ورزشی

بتل روپ چیست؟ فواید بتل روپ

بتل روپ چیست؟ فواید بتل روپ

بتل روپ یکی از پرکاربرد ترین ابزار ورزشی برای کسانی که به دنبال کاهش وزن و افزایش حجم عصلات  هستند میباشد، همچنین برای کسانی که به دنبال هماهنگ سازی عضلات، تعادل بهتر بدن و مقاومت بیشتر آن هستند عالی میباشد، بتل روپ ها بهترین وسیله برای بهبود تمرینات شما و افزایش نتیجه در قسمت های مختلف بدن هستند و فواید بتل روپ فقط برای یک قسمت خاص بدن نبوده.

اختراع این متد تمرینی توسط جان بروکفیلد، یکی از ورزشکاران حرفه ای در زمینه تمرینات قدرتی و استقامتی بوده، او در اولین تست ها بتل روپ را روی ورزشکاران حرفه ای مانند بازیکنان فوتبال آمریکایی تست کرد که بیشتر بازیکن ها با مشکل کمبود سرعت و خستگی بعد از دقایقی از بازی ها مواجه بودند.

فواید تمرین با بتل روپ :

تمرین کل بدن :

یکی از مهم ترین و واضح ترین نکات در مورد تمرین با بتل روپ، تمرین دادن کل بدن به صورت همزمان میباشد، چیزی که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم و به صورت روزانه و برای هرسن و شرایط فیزیکی تمرین کل بدن با طناب سنگین امکان پذیر میباشد.

بسیاری با دیدن اولین بار این تمرینات فکر میکنند که طناب سنگین بتل فقط برای بازو ها و شانه ها مفید بوده، ولی در واقع این تمرینات با دامنه حرکتی بسیاری که دارد به شما امکان تمرینی سخت و کامل را در هر مکانی میدهد.

عالی برای چربی سوزی :

از بهترین نکاتی که باید در مورد طناب بتل گفت چربی سوزی و امکان عضله سازی به صورت همزمان است، افرادی که از تمرینات هوازی مانند تردمیل یا دویدن لذت نمیبرند بهترین وسیله و تمرین برای آن ها بتل روپ میباشد و میتوانند تمرین هوازی برای چربی سوزی و تمرینی قدرتی استقامتی را برای عضله سازی تجربه کنند.

آیا نوع بدن خود را میشناسید؟
خواندن

عالی برای تعادل و هماهنگی بدن :

از فواید دیگر این وسیله ورزشی میتوان به افزایش تعادل بدن و بالانس بدن و همچنین هماهنگی بیشتر عضلات اشاره کرد، بدیعی است که تمامی ورزشکاران و حتی افراد آماتور و عادی باید دارای بدنی با تعادل بالا و هماهنگی مناسب عصب و عضلات باشند.

اگر از بتل روپ در کنار تمریناتی مانند اسکات و لانگز استفاده کنید این ترکیب تمرینات به شکل چشمگیری به افزایش تعادلی بدن شما و هماهنگ شدن عضلات قسمت های مختلف بدن کمک خواهد کرد.

افزایش استقامت ذهنی :

خب ما در مورد این که بتل روپ و تمرینات آن چقدر برای فیزیک بدن و عضلات مفید هستند توضیح دادیم ولی الان میخواهیم در مورد تاثیر ذهنی این تمرینات صحبت کنیم، برای مثال ورزش های مانند بدنسازی دارای زمان استراحت بین هر ست بوده، ولی در تمرینات بتل روپ شما باید شدت و سرعت تمرین را بدون داشتن زمان استراحت تحمل کرده و ثابت نگه دارید!

همین مساله باعث شده که بعد از مدتی تمرین با این وسیله ورزشی ذهن شما در برابر خستگی مقاوم تر کرده و استقامت ذهنی شما بالاتر میرود.

بتل روپ چیست؟ فواید بتل روپ (3)

سرعت بالای تمرینات :

بتل روپ یکی از تمریناتی است دارای سرعت اجرای بسیار بالا میباشد، شما میتوانید با تمرین به روش HIIT  برای مدت 30 دقیقه از تمامی فواید ان بهره ببرید و مقدار بسیار زیادی چربیسوزی و عضله سازی کنید، همچنین برای کسانی که زمان تمرین کمی دارند و به دنبال مفید تر استفاده کردن از آن هستند پیشنهاد می شود حتما از طناب بتل استفاده کنند.

بهترین مکمل های ورزشی برای ساخت عضله
خواندن

احتمال مصدومیت کمتر :

یکی دیگر از نکات و مزیت های مهم تمرین کردن با بتل روپ این است که احتمال مصدومیت شما در مقایسه با باقی ورزش های هوازی قدرتی بسیار کمتر است، شما میتوانید شدت و سختی تمرینات را تا بالا ترین حد توانتان انجام دهید بدون اینکه وزن زیادی را روی بدن قرار دهید یا فشار زیادی بر مفاصل وارد کنید.

این مطلب را نیز بخوانید :

مقایسه چربی سوزی دویدن و دوچرخه سواری

45 تمرین حرفه ای و کامل بدن با طناب بتل روپ

جمع بندی فواید تمرین با بتل روپ (طناب سنگین) :

بتل روپ به شما کمک میکند که تمامی عضلات بدن خود را هدف قرار داده و بهبود دهید، همچنین جدا از چربی سوزی  و عضله سازی میتواند به هماهنگی عضلات و اعصاب پیشرفت زیادی دهد و قدرت استقاومت ذهنی شما را نیز بالاتر برد. شما میتوانید با هر سبک بدنی و سطحی از طناب سنگین استفاده کنید، حرکات بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که میتوانید به تنهایی انجام دهید یا از ان ها در کنار برنامه تمرینی خود بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *