ورزشی

فواید ورزش زومبا برای سلامتی و لاغری

فواید ورزش زومبا برای سلامتی و لاغری

اگر تا به حال یک جلسه از کلاس ورزش زومبا را دیده باشید پس حتما متوجه شده اید که شباهت زیادی به دنس گروهی دارد! در کلاس های زومبا از آهنگ هایی استفاده میشود که سطح انرژی را افزایش میدهد و ریتم خوبی برای انجام حرکات دارند، در ادامه با بعضی از فواید ورزش زومبا آشنا خواهیم شد.

زومبا یک ورزش عالی با استفاده از حرکاتی است که از دنس لاتین به همراه موسیقی الهام گرفته شده و در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین کلاس های ورزشی در دنیا میباشد.

ورزش زومبا تمرینی برای کل بدن

این ورزش طراحی شده از ترکیب دنس سالسا و ایروبیک است، در این ورزش زیاد مفهوم درست زدن حرکات وجود نداشته و تا وقتی که با ریتم موسیقی حرکت میکنید در حال تمرین هستید!

و از همین رو ورزش زومبا حرکت دادن تمام بدن را شامل میشود، از دست و شانه تا پاها، شما یک تمرین کامل بدن را در هر جلسه انجام خواهید داد.

کالری و چربی میسوزانید

در یک تحقیق در سال 2012 مشخص شد که هر 39 دقیقه تمرین زومبا به طور میانگین 9.5 کالری در دقیقه میسوزاند که در مجموع در یک جلسه 369 کالری خواهد شد.

مربیان همچنین پیشنهاد میکنند که برای چربی سوزی و کاهش وزن بهتر به صورت تمرینی جداگانه از کلاس 300 کالری بیشتر بسوزانید.

فواید ورزش زومبا برای سلامتی و لاغری (2)

با ورزش زومبا مقاومت بدن را افزایش میدهید

از آنجایی که موسیقی های مناسب ورزش زومبا با ریتم سریع هستند، حرکات و تمرین با این ریتم بعد از چند جلسه استقامت بدن شما را بهبود خواهد داد.

7 مورد از فواید تمرین معلق تی ار ایکس
خواندن

یک تحقیق 12 هفته ای بعد از برنامه تمرینی زومبا نشان داده که بعد از این مدت تمرین، بدن در تمرینات شدت بالا ضربان قلب پایین تر و فشار خون کمتری داشته و این به دلیل افزایش استقامت بدن میباشد.

هوازی و سیستم قلبی عروقی را بهبود میدهد

با توجه به ژورنال علم ورزش، ورزشکارانی که میخواهند سطح هوازی خود و سیستم قلبی عروقی را بهبود دهند باید بین این فاکتور تمرینات را انجام دهند:

  • بین 64 تا 94 درصد حداکثر ضربان قلب فرد
  • بین 40 تا 85 درصد از اکسیژنی که فرد میتواند مصرف کند

با توجه به همین تحقیق تمامی ورزشکاران ورزش زومبا در این دو فاکتور قرار میگیرند، آمار آن ها در میانگین 79 درصد از نهایت ضربان قلب و 66 درصد از اکسیژن مصرفی در  تمرینات بوده، این تحقیقات زومبا را تمرینی عالی برای افزایش ظرفیت هوازی مشخص کرده.

فواید ورزش زومبا برای بهبود فشارخون

در تحقیقات سال 2016 بر روی گروهی از بانوان دارای اضافه وزن، بعد از تمرین با برنامه 12 هفته ای زومبا مشخص شد که تمامی افراد کاهش فشارخون و بهبود در وزن را تجربه کردند.

سازگار با هر سطح جسمانی

از آنجایی که شدت تمرینات زومبا قابل تغییر است ، شما با توجه با سطح جسمی خودتان با ریتم موسیقی حرکت میکنید، زومبا ورزشی است که هر فردی با توجه به سطح آمادگی جسمانی میتواند آن را انجام دهد.

آهنگ دویدن | چگونه گام های خود را در دقیقه تنظیم کنید
خواندن

زومبا ورزشی اجتماعی است!

همانطور که میدانید زومبا یک ورزش گروهی با هوازی بالا است، شما هر با که تمرین میروید به یک جمع اجتماعی ملحق میشوید، همچنین ورزش کردن با یک جمع میتواند بسیار سرگرم کننده باشد و از روی دیگر تمرینات به صورت گروهی و با برنامه مشخصی انجام میشوند.

این مطلب را نیز بخوانید :

چابکی چیست؟ بهترین تمرینات چابکی در خانه

ویدیو تمرین 30 دقیقه ای زومبا

جمع بندی

سطح کیفیت زندگی خود را بهبود دهید یک برنامه تمرینی موثر زومبا نه تنها فواید برای سلامتی شما دارد، همچنین فواید تمرینی اجتماعی با گروهی از افراد را در بر دارد، شما میتوانید سطح زندگی خود را با این ورزش که هم برای سلامتی مفید است و هم سرگرم کننده و اجتماعی است ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *