ماساژ, ورزشی

شما عاشق این دو وسیله خواهید شد | صندلی ماساژور و تردمیل در خانه

شما عاشق این دو وسیله خواهید شد صندلی ماساژور و تردمیل در خانه

داشتن برخی از وسایل در خانه گاهی می تواند سبک زندگی و حتی روحیات شما را به کلی متحول کند. حتما شما هم تا امروز تجربه کرده اید که با خریدن یک وسیله به ظاهر کوچک یا حتی در اولین نگاه معمولی و کم و کاربرد تغییری فوق العاده در بخشی از خانه شما اتفاق افتاده باشد. ما امروز و در این مقاله قصد داریم شما را با فواید داشتن تردمیل و صندلی ماساژور در خانه آشنا کنیم. داشتن یک تردمیل در خانه شاید در نگاه اول کمی پر هزینه و کم کاربرد باشد. این موضوع در رابطه با صندلی ماساژور حتی با مقاومت بیشتری مواجه است.

فارغ از قیمت زیاد مدل های پیشرفته این دو دستگاه، اگر با آنها و لذت استفاده از هر کدام از این دستگاه های چند منظوره و شگفت انگیز آشنایی نداشته باشید، شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که برای خریدن و آوردن آنها به خانه هنوز اولویتی در ذهنتان ندارید.

اما لذت و مزایای واقعی داشتن تردمیل در خانه و یا خریدن یک صندلی ماساژور چیست؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که تا امروز هیچ دلیلی برای وجود تردمیل و صندلی ماساژور در خانه نیافته اید مطالعه این مقاله می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

ضمنا در وبلاگ ما و در مقالاتی مختلف شما می توانید راهنمای خرید صندلی ماساژور و تردمیل را مطالعه کنید.

تردمیل در خانه – سلامتی، تحرک و نشاط برای ساختن یک روز فوق العاده

تردمیل از آن دسته وسایلی است که هر ساله با تحولات و به روزرسانی های جدید در مدل های به روز، علاقه مندان به خود را شگفت زده می کند.

علت این تغییرات مستمر هم محبوبیت و کاربردهای چندگانه تردمیل است. تردمیل در خانه دیگر تنها یک وسیله لوکس نیست. تردمیل یک وسیله ورزشی پایه است که می تواند راهکاری برای فرار از زندگی بی تحرک و ماشینی این روزگار باشد.

بسیاری از ما به دلایل منطقی و غیر منطقی بسیاری، ورزش کردن منظم را از زندگی پر مشغله‌ی خود حذف کرده ایم. با وجود یک تردمیل در خانه اما کم کم همه چیز تغییر خواهد کرد.

حالا وقت آن رسیده که به سراغ مزایای این وسیله دوست داشتنی برویم.

شما عاشق این دو وسیله خواهید شد  صندلی ماساژور و تردمیل در خانه 1

استفاده از تردمیل آسان است و بهانه ای برای بی تحرکی باقی نمی گذارد!

با وجود فراوانی این روزها وسایل مختلف ورزشی در خانه، تردمیل همچنان آسان ترین و ساده ترین وسیله ورزشی در خانه است. شما نه قرار است کار عجیبی انجام دهید و نه اینکه راه اندازی آن دشوار است. پس از داشتن تردمیل در خانه شما تنها کافی است آن را به برق بزنید و روی آن بروید! همین!

از این به بعد نه بهانه ای مانند آب و هوای بد وجود دارد و نه خطر ویروس کرونا.

ضمنا دویدن بر روی تردمیل کمترین فشار مخرب را به پاها و مفاصل شما وارد می کند. در نتیجه از آسیب دیدگی های احتمالی در هنگام دویدن در فضای آزاد هم به کلی در امان هستید.

تردمیل در خانه خیلی هم جاگیر نیست!

اگر شما بخواهید که باشگاه ورزشی کامل با تمامی وسایل ایده آل مورد نظرتان را در خانه راه اندازی کنید، یا باید بخشی از پارکینگ و حیاط را اشغال کرده و یا در سناریوی بدتر مجبور خواهید بود دکوراسیون داخلی خود را به کلی تغییر داده و یک فضای خالی جدید در داخل منزل برای آنها ایجاد کنید.

یوگا یا پیلاتس؟ کدام یک مناسب شما است
خواندن

اما با تردمیل های جدید هرگز این چالش را تجربه نخواهید کرد. با ورود تردمیل در خانه شما می توانید پس از اتمام تمرینتان، آنها را جمع کرده و در فضایی کمتر از 1 متر مربع جای دهید.

جالب است بدانید بسیاری از تردمیل های جدید قابلیت تا شوندگی داشته و با چرخ هایی که در زیر آنها تعبیه شده است، به راحتی بتوانید آنها را جا به جا کرده و در گوشه ای از خانه قرار دهید.

تردمیل در خانه یک مربی ورزشی است!

تردمیل های جدید با مانیتورهای دیجیتالی، ده ها برنامه‌ی ورزشی متنوع دارند که به کمک آنها می توانید یک پلان ورزشی اختصاصی برای خود داشته باشید.

شما همچنین می توانید با توجه به میزان آمادگی جسمانی و شرایط فیزیکی بدن خود، به راحتی به آنها برنامه بدهید.

تمرینات با تردمیل می تواند بسیار متنوع باشد و با اضافه و کم کردن سرعت یا شیب، قادر هستید ورزش کردن با آنها را متنوع، جذاب و چالشی کنید.

خلاصه در نوع ورزش هوازی و با هر سطحی را می توان با تردمیل انجام داد. فراموش نکنید که شما در طول هفته و برای حفظ سلامتی خود، حداقل باید 150 دقیقه ورزش هوازی داشته باشید.

با تردمیل در خانه پیشرفت برنامه‌ی ورزشی خود را دنبال کنید

با تردمیل شما می توانید به راحتی پیشرفت و افزایش سطح آمادگی جسمانی خود را در طول انجام یک برنامه‌ی اختصاصی ورزشی دنبال کنید.

این روزها تقریبا غالب تردمیل ها به شما این امکان را می دهد که مهمترین فاکتورهای هر تمرینی را همچون میزان زمان، مسافت، سرعت، کالری مصرفی و حتی ضربان قلبتان در طول انجام فرآیند ورزشی را در لحظه مشاهده کنید.

این قابلیت به شما کمک می کند تا با انگیزه‌ی بیشتر پیشرفت خود را مشاهده کرده و آماده‌ی چالش های جدید و دویدن بیشتر شوید. همچنین با داشتن تردمیل در خانه شما قادر هستید برای تمام افراد خانواده یک پروفایل اختصاصی بسازید تا هر کس به صورت شخصی در جریان حجم ورزش هوازی خود و همچنین آمادگی جسمانی اش باشد.

این برنامه ها به ویژه اگر در حال اجرای یک برنامه‌ی کاهش وزن هستید، بسیار کاربردی است و از طریق آن می توانید میزان پیشرفت برنامه و زمان رسیدن به هدف مورد نظرتان را به دست آورید.

کاهش وزن دیگر به دشواری قبل نخواهد بود

قطعا یکی از بدیهی ترین نتایج داشتن تردمیل در خانه ، کمک به برنامه‌ی کاهش وزن شما است. تنها با 20 دقیقه دویدن در سرعت 10 کیلومتر بر ساعت می توانید تا 229 کالری بسوزانید؛ و اگر این سرعت را به 12 کیلومتر افزایش دهید، در همین زمان بیش از 300 کالری خواهید سوزاند.

این نتایج نشان می دهد داشتن تردمیل در خانه در کنار یک رژیم غذایی متعادل می تواند لاغری و کاهش وزن را دستیافتی تر از هر زمان دیگری کند.

شما عاشق این دو وسیله خواهید شد  صندلی ماساژور و تردمیل در خانه 2

همان طور که گفتیم تردمیل های جدید تنها یک صفحه‌ی غلتان برای دویدن نیستند. به کمک آنها می توانید با یک برنامه‌ی ورزشی جذاب و در زمانی کوتاه، به اهدافی که برای سلامتی و تناسب اندام خود طراحی کرده اید، دست یابید.

کایروپراکتیک چیست؟ با فواید کایروپراکتیک بیشتر آشنا شوید
خواندن

به شما توصیه می کنیم سری به مقالات ما در رابطه با انواع سبک های تمرینات هوازی یا تمرین با تردمیل بزنید تا با تکنیک هایی آشما شوید تا با کمک آنها، ورزش کردن و سوازندن کالری با تردمیل را موثرتر کنید.

با وجود تردمیل در خانه شما قلب سالم تری خواهید داشت

از اولین نتایج انجام منظم ورزش های هوازی، تقویت سیستم قلب و عروق شما است. پس برای این که انگیزه‌ی بیشتری داشته باشید، باید بدانید که هر بار پا بر روی تردمیل می گذارید در واقع دارید یک گام دیگر قلب خود را سالم تر و قوی تر می کنید.

ورزش های هوازی باعث می شود تا میزان کلسترول خون شما نیز کاهش یابد و با توجه به این که کلسترول اصلی ترین دشمن قلب و عروق شما است، با جدی گرفتن تمرینات تردمیل می توانید برای همیشه از شر آن راحت شوید.

با تردمیل تناسب اندام موزون را تجربه کنید

در میان تمام دستگاه های ورزش خانگی شاید کمتر دستگاهی وجود داشته باشد که بتواند به اندازه‌ی تردمیل به طور متعادل تمام عضلات بدن شما را به صورت یکپارچه درگیر کرده و آنها را تقویت کند. با داشتن تردمیل در خانه شاید جای برخی از دستگاه های ورزشی تخصصی برای یک ورزشکار حرفه ای خالی باشد، اما در صورتی که کاهش وزن و سلامتی اصلی ترین دلیل شما برای خرید تردمیل باشد، به شما می گوییم که این دستگاه قطعا کافی خواهد بود.

با انجام تمرینات منظم به کمک تردمیل، نه تنها پایین تنه‌ی شما فرمی مناسب را تجربه خواهد کرد، بلکه بخش های بالا تنه‌ی شما نیز به یک بالانس و تناسب اندام جذاب خواهد رسید.

صندلی ماساژور در خانه – برای تجربه‌ی بی نظیر آرامش و کاهش اضطراب

شاید خریدن و داشتن صندلی ماساژور در خانه کمی لوکس و گاها کم کاربرد به نظر بیاید اما تا زمانی که این دستگاه فوق العاده را نداشته باشید، نمی توانید لذت استفاده و بهره مندی از آن را تجربه کنید.

یافته های مختلف علمی در زمینه‌ی روانشناسی و سلامت فیزیکی نشان می دهد انواع ماساژ تاثیر چشم گیری در این 2 فاکتور اثرگذار در سطح سلامت عمومی جسم و جان شما دارد.

در وبلاگ ما مقالات متعددی در رابطه با راهنمای خرید، کارکردها و انواع صندلی ماساژور وجود دارد. پس ما در این بخش تنها به مهمترین مزایای داشتن صندلی ماساژور در خانه اشاره خواهیم کرد.

کاهش اضطراب و استرس و در عین حال افزایش کارایی و هوشیاری

تحقیقات نشان می دهد تجربه‌ی یک ماساژ لذت بخش می تواند استرس های ذهنی و جسمی را کاهش دهد. این موضوع با کاهش ضربان و فشار خون و همچنین سطح ترشح هورمون های کورتیزول و انسولین اتفاق می افتد.

در هنگام تجربه‌ی ماساژ، سروتونین و دوپامین بیش از زمان های عادی ترشح شده که نتیجه‌ی آن، کاهش لحظه ای سطح استرس و احساس آرامش عمیق است.

شما عاشق این دو وسیله خواهید شد  صندلی ماساژور و تردمیل در خانه3

حس و حال بهترین تجربه خواهید کرد

هورمون اندروفین را می توان به عنوان طبیعی ترین ایجاد کننده‌ی حس و خوب زندگی شناخت. خیلی وقت ها که حال خوبی نداریم به آن علت است که بدن اندروفین کمی ترشح کرده است. با داشتن صندلی ماساژور در خانه شما در هر لحظه می توانید این حس خوب را تجربه کنید و حال و هوای خود را بهبود بخشید.

چگونه وضعیت بدن خود را اصلاح کنیم
خواندن

راحت تر بخوابید

همان طور که گفتیم یکی از نتایج ماساژ تراپی، ترشح سطح کافی از سروتونین است. مغز شما سروتونین ترشح شده را تبدیل به اصلی ترین هورمون ایجاد احساس خواب آلودگی کرده که آن ملوتونین است. در نتیجه قبل از خواب بر روی صندلی ماساژور خود نشسته تا آماده‌ی یک خواب عمیق، آرام و لذت بخش شوید.

صندلی ماساژور هم همچون تردمیل می تواند سیستم قلب و عروق شما را تقویت کند

همان طور که با دویدن بر روی تردمیل می توانید سطح کلسترول را کاهش داده و از آسیب پذیر بودن قلب خود جلوگیری کنید، به کمک صندلی ماساژور نیز می توانید از سطح استرستان بکاهید و در نتیجه 2 خطر جدی را که قلب شما را تهدید می کند، کم اثر کنید.

اولین تاثیر این کاهش استرس، پایین آوردن سطح فشار خون است. در نتیجه با داشتن تردمیل و صندلی ماساژور در خانه 2 خطر جدی در ایجاد حمله های قلبی ( سطح بالای کلسترول و فشار خون ) تا حد زیادی از بین خواهند رفت.

از شر کمر دردها و سر دردهای مزمن رها شوید

جالب است بدانید کمردردهای مزمن، مهمترین آسیب دنیای امروزی در کاهش بهره وری محیط های کاری است. از هر 10 نفر قطعا یک نفر دچار سطحی از کمردرد است که به او اجازه نمی دهد بتواند به درستی در یک روز کاری به فعالیت های روزمره‌ی خود بپردازد.

تحقیقات مختلف نشان داده است ماساژ تراپی، اولین و سلامت ترین روش در کنترل و از بین بردن این دردهای مزمن است.

در یک تحقیق که بر روی 104 فرد با کمردردهای مزمن انجام شده، نتایج نشان می دهد پس از 10 جلسه ماساژ در طول 12 هفته، بسیاری از آنها اعلام کردند که 50 درصد از میزان کمردردهای آنها از میان رفته است.

بخش جالب تر این تحقیقات نشان می دهد که این افراد تا ماه ها بعد از جلسات ماساژ تراپی خود، همچنان در ناحیه‌ی کمر احساس آرامش بیشتر و درد کمتری داشته اند.

مبل ماساژور در خانه

داشتن صندلی ماساژور در خانه و انجام 15 تا 20 دقیقه ماساژ روزانه می تواند این تجربه‌ی خوش آیند را در شما هم ایجاد کند.

این موضوع در رابطه با سردردهای مزمن نیز نتایجی یکسان دارد. زیرا عامل بسیاری از سردردهای مزمن روزانه‌ی ما ریشه در گرفتگی های کمر، گردن و فرم نشستن اشتباه ما است.

ضمنا نگاه کردن مستمر به صفحه‌ی مانیتور یا اوراق اداری، یکی دیگر از عواملی است که سردردهای مزمن را ایجاد می کند. با وجود یک صندلی ماساژور در خانه شما به سلامت ترین شکل ممکن می توانید به صورت ریشه ای، این مشکلات سلامتی را بر طرف کنید.

این مطلب را نیز بخوانید:

صندلی های ماساژور چگونه کار می کنند؟ انواع صندلی ماساژور و عملکرد آنها

امیدواریم مطالعه‌ی این مقاله، راهنمای اولیه‌ی مناسبی برای آشنایی با ویژگی های فوق العاده‌ی این 2 دستگاه برای شما باشد. برای آگاهی و مطالعه‌ی عمیق تر در رابطه با کارکردها و راهنمای خرید تردمیل و صندلی ماساژور، سایر مقالات ما را از دست ندهید.

منبع : infinitymassagechairs.com

منبع : treadmillreviewsite.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *