راهنمای خرید, ورزشی

راهنمای خرید دوچرخه ثابت

راهنمای خرید دوچرخه ثابت جدید

اصلی ترین راز و راهکار برای حفظ سلامتی و طول عمر، تمرینات هوازی است. در این راهنمای خرید دوچرخه ثابت قصد داریم شما را با یکی از بی رقیب ترین دستگاه های ارائه دهنده‌ی تمرینات هوازی آشنا کنیم.

بی هیچ شکی و بر اساس تحقیقات متعدد، انجام حداقل 3 روز تمرینات هوازی در هفته می تواند تضمین کننده‌ی سلامت سیستم قلبی و عروقی شما باشد؛ که دوچرخه ثابت و تردمیل از محبوب ترین دستگاه های ورزشی هستند که این امکان فوق العاده را به منزل ما آورده اند.

تا قبل از فراگیری پانادمی کرونا شاید اصلی ترین دلیل محبوبیت این دو دستگاه، کاهش زمان رفت و آمد به باشگاه و یا دشواری های ورزش در محیط عمومی بود؛ اما این روزها شرایط کاملا متفاوت است.

افزایش وزن و بی تحرکی قطعا پس از آسیب های ابتلا به این بیماری، پرخطرترین پیامد سبک جدید زندگی ما هستند. با خرید یک دوچرخه ثابت شما می توانید در محیطی محدود، تمامی نیازهای بدن خود را به تحرک و ورزش های هوازی برطرف نمایید.

اما سوال اصلی این جا است که در میان این حجم عظیم از تنوع و برند، چگونه بهترین گزینه را انتخاب کنیم؟

ما در ادامه با بیانی ساده مهمترین فاکتورها در انتخاب و خرید را به شما معرفی کرده و همچنین گزینه هایی را پیش روی شما خواهیم گذاشت که دارای بالاترین میزان ارزش خرید هستند.

همچون همیشه گزینه ای را انتخاب کنید که دقیقا مطابق با خواسته های شما است

برای انتخاب هر وسیله‌ی ورزشی، باید پیش از هر چیز حتی بودجه‌تان، اهداف ورزشی خود را تعیین کنید. به طور مثال پاسخ به سوالات زیر قطعا می تواند دایره‌ی انتخاب های شما را محدودتر و خرید دوچرخه ثابت نهایی را به مراتب آسان تر کند :

  • هر چند وقت یکبار می خواهید از دوچرخه ثابت استفاده کنید؟

در صورتی که قرار است از دوچرخه ثابت خود استفاده‌ی منظمی داشته باشید، باید به سراغ گزینه هایی بروید که دارای مقاومت بالا و البته خدمات پس از فروش و گارانتی باشند.

  • سطح تمرین و فشار در تمرینات هوازی شما چه میزان است؟

در صورتی که قصد انجام تمرینات جدی و منظم را دارید و همچنین می خواهید به مرور حجم تمرینات را افزایش دهید، به شما توصیه می کنیم دوچرخه ای را انتخاب کنید که دارای برنامه های پیش فرض بوده و امکان تنظیم گسترده‌ی میزان مقاومت داشته باشد.

  • آیا دچار آسیب دیدگی هستید یا مشکلات زانو و مفاصل دارید؟

به طور کلی دوچرخه های ثابت دارای حداقل میزان ایجاد آسیب در میان انواع دستگاه های تخصصی ورزش های هوازی هستند؛ اما باز هم در این میان می توانید با خرید دوچرخه های ثابت دارای ویژگی Low Impact حداکثر محافظت را از زانوهای خود داشته باشید. برای این موضوع به شما توصیه می کنیم حتما با کارشناسان ما مشورت داشته باشید.

راهنمای خرید دوچرخه ثابت جدید (2)

گزینه های دوچرخه های ثابت، اهمیت دارند

در این بخش از راهنمای خرید دوچرخه ثابت قصد داریم تا چند ویژگی مهم را به شما معرفی کنیم که هر کدام از آنها می توانند به راحتی کاربرد و موثر بودن تمرینات شما کمک کند. پس به این موارد دقت کافی داشته باشید.

صندلی راحت

قطعا اولین گزینه یک نشیمنگاه راحت است. تمرینات دوچرخه ثابت می تواند بین 20 تا 45 دقیقه ادامه داشته باشد. در صورتی که گزینه‌ی انتخابی شما دارای زین راحتی نباشد، بیش از آن که فشار تمرینات هوازی شما را خسته کند، نامناسب بودن نشیمنگاه مانع از تداوم تمرین خواهد شد.

9 عدد از فواید تمرینات کششی به همراه چند نکته طلایی برای شروع
خواندن

ضمنا دوچرخه های ثابت باکیفیت معمولا دارای قابلیت تنظیم نشیمنگاه هستند تا همه چیز برای انجام یک تمرین موثر و با حداقل میزان آسیب مهیا باشد.

بعد از زین، باید به سراغ رکاب ها رفت

همچون زین، پدال دوچرخه های ثابت نیز بسیار اهمیت دارند. یک پدال روان با قابلیت تنظیم برای قد شما می تواند فشار تمرین را به درستی توزیع کرده و به شدت از خستگی و احتمال آسیب زانوها و مفاصل جلوگیری کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش دوچرخه های ثابت می توانند بخش جذاب یک تمرین طولانی و طاقت فرسا باشند. به طور معمول دوچرخه های ثابت باکیفیت دارای صفحات نمایشی عریض، لمسی و در برخی از گزینه های دارای سیستم عامل هستند.

این صفحات نمایش می توانند در میانه‌ی تمرین، علاوه بر نمایش اطلاعات مهمی همچون میزان ضربان قلب، کالری و سرعت، به تغییر میزان مقاومت و یا برنامه‌ی ورزشی کمک کنند.

در انتهای این راهنمای خرید دوچرخه ثابت گزینه هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که برخی از آنها دارای صفحه نمایش فوق العاده ای هستند.

قابلیت اتصال

قابلیت اتصال به دستگاه های جانبی، از دیگر ویژگی های موثر دوچرخه های ثابت است. این امکان شاید به طور مستقیم تاثیری در عملکرد ورزشی دوچرخه ثابت نداشته باشد؛ اما در تداوم و کیفیت تمرینات شما قطعا موثر خواهد بود.

به کمک این امکان شما می توانید از طریق بلوتوث یا سایر راهکارهای ارتباطی، به دستگاه های چند رسانه ای متصل شوید.

و در انتها، برنامه پذیر بودن

برنامه پذیر بودن دوچرخه های ثابت، مدرن ترین ویژگی آنها است. به کمک این امکان شما یک باشگاه کامل را در فضایی در حدود یک متر مربع در اختیار خواهید داشت.

این ویژگی به شما کمک می کند علاوه بر قابلیت تنظیم لحظه ای میزان مقاومت، یک برنامه‌ی مدون ورزشی را طراحی و دنبال کنید.

راهنمای خرید دوچرخه ثابت جدید (3)

اما … بهترین دوچرخه های ثابت بازار در دلوکس کالا

بهترین گزینه ها با بهترین قیمت

پیش از رسیدن به این لیست لازم است بدانید برای تهیه این فهرست به چه نکاتی توجه داشته ایم :

  • محصولات معرفی شده دارای کیفیت و عملکرد قابل قبولی باشند.
  • محصولات منتخب دارای محبوبیت بالا در میان مصرف کنندگان باشند.
  • این محصولات را بتوانید با بهترین قیمت از دلوکس کالا تهیه کنید.

پیشنهاد شماره یک : دوچرخه ثابت اسپینینگ پروتئوس SPARTA Z5

مهمترین ویژگی ها :

برای شروع معرفی این دوچرخه ثابت باید به این نکته اشاره داشت که 10 سال خدمات پس از فروش و یک سال گارانتی کامل بیانگر اطمینان تولید کننده از محصولی با کیفیت و کاربردی است. ضمنا لازم است بدانید برند پروتئوس یکی از معتبرترین نام ها در زمینه تولید و عرضه دوچرخه های ثابت است.

این دوچرخه ثابت از خانواده اسپینینگ بوده و نوع عملکرد آن دیسکی است. دوچرخه ثابت اسپینینگ پروتئوس SPARTA Z5 یکی از پرفروش ترین مدل ها از این کمپانی است و با تحمل وزن 150 کیلوگرم باعث می شود تا دایره گسترده ای از مخاطبان حتی با اضافه وزن مازاد را پوشش دهد.

بهترین راه برای سوزاندن کالری در 30 دقیقه چیست
خواندن

کنترل فشار دوچرخه ثابت اسپینینگ پروتئوس SPARTA Z5 از نوع دستی بوده و همچنین فلایویل آن از جنس آهنی و 19 کیلوگرم است.

چرا دوچرخه ثابت اسپینینگ پروتئوس SPARTA Z5 یک انتخاب عالی است؟

ابعاد قابل قبول ( 109 در 51 در 112 ) سانتیمتر در کنار تحمل وزن بالا و کیفیت عالی ساخت از این دوچرخه ثابت یک گزینه ایده آل ساخته است. شاید به همین دلیل این دستگاه در صدر فهرست محصولات پیشنهادی ما در راهنمای خرید دوچرخه ثابت قرار دارد. ضمنا نباید فاکتور قیمت مناسب این دستگاه را نیز نادیده گرفت.

پیشنهاد شماره دو : دوچرخه اسپینینگ دی اچ زد DHZ Phoenix S300

مهمترین ویژگی ها :

گزینه دوم از لیست راهنمای خرید دوچرخه ثابت یک دستگاه بی نظیر از برند اسپینینگ است. این مدل با یک قیمت فوق العاده وارد ایران شده و همین موضوع باعث گردیده است تا همواره یکی از پرفروش ترین دوچرخه های ثابت در بازار باشد.

سیستم انتقال نیروی دوچرخه اسپینینگ دی اچ زد DHZ Phoenix S300 از نوع تسمه ای و دارای طول عمر بالا و استهلاک اندک است.

در انتها لازم به ذکر است این دستگاه دارای قابلیت تنظیم چندگانه قدرت بوده که باعث گسترش تنوع تمرینات شما می شود.

ابعاد این دستگاه ( 105 در 52 در 132 ) سانتیمتر است. این دستگاه مجموعا دارای 45 کیلوگرم وزن بوده و دو چرخ جلویی به حمل و نقل و جا به جایی آن کمک می کند.

چرا دوچرخه اسپینینگ دی اچ زد DHZ Phoenix S300 یک انتخاب عالی است؟

از نکات برجسته این دوچرخه ثابت می توان به تحمل وزن 180 کیلوگرمی آن اشاره کرد. شما از این دوچرخه می توانید در خانه یا محیط باشگاه استفاده کنید و همین موضوع بیانگر کیفیت ساخت بالا و مقاومت فوق العاده آن است.

این دوچرخه اسپینینگ دارای سیستم مگنتی قابل تنظیم است. همچنین لازم است بدانید صندلی این مدل دارای طراحی فوق العاده ارگونومی است.

پیشنهاد شماره سه : دوچرخه ثابت پروتئوس Proteus ProCycle-500

مهمترین ویژگی ها :

سومین دستگاه معرفی شده در راهنمای خرید دوچرخه ثابت سایت دلوکس کالا هم از برند پروتئوس است. همانطور که گفتیم این برند تایوانی، تنوعی گسترده از انواع دستگاه های ورزشی در گروه دوچرخه های ثابت دارد.

همین موضوع به شما کمک خواهد کرد بهترین مدل مورد نیازتان را از یک برند معتبر تهیه نمایید. این دوچرخه از نوع ایستاده و دارای عملکرد الکترومگنتی است.

چرا دوچرخه ثابت پروتئوس Proteus ProCycle-500 یک انتخاب عالی است؟

این دستگاه بی نظیر دارای قابل مدیریت برنامه های هوشمند و یک مانتیور کامل و حرفه ای است. مانیتوری که به شما اجازه می دهد برنامه ورزشی خودتان را به راحتی طراحی و تنظیم کنید.

از امکانات متعدد این دستگاه می توان به قابلیت اتصال بلوتوث به سایر دستگاه های چند رسانه ای اشاره کرد. وزن این دستگاه با مقاومت بالای آن ( تا 150 کیلوگرم ) تنها 54 کیلو است.

آیا می توان از ویبراتور برای لاغری دائم و سلامت استفاده کرد؟
خواندن

همچنین این دوچرخه فوق العاده دارای دو سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است. جالب است بدانید این گزینه منحصر به فرد از لیست راهنمای خرید دوچرخه ثابت دارای 24 برنامه مقاومتی متنوع است.  

اگر به دنبال برنامه های تمرینی متنوع هستید به شما پیشنهاد می کنیم دوچرخه ثابت پروتئوس Proteus ProCycle-500 را در میان گزینه های نهایی خود قرار دهید.

پیشنهاد شماره چهار : دوچرخه ثابت باشگاهی ایمپالس Impulse RU500

مهمترین ویژگی ها :

این دوچرخه ثابت از نوع الکترومگنتی یک گزینه ایده آل برای افرادی است که وزن آنها در حدود 160 کیلوگرم است. این سیستم الکترومگنتی اجازه می دهد تا شما بتوانید میزان مقاومت دستگاه را در 20 سطح مختلف تنظیم کنید. علاوه بر این موضوع، این دستگاه دارای قابلیت 11 برنامه تمرینی هوازی است.

از دیگر نکات مثبت این دستگاه می توان به صندلی نشیمن بسیار آسان با قابلیت تنظیم دسته‌ی صندلی در 3 سطح اشاره کرد.

چرا دوچرخه ثابت باشگاهی ایمپالس Impulse RU500 یک انتخاب عالی است؟

دوچرخه ثابت باشگاهی ایمپالس Impulse RU500 سرشار از مزایایی است که هر کدام از آنها و قطعا تجمیع آنها می تواند این وسیله ورزشی را به یک انتخاب ایده آل تبدیل کند. به طور مثال می توان به حرکت فوق العاده نرم و استحکام بالای پدال ها در سیستم الکترومگنتی آن اشاره کرد.

برای آشنایی با ویژگی های بی شمار این دستگاه به شما توصیه می کنیم حتما صفحه‌ی این محصول را مشاهده کنید. در فهرست راهنمای خرید دوچرخه ثابت ، این گزینه قطعا یکی از بهترین ها است.

پیشنهاد شماره پنج : دوچرخه اسپینینگ جی ایکس GX-9027

مهمترین ویژگی ها :

در فهرست ما این دستگاه جزء گزینه هایی است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. تنوع کارکرد در کنار قیمت بسیار مناسب باعث شده است تا بتوان از این دوچرخه ثابت در محیط باشگاهی و خانگی با هزینه محدود بهره مند شد.

یکی از جذاب ترین ویژگی های این دوچرخه، قابلیت تحمل وزن تا 140 کیلوگرم است که در کنار امکان تنظیم افقی و عمودی زین و همچنین دسته‌ی قابل تنظیم؛ هیچ محدودیتی برای مصرف کنندگان با انواع شرایط وزنی و قدی باقی نمی گذارد، همچنین جزو معدود اسپینینگ ها بوده که دارای صفحه نمایش است.

چرا دوچرخه اسپینینگ جی ایکس GX-9027 یک انتخاب عالی است؟

قطعا اولین گزینه، قیمت اقتصادی در کنار کیفیت ساخت عالی است. علاوه بر این موضوع این دوچرخه ثابت می تواند تمامی نیازها و درخواست های شما از یک دستگاه هوازی جمع و جور را برآورده کند.

این مطلب را نیز بخوانید :

فواید تمرین با ایربایک

چرا این دوچرخه های ثابت را از دلوکس کالا بخرم؟

همچون همیشه به شما توصیه می کنیم تا در صورتی که همچنان در میان گزینه های نهایی خود دچار تردید هستید، از مشاوره‌ی متخصصین ما به رایگان بهره مند گردید. ما در سایت دلوکس کالا با تنوعی بی نظیر از انواع دوچرخه های ثابت در تلاش هستیم تا با ارائه‌ی محصولاتی باکیفیت و متنوع، فرآیند خرید را برای شما آسان تر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *