ماساژ

تاثیر شگفت انگیز ماساژ برای کارمندان و افرادی که زیاد پشت میز و لپ تاپ هستند

تاثیر شگفت انگیز ماساژ برای کارمندان و افرادی که زیاد پشت میز و لپ تاپ هستند

کار اداری و پشت میز نشستن، فشار بسیار زیادی را بر روی بدن، هم از بعد فیزیکی و هم ذهنی وارد می کند و این چالشی است که تقریبا تمامی کارمندان آن را تجربه می کنند. علت اصلی نوشتن این مقاله با رویکرد ماساژ برای کارمندان نیز دقیقا اشاره به راهکارهایی است که به کمک آن بتوانید بر بسیاری از این چالش ها و دردهای مزمن فائق شوید.

بسیاری از ما از تاثیرات ماساژ برای درد گردن و شانه ها مطلع هستیم؛ اما سبک زندگی پرمشغله‌ی امروزی باعث شده است تا توجه کافی به این موضوع نداشته باشیم.

تاثیر ماساژ برای درد شانه ها و گردن نه تنها می تواند با کاهش این مشکلات مزمن، راندمان کاری و سلامت ذهنی و جسمی شما را افزایش دهد، بلکه تاثیرات متعددی در سلامتی عمومی بدنتان دارد. حالت های نشستن اشتباه که در این مقاله به مهمترین نمونه های آن اشاره خواهیم کرد، در بازه ای حتی کوتاه مدت می تواند مشکلاتی اعم از دردها مزمن کمر، حمله های میگرنی شدید، معضلات بد خوابی و حتی ایجاد اختلال در سیستم گردش خون شما ایجاد کند.

اگر هر کدام از مشکلات یاد شده را دارید، قطعا مطالعه‌ی مقاله‌ی ماساژ برای کارمندان را به شما توصیه می کنیم و به شما می گوییم که اصلا در این زمینه تنها نیستید.

راهکار سلامت ماساژ برای کارمندان راه حلی فوق العاده است که آنها را از بسیاری دردها و گرفتگی ها رها کرده، سبک نشستن و فرم بدن آنها را اصلاح نموده و در نهایت سلامتی را به ارمغان می آورد. ماساژ تنها یک فعالیت ریلکسی و لوکس نیست، این کار مزایای بی شماری دارد که در ادامه با مهمترین سرفصل های آن به ویژه در مورد درمان به کمک ماساژ برای درد گردن و شانه ها آشنا خواهید شد.

تاثیر شگفت انگیز ماساژ برای کارمندان و افرادی که زیاد پشت میز و لپ تاپ هستند 1

کارمندان و افرادی که زیاد پشت میز و کامپیوتر هستند، چه مشکلاتی را برای بدنشان ایجاد می کنند؟

بدن انسان به گونه ای طراحی شده است که به صورت معمول نیازمند تحرک است. این تحرک پیش از هر چیز به سیستم گردش خون، سیستم لنفاوی و همچنین سیستم تنفسی شما کمک می کند تا به عملکرد طبیعی خود ادامه دهند.

نشستن زیاد پشت میز یا لپ تاپ و کامپیوتر که از ویژگی های سبک کاری و زندگی امروز ما است باعث می شود که ارگان های حیاتی این سیستم ها به درستی نتوانند چرخه‌ی کاری خود را به انجام رسانند. سردردهای مزمن و گرفتگی عضلات از اولین نتایج این سبک زندگی نا سلامت است. علاوه بر این تقریبا اکثر ما با نحوه‌ی نشستن صحیح پشت میز آشنا نیستیم و همین موضوع ریشه‌ی بسیاری از دردهای ناحیه‌ی گردن، شانه ها و کمر است.

رفع دردهای مزمن این نواحی به کمک انواع ماساژ برای درد گردن و شانه ها یا ماساژهای عمومی، امکان پذیر است. اما پیش از هر چیز لازم است بدانید که عمده ترین سبک های نشستن اشتباه پشت میز کدام موارد هستند؟

اشتباهات رایج در چگونگی نشستن پشت میز و کامپیوتر

بسیاری از افراد هر روز و برای دوره ای طولانی با روشی اشتباه پشت میز کار، لپ تاپ و یا کامپیوتر خود می نشینند. ای موضوع اما برای کارمندان که عمده‌ی ساعات روزانه‌ی خود را در این وضعیت سپری می کنند، چالشی دو چندان ایجاد می کند. پشت میز نشستن های طولانی در حالی که بدن شما در وضعیت استاندارد خود قرار نگرفته است، مشکلات بی شماری را ایجاد می کند که برای رفع بسیاری از آنها شما باید زمان و هزینه‌ی زیادی خرج کنید.

تجربه ی ماساژ لذت بخش تر با لوازم جانبی ماساژ
خواندن

ماساژ برای کارمندان یا گرفتن ماساژ برای درد گردن و رفع مشکلات کمر و شانه ها می تواند سلامت ترین و راحت ترین مسیر برای حل این چالش باشد. مرسوم ترین حالات اشتباه نشستن پشت میز عبارت اند از :

نشستن در حالتی که شانه ها و پشت، غوز کرده یا خیلی افتاده باشد

غوز کردن حتی در هنگام راه رفتن و نشستن در زمان غیر کاری یکی از اصلی ترین عوامل به وجود آوردن دردهای مزمن گردن، شانه ها و کمر است. دردی که تقریبا تمامی کارمندان به خوبی با آن آشنا هستند. دریافت ماساژ منظم می تواند علاوه بر رفع این دردهای مزمن، راهکاری مناسب برای اصلاح اصولی غوز کردن باشد.

نشستن پشت میز در حالی که سر شما در وضعیت نامناسبی نسبت به گردن قرار گرفته است

بسیاری از ما در هنگام کار کردن با لپ تاپ و کامپیوتر شخصیمان، به گونه ای سر و گردن خود را قرار می دهیم که بار اصلی وزن سر، به صورت نا صحیح بر روی گردن ما وارد می گردد. این موضوع در بلند مدت موجب سردردهای میگرنی و دردهای عمیق در ناحیه‌ی گردن می شود. ضمنا تداوم این سبک از نشستن باعث دفرمه شدن حالت گردن و شانه های شما می گردد.

وضعیت قرار گیری نامناسب باسن و نسبت آن با خط راستای کمر در هنگام نشستن پشت میز

صندلی های غیر استاندارد و عدم توجه کافی به چگونگی نشستن صحیح بر روی صندلی، یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات افراد در هنگام کار روزانه است. صحیح ترین حالت نشستن بر روی صندلی هنگامی است که باسن و کمر شما در یک راستا قرار گرفته تا حالت استاندارد مارپیچ ( S شکل ) کمر حفظ شود.

یکی دیگر از مزایای ماساژ برای درد شانه ها و به ویژه کمر، بازگرداندن ستون فقرات شما به حالت طبیعی خود است.

قرار گیری نامناسب زانوها در پشت میز و صندلی

در هنگام نشستن بر روی صندلی و پشت میز، زانوهای شما نه باید خیلی جمع و یا کشیده باشند. این موضوع هم یکی از اصلی ترین منشأهای بروز دردهای کمر در کارمندان است.

اصلی ترین عوارض ناشی از فرم غلط پشت میز نشستن کدام است؟

سرفصل هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، می توانند به وجود آورنده‌ی دامنه‌ی گسترده ای از دردهای حرکتی، مفاصل و عضلات باشند. نشستن با فرمی اشتباه و برای مدتی طولانی، پشت میز یا کامپیوتر می تواند بالانس عضلات شما را بر هم ریخته و موجب کشیدگی آنها گردد. علاوه بر این ها یکی از دلایل اصلی سردردهای مزمن کارمندان، ریشه در سبک نشستن غیر استاندارد آنها دارد.

با فواید استفاده از روکش ماساژور صندلی خودرو بیشتر آشنا شوید
خواندن

مهمترین عوارض ناشی از نشستن اشتباه پشت میز و راهکارهای ماساژ درمانی

زمانی که کارمندان در حالتی غیر استاندارد کار کنند، عضلات به صورت طبیعی بیش از اندازه درگیر شده و خستگی زودرس و آسیب های جسمانی از اولین نتایج آن هستند. این عوارض را می توان به 4 گروه اصلی زیر تقسیم کرد که دریافت ماساژ برای کارمندان می تواند درمانی برای بسیاری از آنها بوده و در عین حال در بازه ای میان مدت، نتایج اصلاحی نیز داشته باشد.

تاثیر شگفت انگیز ماساژ برای کارمندان و افرادی که زیاد پشت میز و لپ تاپ هستند 2

اهمیت ماساژ برای گردن و شانه ها پس از مطالعه‌ی 4 سرفصل زیر، ضروری تر از هر زمان دیگری به نظر می آید.

  • سر دردهای مزمن
  • درد و گرفتگی در ناحیه‌ی گردن
  • دردهای مزمن در ناحیه‌ی میانی و پایین کمر
  • گرفتگی و دردهای عمیق در شانه ها

ماساژتراپی راه حلی است که با کمترین عوارض می توانید تمامی این مشکلات را برطرف کنید. جالب است بدانید نشستن غیر استاندارد پشت میزهای کار باعث می شود تا عضلات پکتوریال و همچنین عضلات داخلی گردن شما کوتاه و گرفته شود و این موضوع باعث می گردد تا شانه ها و گردن شما به سمت حالتی غیر طبیعی کشیده شوند.

کارمندان و افرادی که مدتی طولانی از روز خود را پشت میز یا کامپیوتر می گذرانند، می توانند به کمک انواع سبک های ماساژ و به ویژه ماساژ سوئدی، این گرفتگی و فشار را از روی عضلات گردن برداشته و به مرور زمان و با تکرار ماساژ، فرم آن را اصلاح نمایند.

از مزایای ماساژ برای درد گردن و شانه ها می توان به ریلکس شدن این عضلات و رها شدن آنها از حالت گرفته و کشیده اشاره کرد. پس از گذشت مدتی کوتاه، تکرار این ماساژ می تواند سر و شانه های شما را در وضعیت استاندارد خود قرار داده تا دیگر این دردهای عمیق و خسته کننده را تجربه نکنید.

استفاده از ماساژ سوئدی همچنین به طور کلی حرکت ماهیچه ها و مفاصل را تسهیل می کند. ماساژ در ناحیه‌ی کمر و باسن باعث می شود تا با گذشت زمان، بسیاری از دردهای حرکتی کارمندان نیز مرتفع گردد. اصلی ترین دلیل دردهایی که در هنگام حرکت تجربه می کنید، مربوط به فشار مضاعف ماهیچه های دفرمه شده بر روی مفاصل است.

همان طور که پیشتر گفتیم عدم عملکرد صحیح سیستم گردش خون و لنفاوی، از دیگر چالش های اساسی است که سلامتی کارمندان را تهدید می کند. از مهمترین مزایای ماساژ برای کارمندان می توان به حرکت درآوردن این سیستم طبیعی و منظم بدن اشاره کرد.

باید به خاطر داشته باشید که سبک کاری امروزی ما علاوه بر عدم سلامت فیزیکی، فشارهای ذهنی بسیاری نیز به ما وارد می کند. این فشارهای ذهنی در بازه ای بلند مدت، منشأ بسیاری از ناهنجاری های فیزیکی می گردند. افزودن ماساژ به سبک زندگی کارمندان می تواند فشار روانی کار روزانه را کاهش دهد.

افزودن درمان کایرو پراکتیک که یک سبک کاربردی از ماساژ است، بسیار برای کارمندان توصیه می شود.

فواید لوسیون بدن چیست و از کجا بخریم؟
خواندن

پنج دلیل که اثبات می کند ماساژ برای کارمندان ضروری است

برای جمع بندی و نتیجه گیری از این گفتگو در انتها شما را با 5 دلیل مهم که اهمیت ماساژ برای کارمندان را بیش از پیش آشکار می کند، آشنا خواهیم کرد.

1- مقابله با سبک زندگی بی تحرک امروزی ما

برای بسیاری از ما، زندگی کاریمان تشکیل شده از روزهای متداومی است که پشت میز و لپ تاپ می گذرد و تاکید ما در این مقاله، استفاده از ماساژ برای درد شانه ها و گردن است که تقریبا بسیاری از ما از آن می رنجیم.

بدن انسان به صورت طبیعی به گونه ای طراحی شده است که تحرک، عامل حفظ تعادل و بالانس است. زمانی که این گونه بخش عمده ای از روز را می نشینیم، بدن ما نمی تواند آن گونه که باید به چرخه‌ی طبیعی حیات خود ادامه دهد و نتیجه همان خواهد شد که پیشتر مطالعه کردید.

دریافت ست های ماساژ کامل به ویژه برای کارمندان و پشت میز نشینان، می تواند شبیه سازی طبیعی برای ایجاد این چرخه و حرکت باشد. ماساژ برای درد شانه ها و گردن، نه تنها در لحظه ما را از این فشار رهایی می بخشد، بلکه تحرکِ نداشته در طول روز را به شکلی دیگر به بدن ما هدیه می دهد. فراموش نکنید در کنار ماهیچه ها، ارگان های درونی و حیاتی بدن شما هم در طول روز، متاثر از این سبک اشتباه زندگی هستند.

2- کمک به سیستم ایمنی بدن

ماساژ از طریق فیزیکی و ذهنی، سطح ایمنی بدن شما را ارتقا می بخشد. طبق تحقیقاتی گسترده، دریافت ماساژ می تواند نسبت و تعداد سلول های سفید خون را افزایش دهد و در عین حال گردش سیستم لنفاوی را تسهیل بخشد.

تاثیر شگفت انگیز ماساژ برای کارمندان و افرادی که زیاد پشت میز و لپ تاپ هستند 3

3- مقابله با استرس های روزانه

تفاوتی نمی کند که از لحاظ شغلی در چه سمت و یا جایگاهی هستید. همه‌ی ما روزانه با حجم بالایی از استرس و فشار کاری مواجه هستیم. یکی از لذت بخش ترین انتخاب ها برای مقابله با این استرس روزانه، تنظیم منظم جلسات ماساژ هفتگی و ماهیانه است.

4- مقابله با سر دردهای مزمن و بهبود ساختار گردش خون، نتیجه‌ای دیگر از ماساژ برای کارمندان است

از مهمترین سیستم های حفظ تعادل و سلامتی بدن، سیستم قلب و عروق و گردش خون است. عدم گردش صحیح خود در بدن علاوه بر آن که تمامی ارگان های حیاتی بدن ما را به خطر می اندازد؛ عامل بسیاری از انواع سر دردها است.

قطعا ماساژ برای کارمندان می تواند جایگزینی به جای استفاده‌ی مکرر از داروهای مسکن باشد. نشستن بیش از حد روزانه، گردش خون را کاهش داده و نتیجه‌ی آن عدم وجود تمرکز کافی و خستگی زودرس است. ماساژ همچنین با شبیه سازی این گردش، ارگان های داخلی بدن شما را سرشار از اکسیژن می کند.

5- با ماساژ منظم، بهینه تر کار کنید

هیچ شکی در این نیست، زمانی که بدن سلامتی داریم، بهینه تر و شاداب تر کار می کنیم. در تحقیقاتی که طی 20 سال گذشته بر روی کارمندان انجام شده تقریبا همگی به این نتیجه رسیده ایم که رابطه‌ی مستقیمی بین ماساژ برای کارمندان و افزایش کارایی آنها وجود دارد.

این مطلب را نیز بخوانید :

هر چند وقت یکبار از صندلی ماساژور خود استفاده کنیم؟

شاید به همین دلیل باشد که در بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا، چند متخصص ماساژ در دفاتر وجود دارند. اگر شما هم همچون بسیاری از ما این امکان را ندارید، باید حداقل 2 بار در طول ماه برای سلامتی و در عین حال ارتقای کارایی خود، جلسات ماساژ را تجربه کنید.

منبع : kristinmcgee.com

منبع : complete-wellness.ca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *