ورزشی

فوم رولر چیست؟ فواید استفاده از فوم رولر

فوم رولر چیست؟ فواید استفاده از فوم رولر

 فوم رولر چیست؟ فوم رولر ها ابزاری مفید هستند که امروزه زیاد مورد استفاده قرار میگیرند، استفاده از فوم رولر تکنیکی به  نام اس ام ار است که میتواند در رفع گرفتگی عضلات، درد ها و التهاب های عضلانی به شما کمک کرده، همچنین از فواید استفاده از فوم رولر ها افزایش دامنه حرکتی نیز میباشد.

شما حتما دیده اید که افراد در اول و یا آخر تمرین خود از این وسیله استفاده میکنند، فوم رولر ابزاری کارآمد است که برای سردکردن و یا گرم کردن بدن قبل و یا بعد از تمرین استفاده میشود، در ادامه بعضی از فواید استفاده از فوم رولر را بخوانید.

فواید فوم رولر برای کاهش درد عضلانی :

از مهم ترین و اصلی ترین فواید فوم رولر کاهش گرفتگی عضلات و درد های ناشی از آن بعد از تمرینات ورزشی مانند بدنسازی است، در یک تحقیق انجام شده بر روی 20 نفر مشخص شد افرادی که بعد از تمرین خود 20 دقیقه از فوم رولر استفاده کردند کاهش بسیاری در درد ها و گرفتگی ها داشته و حتی در جلسه تمرینی بعد با بدنی اماده تر ظاهر شدند.

افزایش دامنه حرکتی :

استفاده مداوم و درست از این وسیله به شما کمک میکند که دامنه حرکتی عضلات خود را افزایش دهید، این افزایش برای ورزشکارانی که نیاز انعطاف پذیری دارند بسیار مفید است، همچنین برای افرادی که آماتور هستند هم لازم بوده و رنج کششی بدن آن ها نیز بیز بیشتر خواهد شد.

فوم رولر چیست؟ فواید استفاده از فوم رولر (3)

از بین بردن ظاهر سلولیت به صورت موقتی :

بعضی از تحقیقات نشان داده که استفاده از فوم رولر میتواند باعث از بین بردن ظاهر سلولیت به صورت موقتی شده و ظاهر بدن را بعد از استفاده بهبود دهد، هنگام استفاده از این وسیله پوست کشیده تر و نرم تر شده و همچنین بافت یکدست سلولیت زیر پوست شکسته خواهد شد.

دستگاه بدنسازی چندکاره خانگی ، یک باشگاه بدنسازی کامل در گوشه ای از خانه شما
خواندن

فواید فوم رولر برای از بین بردن درد کمر :

استفاده از فوم رول برای برداشتن فشار از روی کمر و کاهش درد های آن مفید است، البته توجه داشته باشید برای استفاده برای قسمت کمر باید آن را موازی با بدن خود قرار داده و روی آن به آرامی به چپ و راست رول کنید، در صورت انجام اشتباه و قرار دادن وسیله در قوس کمر رول کردن باعث ایجاد مشکل فرم کمر و گودی کمر میشود.

فواید فوم رولر برای بهبود گردش خون :

یکی از فواید رولر ها افزایش گردش خون در بدن میباشد، گردش خون درست از لازمه های داشتن عضلاتی سالم و عملکرد درست اندام ها است،  به این دلیل که گردش خون امکان تبادل و رساندن مواد مغذی به بافت ها را فراهم کرده و همچنین در رسیدن مایعات به اندام از طریق سیستم لنفاوی نقش بزرگی را ایفا میکند.

یه کاهش لاکتیک اسید در بدن کم میکند:

بعد از تمرینات طولانی و سنگین بدن چیزی به نام لاکتیک اسید تولید میکند، لاکتیک اسید ارتباط مستقیمی با گرفتگی های عضلانی و شروع خستگی بدن دارد، اگرچه بدن به خودی خود این ماده را کاهش داده و بدن به شرایط نرمال باز میگردد ولی استفاده از فوم رولر سرعت این عمل در بدن را افزایش خواهد داد.

سلامت ستون فقرات را حفظ میکند:

نگه داشتن ستون فقرات در حالت و ساختار طبیعی خود از مهم ترین نکته ها برای کاهش درد بوده و همچنین از دفرمه شدن بدن در کار های روزانه در خانه و محل کار جلوگیری میشود، استفاده از فوم رولر به روش صحیح از بهترین روش ها برای تنظیم بدن ، ستون فقرات و عضلات در جای خود بوده و همچنین عملکرد و حرکت آن ها را بهبود میدهد.

فوم رولر چیست؟ فواید استفاده از فوم رولر (2)

چطور فوم رولر مناسب خود را انتخاب کنیم ؟

حال بعد از اینکه متوجه شدید فوم رولر چیست و فواید فوم رولر را متوجه شدید نوبت به انتخاب و خرید مدل مناسب است، فوم رولر ها معمولا به شکل استوانه ای و ساخته شده از جنس فوم هستند، ولی شما فوم رول ها را با شکل ها و سایز ها و درجه سفتی متفاوت خواهید دید، شاید نیاز به چندبار آزمون و خطا باشد که شما دقیقا فوم رولر مورد نظر خود را پیدا کنید.

این مطلب را نیز بخوانید :

بتل روپ چیست؟ فواید بتل روپ

فوم رولر چیست؟ فواید استفاده از فوم رولر + ویدیو آموزشی

دو مدل پر استفاده فوم رول که به راحتی قابل دسترسی هستند:

راهنمای خرید تردمیل
خواندن

فوم رول نرم : معمولا دارای رویه ای صاف با برجستگی های کم هستند و از فوم متراکم نسبتا نرم تر تولید میشوند، این مدل برای کسانی که تازه از این وسیله استفاده میکنند مناسب تر است.

فوم رول بافت دار (دنده دار) : معمولا دارای دنده ها و برجستگی های درشت تر روی رویه ی خود هستند و به همین دلیل رول کردن عمیق تر و با فشار بیشتری انجام میشود و تاثیر گذاری بالایی دارد. هنگام انتخاب رولر شما سایز را باید در نظر بگیرید، فوم رول هایی با سایز کوتاه تر بیشتر برای مناطق کوچک تر بدن مانند دست ها و ساق پا استفاده میشوند و همچنین جا به جایی آن ها راحت تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *