعدد و متنوع شمع ماساژ این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر آن که قادر باشید رایحه‌ی مورد علاقه تان را انتخاب کنید، بتوانید برای موقعیت های مختلف و نیازهای متعدد جسمی خود، شمع ماساژ ویژه ای خریداری نمایید.

هر آنچه باید در رابطه با شمع ماساژ و ماساژ شمع بدانید 2

ماساژ شمع داغ همچون انواع ماساژها، ذهن و جان شما را نیز آرامش بخشیده و باعث می شود با روحیه و احساس بهتری روز خود را سپری کنید.

بازسازی و تولید مجدد سلول های پوستی به همراه جوان سازی پوست

شاید یکی از جذاب ترین مزایای ماساژ شمع و استفاده از شمع ماساژ خواص ضد پیری آن باشد. جایی که همزمان با کمک تغذیه پوست توسط فوم و چرب کردن پوست ناحیه‌ی تحت ماساژ، سلول های پوستی شروع به بازتولید می کنند. البته در این بین تعدد و تکرار منظم ماساژ نیز بسیار اهمیت دارد و به شما توصیه می کنیم حداقل ماهیانه 2 مرتبه این ماساژ لذت بخش را تجربه کنید.

این مطلب را بخوانید :

با 10 عدد از فواید ماساژ صورت و فیشال آشنا شوید

منبع : timesofindia.indiatimes.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *