ماساژ, ورزشی

آشنایی با ماساژور تفنگی ورزشی و فواید ماساژورهای تفنگی

آشنایی با ماساژور تفنگی ورزشی و فواید ماساژورهای تفنگی

ماساژور تفنگی ورزشی یکی از ابزارهای جذاب و بسیار کاربردی دستی است که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. این ابزارهای مدرن و بسیار جدید ماساژ، بی دلیل تا این حد محبوب نشده اند و علت اصلی محبوبیت آنها به ویژه در سال های اخیر، کاربردی بودن آنها در درمان آسیب های ورزشی و بازگشت عضلات به روند طبیعی کاریشان است. این ماساژورهای خوش دست و کاربردی به ویژه در سال های اخیر و با ارتقاء تکنولوژی و کیفیت ساختشان، محبوبیتی فوق العاده در میان افراد عادی و ورزشکاران یافته اند. به گونه ای که این روزها بیش از هر نوع ماساژور دیگری، تقاضا برای خرید آنها در بازار وجود دارد.

ما در این مقاله کوتاه قصد داریم شما را با انواع ماساژور تفنگی ورزشی و یا در اصطلاح عادی ماساژورهای تفنگی آشنا نماییم.

افزایش کارایی شما در هنگام ورزش، جلوگیری از آسیب دیدگی های مرسوم و ریکاوری سریع

ورود ماساژورهای تفنگی خبر خوبی برای ورزشکارانی بود که به دنبال افزایش توان جسمیشان در هنگام ورزش بودند. تحقیقات اخیر نشان داده است استفاده منظم از ماساژور تفنگی ورزشی و به ویژه قبل از انجام تمرینات سنگین می تواند توانایی عضله را تا چندین برابر افزایش داده و همچنین انعطاف پذیری آن را نیز در مواجهه با تمرینات متنوع ارتقاء دهد.

آشنایی با ماساژور تفنگی ورزشی و فواید ماساژورهای تفنگی 1

جالب است بدانید همچون انجام تمرینات یوگا و حرکاتی که موجب گرم شدن ماهیچه های شما می شود، استفاده از این ماساژور می تواند عضلات را پیش از تمرین تا حد زیادی گرم کرده تا از بروز برخی از آسیب دیدگی های مرسوم که در هر ورزشی اجتناب ناپذیر است جلوگیری نمایید.

استفاده از ماساژورهای تفنگی همچنین فشار وارده بر روی عضلات را کاهش داده و از انتقال آن به استخوان و مفاصل جلوگیری می کند. دو موضوعی که بدون شک بیشترین آمار آسیب دیدگی های ورزشی را به خود اختصاص داده اند.

لیست نباید های فیتنس و تناسب اندام
خواندن

تجربه یک درمان حرفه ای به کمک ویبره هوشمند ماساژور تفنگی ورزشی

بدون شک ماساژورهای تفنگی مدرن ترین و جدیدترین دستگاه ماساژ ورزشی در بازار هستند. دستگاه هایی که عمق اثرگذاری لرزش دستگاه را افزایش داده تا تمام سطح ماهیچه از آن بهره مند گردد.

ماساژور تفنگی ورزشی شبیه سازی کاملی از فرآیند گردش خون و تحرک طبیعی ماهیچه ها را به وجود می آورد. همچنین به سیستم لنفاوی شما کمک می کد تا هر چه سریع تر اسید لاکتیک ایجاد شده در ماهیچه ها را تخلیه کرده که همین موضوع کافی است تا در لحظه و بلافاصله اثرات تمرینات شدید ورزشی جای خود را به آزادسازی و آرامش ماهیچه ها بدهد.

اصلی ترین عامل بروز آسیب دیدگی های ورزشی، خستگی بیش از اندازه ماهیچه ها است که در یک بازه بلندمدت و یا در یک حرکت شدید و ناگهانی ورزشی می تواند دردهایی عمیق و گاها آسیب دیدگی هایی جدی و ماندگار ایجاد نماید. ماساژور تفنگی ورزشی با شبیه سازی تخریب کنترل شده ماهیچه ها و همچنین عمق بخشیدن به اثرگذاری لرزش دستگاه می تواند این فشار را از روی ماهیچه ها برداشته تا به راحتی و با کمترین میزان درد یا آسیب، بدنتان را پس از ورزش ریکاور نمایید. با استفاده از یکی از انواع ماساژورهای تفنگی  ، دردهای مرسوم شانه، گردن و پشت کاهش می یابد. البته استفاده از این دستگاه تنها محدود به ورزشکاران نبوده و افراد عادی که سبک زندگی روزانه شان به گونه ای است که دچار این عوارض می گردند نیز می توانند از این دستگاه معجزه آسا استفاده کنند.

فواید دوچرخه ثابت را بخوانید
خواندن

فواید درمانی و از بین بردن آسیب دیدگی های مرسوم ورزشی

پیش از آن که این بخش را آغاز کنیم به یک ویژگی مهم در رابطه با انواع ماساژ و دستگاه های مختلف ماساژور اشاره می کنیم :

سبک زندگی بسیاری از ما به گونه است که به طور مستمر از دردهای عضلانی به ویژه در ناحیه گردن و شانه ها شکایت داریم. اصلی ترین کاربرد ماساژ برای افراد عادی، کاهش این دردها و آزادسازی فشار روی ماهیچه ها و مفاصل است.

ماساژور تفنگی ورزشی تنها مختص ورزشکاران حرفه ای نبوده و همه ما می توانیم به کمک این دستگاه ها، دردهای رایج عضلانیمان را کاهش دهیم و این موضوع در کنار کاربرد آسان و موثر آنها باعث شده است تا این اندازه محبوب باشند. آسیب دیدگی ماهیچه و به ویژه مفاصل می تواند سبک زندگی و کارایی فیزیکی بدن ما را به طور جدی تهدید نماید. در نتیجه بی توجهی به آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری به زندگی ورزشی و شخصی ما وارد کند. مشکلاتی که در ورزشکاران حرفه ای گاها و تنها به وسیله عمل های جراحی قابل رفع است.

مزایای ماساژ و ماساژورهای تفنگی  برای سلامت عمومی جسم و روان شما

ماساژ فارغ از آن که آن را چگونه دریافت می کنید، علاوه بر آن که جسم شما را در مقابل آسیب دیدگی های ورزش محافظت می کند، تاثیرات روانی بسیار مثبتی نیز دارد. همه ما تجربه آرامش فوق العاده بعد از ماساژ را داریم و این موضوع می تواند باعث شود تا ذهن ما از بسیاری از فشارهای روزانه رهایی یابد. دریافت ماساژ منظم به وسیله انواع ماساژورهای تفنگی می تواند مزایای زیر را نیز به همراه داشته باشد.

کار با وزنه آزاد و دلایل آن
خواندن

1- خواب بهتر : از اولین نشانه ها و اثرات دریافت ماساژ می توان به آرامش بیشتر در هنگام خواب اشاره کرد. افرادی که دچار کمبود خواب و یا خواب نامنظم هستند، می توانند به کمک ماساژ به سلامت ترین شکل ممکن و بدون مصرف هیچ گونه داروی زیان آوری، خوابی عمیق و سرشار از آرامش داشته باشند.

آشنایی با ماساژور تفنگی ورزشی و فواید ماساژورهای تفنگی 2

تفنگ ماساژ

2- سم زدایی بدن : فعالیت های ورزشی و استرس های روزانه موجب می شوند تا در بدن ما سمومی تولید گردند. این سموم به صورت طبیعی از طریق سیستم لنفاوی از بدن خارج می شوند؛ اما بی تحرکی و یا در نقطه مقابل، انجام پر فشار تمرینات ورزشی، این سطح از ایجاد سموم را افزایش داده و در نتیجه بدن ما قادر به تخلیه کامل و طبیعی آنها نیست. همان طور که پیشتر گفتیم از اولین مزایای استفاده از ماساژور تفنگی ورزشی ، ارتقاء و بهبود گردش خون و سیستم لنفاوی است، موضوعی که به صورت طبیعی بدن شما را سم زدایی می کند.

3- تحرک بیشتر و آسان تر : اگر مشغول به هر نوع ورزش یا کسب و کاری باشید ، تحرک آسان و فارغ از فشار بر روی مفاصل می تواند کارایی فیزیکی بدن شما را افزایش دهد. عضلات خسته بدن، بار کاری و مسئولیتشان را به صورت طبیعی بر روی مفاصل افزایش داده و همین موضوع موجب می شود تا آنها مستعد آسیب دیدگی و خستگی بیش از اندازه گردند.

این مطلب را بخوانید :

8 تمرین فوق العاده برای تقویت عضلات پا و کاهش دردهای مرسوم

و در آخر این که ماساژ به قدری لذت بخش است که حتی اگر تمامی این مزایایی که به آن اشاره کردیم را هم نداشت، به عنوان یک فعالیت دوست داشتنی می بایست در برنامه زندگی مان باشد.

منبع : joinfit.hk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *