ماساژ

فواید روغن آووکادو

فواید روغن آووکادو

در این مقاله قصد داریم شما را با فواید روغن آووکادو در زمینه های مختلف آشنا نماییم. همه می‌ دانیم ماساژ جهت رفع خستگی و درمان قدمتی بسیار طولانی دارد. در عصر پر تنش حاضر که همه انسان ها ساعات متمادی در حال کار کردن هستند، ماساژ منافع بسیاری در کاهش درد عضلات، ایجاد گردش خون بهتر و کاهش استرس دارد.

در حقیقت ماساژ یک کار آرامش‌ بخش است، که بهترین روش برای سم‌ زدایی و خارج نمودن سموم ذخیره شده در بافت سطحی پوست نیز می‌ باشد، البته می‌ توان گفت استفاده از روغن‌ های مختلف در ماساژ برای ارتقاء سلامت و شادابی تاثیر بسیار شگرفی دارد.

بنابراین انتخاب روغن مناسب، در فواید نهایی ماساژ بسیار موثر است.

از روغن آووکادو استفاده کنید تا بدنتان از شما تشکر کند!

بیشتر مردم در هنگام دریافت ماساژ توجه کافی به نوع روغن آن نداشته و بر این باورند که هر گزینه ای می تواند برای پوست آنها ایده آل باشد. بسیاری نیز فکر می ‌کنند که تنها هدف روغن ماساژ این است که ماساژ دهنده بتواند روی عضلات دردناک شما به راحتی کار کند، اما موضوع تنها این نیست! اینجاست که فواید روغن ماساژ آووکادو نمایان می شود.

باید توجه داشت که روغن مورد استفاده در ماساژ می ‌تواند پوست شما را شاداب کرده و آبرسانی نماید و البته مزایای دیگری نیز دارد. در ادامه خواهید دانست چرا بطری روغن آووکادو را باید در برنامه‌ی غذایی و ماساژ خود جای دهید!

جالب است بدانید تنها مصرف روغن آووکادو، در ماساژ نیست و این ماده شگفت انگیز مصارف فوق العاده خوراکی نیز دارد.

روغن آووکادو نه تنها روغن سالمی محسوب می ‌شود بلکه طعم دهنده‌ی بسیار خوبی نیز هست و حتی می‌ تواند جایگزین خوبی برای سایر روغن ‌ها مثل مارگارین در پخت و پز باشد. اسید اولئیک موجود در روغن آووکادو، آن را در برابر اکسیداسیون مقاوم می ‌کند. شاید برای شما بسیار جالب باشد که بدانید تمامی فواید روغن آووکادو تنها محدود به صنعت آرایشی و زیبایی نیست.

فواید روغن آووکادو (2)

گفتنی است نقطه‌ی دود ( دمایی که روغن تحت گرما می ‌سوزد و تخریب می ‌شود ) روغن آووکادو بسیار بالاست و همین نکته آن را گزینه‌ ای بسیار عالی و مطلوب برای پخت و پز با حرارت بالا مانند سرخ کردن قرار می ‌دهد.

درحالیکه روغن آووکادو گزینه‌ی بسیار خوبی برای پخت و پز با دمای بالاست، برای سس سالاد نیز بسیار خوش طعم است در هر حال فواید روغن آووکادو تنها منحصر به آشپزخانه و پخت و پز نیست :

آیا برای سلامتی، رژیم غذایی خاصی دارید؟ چه مواد غذایی را در رژیم غذایی خود دارید؟

فواید روغن آووکادو در رژیم غذایی

روغن آووکادو، فاقد کلسترول خون

روغن آووکادو منبع بسیار قوی از چربی‌های اشباع نشده است، چربی ‌های اشباع شده آن بسیار کم است و مهم‌ تر از هر چیزی فاقد کلسترول است. افزودن روغن آووکادو به رژیم غذایی می ‌تواند کمک خوبی برای کاهش سطح چربی‌ های مضر بدن باشد. در ضمن باید اضافه کنیم که این روغن برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

فواید روغن آووکادو در کاهش فشار خون

روغن آووکادو سرشار از پتاسیم و ویتامین E است که با از بین بردن رادیکال ‌های آزاد، رگ‌ های خونی را سالم نگه می ‌دارد. با ملاحظه‌ی رژیم‌ های غذایی حاوی روغن آووکادو شاهد هستیم چگونه سطح اسید های چرب ضروری در کلیه‌ها تغییر می‌ کند.

همچنین محققان مشاهده کرده‌اند که چگونه هورمون‌ های تنظیم کننده‌ی فشار خون به روغن آووکادو واکنش نشان داده‌اند، بنابراین این روغن به جلوگیری از آسیب‌های شریانی نیز می ‌پردازد که خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می ‌دهد.

روغن آووکادو و سم‌زدایی از بدن

خوب است بدانیم که روغن آووکادو حاوی کلروفیل است، یعنی یک منبع طبیعی منیزیم که به طور کاملا طبیعی فلزات سنگین مانند جیوه و سرب را از کبد، کلیه‌ها، مغز و سایر اندام ‌های شما می‌ زداید.

آیا ماساژ میتواند به درد سیاتیک کمک کند؟
خواندن

خوشبختانه روغن آووکادو حاوی امگا 9 و ماده EFA موجود در روغن زیتون نیز هست. اسیدهای چرب امگا 3 که در روغن آووکادو یافت می‌ شود ضد سرطانی هستند و به کاهش رشد سلول ‌های سرطانی به ویژه سلول ‌های سرطانی سینه و روده‌ی بزرگ کمک شایانی می ‌کند.

روغن آووکادو و کمک به بیماری‌ های پریودنتال (دندانی و دهانی)

مطالعات نشان می ‌دهد که روغن آووکادو محتوی عنصری به عنوان مولکول سیتوکین است که التهاب ‌های دهانی را مهار می‌ کند. شما می ‌توانید ترکیبی از روغن آووکادو و روغن سویا را بسازید که در مهار فرسایش استخوان دندان نیز بسیار مفید و موثر است.

فواید روغن آووکادو در رشد سریع و کامل مو

 همان مواد مغذی که پوست شما را تغذیه می ‌کنند، موی شما را نیز تقویت خواهند کرد. بعد از پاکسازی موی خود، به تنهایی از روغن آووکادو بر روی ساقه و روی پوست سر خود استفاده کنید، البته می ‌توانید از ترکیب روغن آووکادو با روغن‌ های ضروری نیز استفاده کنید تا شاهد تاثیرات مفید آن باشید.

براساس تحقیقات روغن آووکادو منبع بزرگی از لیسیتین ‌ها است که به عنوان امولسیون عمل کرده و به محافظت از مو و پوست می‌ پردازد. لیسیتین از رطوبت پوست و مو محافظت کرده و بسیار برای اقلیم هوایی سخت و بادی مناسب است.

فواید روغن آووکادو در کاهش وزن

 جالبتر اینکه روغن ‌های موجود در روغن آووکادو به طور طبیعی در روغن ‌های حیوانی و گیاهی نیز یافت می‌ شود. دانشمندان معتقدند که این روغن ‌ها، در حین ورزش جریان خون را بهبود می ‌بخشد و ترکیب روغن‌ های موجود در روغن آووکادو به تحریک آنزیم‌ های ضد چربی می‌ پردازد.

علاوه بر این روغن ماساژ آووکادوغلیظ و سرشار از مواد مغذی است که  باعث می ‌شود فرد تا مدت زمان طولانی احساس سیری کند.

 در نهایت باید گفت روغن آووکادو برای هضم نیز بسیار مفید است. 

بعضی از مزایای روغن ماساژ آووکادو

استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست فواید فراوانی دارد، اما با ماساژ خوب، به سرعت به داخل پوست نفوذ می ‌کند و جریان گردش خون در قسمت‌ های ماساژ داده شده بسیار بهتر بوده و جذب روغن آووکادو نیز بالا خواهد بود.

همانطور که کم و بیش می‌ دانیم روغن آووکادو مرطوب کننده‌ی بسیار قوی است، همچنین التهاب را برطرف کرده و یک منبع خوب استروئید نیز محسوب می ‌شود، بنابراین پوست آسیب دیده از آفتاب را این روغن خیلی سریع ترمیم می ‌کند.

جنبه ‌های ضد التهابی روغن آووکادو می‌ تواند برای کسانی که از آرتروز و رماتیسم رنج می ‌برند بسیار مفید باشد. با استفاده از روغن آووکادو و ماساژ آن روی قسمت‌ های ملتهب، می‌ توانید شاهد تاثیر شگرف در کاهش التهاب باشید.

فواید روغن آووکادو (3)

روغن آووکادو و تامین مزایای بسیار مفید

روغن آووکادو یک روغن غنی از مواد مغذی است. این روغن در تسکین بیماری‌ های پوستی مانند اگزما بسیار موثر است. از آنجا که آووکادو سرشار از الکل ‌های چرب پلی‌هیدروکسیل می‌ باشد بنابراین تاثیر شگرفی در کاهش التهاب موضعی و کمک بسیار خوبی برای پوست‌ های آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی است!

همانطور که گفتیم روغن آووکادو محتوی درصد بالایی از اسید اولئیک است که برای مرطوب سازی و بازسازی اسید های چرب پوست بسیار مفید است. جالب است بدانید این مواد در روغن طبیعی پوست نیز وجود دارد. بنابراین استفاده از روغن آووکادو در هنگام آسیب‌های پوستی می ‌تواند واقعا کمک خوبی باشد. این نکته یکی از مهمترین مزایای روغن ماساژ آووکادو است.

روش های انتخاب ماساژور پا
خواندن

از طرفی دیگر فیتواسترول‌های موجود در روغن آووکادو این روغن را برای ماساژ تبدیل به گزینه‌ی بسیار عالی می‌ کند، زیرا نقش زیادی در جوان‌ سازی پوست‌ های تحت فشار دارد.

 آیا می‌دانید؟ ماساژهای چندگانه با روغن آووکادو واقعا می ‌تواند تغییراتی را ایجاد کرده و کشش پوست را کاملا افزایش دهد؟!

می‌ توان گفت استروئیدهای طبیعی موجود در روغن آووکادو مولد تولید کلاژن در پوست شما هستند که این یک مزیت عالی برای انتخاب این روغن در ماساژ است، زیرا کلاژن موجود در پوست برای پیوند بافت ‌ها و جلوگیری از پیری زودرس پوست بسیار ضروری است.

 دوست دارید همیشه جوان‌تر از سن خود جلوه کنید؟  به راستی برای مبارزه با چروک پوست خود چه می‌ کنید؟

روغن آووکادو و مبارزه با چروک پوست

در این بخش به یکی دیگر از جذاب ترین فواید روغن ماساژ آووکادو اشاره خواهیم کرد. مقادیر بالای پروتئین در روغن آووکادو همراه با اسیدهای آمینه مختلف، این روغن را برای بازسازی بافت پوست و تجدید سلول‌ های پوستی به گزینه‌ای مطلوب تبدیل می‌ کند. در واقع باید اضافه کنیم که ویتامین ‌های  DوA  موجود در روغن آووکادو می ‌تواند تولید و اتصال کلاژن را تقویت ‌کند و روند پیری پوست را نیز کاهش دهد. این مزیت از مهم ترین فواید روغن آووکادو است.

در مورد آنتی ‌اکسیدان ‌ها چه می ‌دانید؟

روغن آووکادو منبع بسیار غنی از آنتی‌اکسیدا‌ن‌هاست که به جنگ رادیکال‌ های آزاد که مخرب پوست نیز هستند می‌ رود. همه می‌ دانیم که رادیکال ‌های آزاد منجر به ایجاد تومور در بدن می ‌شود. از آنجایی که آووکادو نسبت به هر میوه ‌ای مقادیر بیشتری از آنتی‌ اکسیدان را در خود جای داده استفاده از آن در ماساژ بسیار توصیه می ‌شود.

چرا که آنتی‌اکسیدان‌های روغن آووکادو می‌تواند از طریق ماساژ در همه بافت‌های بدن نفوذ کند و شما را در برابر سرطان محافظت کند. از دیگر فواید روغن ماساژ آووکادو در ماساژ می توان به رفع آسیب های عمیق و مزمن پوستی اشاره کرد.

 فواید روغن آووکادو تا چه زمانی ماندگارست؟

ماندگاری فواید روغن آووکادو در بدن در افراد مختلف متفاوت است، اما با استفاده متمادی و منظم افراد می ‌توانند تفاوت زیادی در پوست خود، کشش آن، لطافت، شادابی و به طور کلی سلامت پوست را احساس کنند. به خصوص هنگامی که فقط مانند کرم استفاده نشود، بلکه به‌طور موثر ماساژ داده شود.

یکی از جنبه ‌های مهم روغن آووکادو این است که درصورت نگهداری صحیح، ماندگاری آن تا یک‌ سال امکان‌پذیر است. این ماندگاری حتی می‌ تواند با افزودن کمی ویتامین E افزایش یابد.

صحبت از ویتامین‌ ها شد! شما می‌ توانید به کمک ماساژ با روغن آووکادو بسیاری از ویتامین‌ ها نظیر A،B1 ،B2 ،E ،D ،C ، B6،B5  و K را وارد سیستم فیزیکی خود کرده و به تمام نواحی بدن خود برسانید!

اما نکته ‌ای که هنوز به آن نپرداخته ‌ایم!

بسیاری از افراد در مورد احساس روغن روی پوست خود کمی وسواس دارند، اما بسیاری دیگر این حس، در هنگام ماساژ با روغن آووکادو را دوست دارند. زیرا این روغن به طور متوسط سبک بوده و احساس چربی پوست مانند برخی روغن‌ های دیگر را ایجاد نمی‌ کند.

خوب است بدانید که هنگام استفاده از روغن آووکادو، پوست آن را بسیار سریع و خوب جذب کرده و خوشبختانه وقتی ماساژ به اتمام رسید، لکه ‌های چرب یا مقدار زیادی از روغن بر روی پوست باقی نمی ‌ماند.

آیا روغن آووکادو رایحه‌ی مطبوعی دارد؟

فواید روغن ماساژ آووکادو بسیار زیاد است. روغن آووکادو دارای رایحه‌ی خوشی است که برای بسیاری از افراد شامه نواز بوده و آرامش بخش است، بنابراین می‌ تواند ناقل رایحه‌ی خوش برای بسیاری از روغن ‌های دیگر نیز باشد! چند قطره از یک روغن مهم مثل اسطوخودوس با روغن آووکادو می ‌تواند یک ترکیب عالی و خوش‌ بو برای ماساژ نیز باشد.

فواید روغن آووکادو (4)

یک توصیه‌ی اساسی

اگر جایی می ‌خواهید ماساژ عالی و حرفه‌ای دریافت کنید از ماساژ تراپیست در مورد اینکه آیا آن‌ها ازروغن آووکادو استفاده می‌ کنند، بپرسید؛ جالب است بدانید در بسیاری از مراکز اسپا شما می توانید روغن مورد علاقه خود را به همراه داشته باشید.

فواید استفاده از لوسیون ماساژ بدن
خواندن

در این صورت شما می ‌توانید از تمام مزایای روغن آووکادو که برای شما در این مقاله لیست کرده‌ایم بهره ببرید!

یافته‌های علمی

یافته‌ های علمی محققان مستند این است که روغن ‌های طبیعی مثل روغن آووکادو می‌ توانند برای پوست بسیار مفید باشند. استفاده از روغن آووکادو به تنهایی یا با ترکیبی از روغن ‌های دیگر تاثیر شگرفی بر روی پوست دارد.

مطالعه ‌ای معتبر در سال 2017 نشان می ‌دهد که روغن آووکادو با ترکیب ویتامین B12 می‌ تواند علائم پسوریازیس ( یک بیماری مزمن پوستی که بعلت اختلال در سیستم ایمنی بدن اتفاق می ‌افتد) را برای مدت طولانی‌ تری نسبت به روش سنتی با کاربرد ویتامین D3 کاهش دهد.

محققان بر این باورند که می ‌توان کرم مرکب از روغن آووکادو و ویتامین B12 را به عنوان درمانگر بیماری ‌های پوستی مناطق گرمسیری به کار برد.

چگونه از روغن آووکادو استفاده کنیم؟

مزایای متعدد روغن آووکادو باعث شده است تا کاربردهای آن نیز گوناگون باشد.

علاوه بر استفاده از روغن آووکادو در ماساژ شما می ‌توانید به روش‌ های مختلفی از روغن آووکادو در برنامه مراقبت پوستی خود استفاده کنید؛ می‌ توانید این روغن را مثل ماسک روی پوست خود مالیده و آن را روی پوست ماساژ دهید، یا آن را به لوسیون حمام خود اضافه کنید.

فواید روغن آووکادو در ماسک صورت

یک آووکادوی رسیده را به صورت مکعب‌ های کوچک برش بزنید و مقدار کمی روغن آووکادو را نیز به آن اضافه کنید. با استفاده از قاشق یا چنگال آن را به صورت خمیر یکدست درآورید. سپس خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی صورت شما بماند. با توجه به نوع پوست خود می‌ توانید این ماسک را با آب گرم یا پاک کننده صورت بشویید.

 ساخت کرم طبیعی ضد پیری پوست با روغن آووکادو

4/1 فنجان روغن آووکادو را با 2 قاشق غذاخوری نارگیل، 2 قاشق غذاخوری موم عسل، 2/1 قاشق چای‌خوری ویتامین E و 1 قاشق غذاخوری کره طبیعی در یک شیشه مخلوط کنید. بدون گذاشتن درب شیشه، آن را در قابلمه ‌ای پر از آب ( در حدود ده سانتی متر ) قرار دهید و اجازه دهید تا کرم ترکیبی شما دم بکشد. با ذوب شدن مواد آن را هم بزنید. پس از ذوب شدن، کرم را در ظرف شیشه‌ای کوچک بریزید و بگذارید تا سرد و سفت شود سپس درب شیشه را بگذارید و کرم را در جای خنک نگهدارید.

خطرات و هشدارها درباره‌ی روغن آووکادو

عوارض جانبی روغن آووکادو بسیار کم بوده است، اما به مانند هر ماده طبیعی دیگر نیاز است تا آن را روی پوست خود تست کنید تا از مساله آلرژی نسبت به آن آگاه شوید.

به اندازه‌ی کمی از روغن آووکادو را روی پوست قسمت داخل ساعد خود بمالید؛ اگر ظرف 24 ساعت هیچ تحریک یا التهابی را تجربه نکردید، استفاده از آن برای شما بی‌خطر است. پس از اولین استفاده از روغن آووکادو، فواید آن را بر روی پوست خود احساس خواهید کرد، اگرچه برای دریافت نتایج درازمدت، استفاده منظم و مداوم از روغن آووکادو توصیه می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید:

4 تکنیک ماساژ صورت برای جوان سازی پوست صورت

همچون همیشه به شما توصیه می کنیم برای دریافت بهترین نتایج و جهت جلوگیری از حساسیت های احتمالی با پزشک خود مشورت کرده و یا با مقدار بسیار کمی از آن، آلرژی پذیری خود را بسنجید.

منبع :.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *