ماساژ

ساده ترین و جذاب ترین راهکارها برای طراحی اتاق ماساژ و دکور اتاق ماساژ

ساده ترین و جذاب ترین راهکارها برای طراحی اتاق ماساژ و دکور اتاق ماساژ

ماساژ یکی از جذاب ترین و موثرترین راهکارهایی است که می توانید به کمک آن، حداقل برای دقایقی کوتاه در طول روز از فشارها و استرس های روزانه به دور باشید. اما فارغ از آرامش بخشی تکنیک های ماساژ، چه چیزی در رابطه با این فعالیت می تواند تا این حد از استرس های ما بکاهد؟

اگر کمی به تجربیات خود در رابطه با ماساژ بازگردیم، قطعا به این نتیجه می رسیم که طراحی اتاق ماساژ یا بهتر بگوییم دکور اتاق ماساژ تاثیر فوق العاده ای در میزان آرامشی که ما در این فضا احساس می کنیم دارد.

ما در این مقاله آموزشی قصد داریم در چندین سرفصل مختلف، به مهمترین فاکتورها در طراحی اتاق ماساژ بپردازیم. پس اگر قصد دارید در اسپا، سالن زیبایی و یا حتی منزل خود یک اتاق ماساژ داشته باشید، مطالعه این مقاله می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

دکور اتاق ماساژ قطعا مهمترین فاکتور در کارایی فضایی است که پیش نیاز انجام فرآیند ماساژ است، فارغ از آن که شما تا چه میزان از آن استفاده می کنید، چه تعداد مشتری دارید و یا در چه تکنیک ماساژی تبحر دارید.

 آشنایی با اهمیت و چگونگی طراحی اتاق ماساژ

ساخت یک اتاق ماساژ آرامش بخش، خلاقانه و دنج مهمترین مسئولیتی است که یک ماساژور بر عهده دارد. اگر مخاطب شما یک آرامش مطلق را در اتاق ماساژ تجربه نکند، قطعا تکنیک های ماساژ شما نیز تاثیر مورد نظر را نخواهد داشت.

یک نکته‌ی دیگر در باب اهمیت دکور اتاق ماساژ ، میزان آرامش و آزادی عملکرد خود ماسور است. یک اتاق ماساژ کارا و آرامش بخش علاوه بر آن که احساس فوق العاده ای در فرد ماساژ گیرنده ایجاد می کند، دایره‌ی عملکردی شما را برای اجرای انواع تکنیک ها گسترش داده و اجازه می دهد به راحتی بتوانید بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

پس با دقت به این سرفصل ها در طراحی اتاق ماساژ توجه کنید.

ساده ترین و جذاب ترین راهکارها برای طراحی اتاق ماساژ و دکور اتاق ماساژ 1

پیش نیازهای فضای مورد نیاز برای یک اتاق ماساژ ایده آل

تخت های ماساژ با ابعاد مختلفی در بازار عرضه می شوند؛ اما یک تخت استاندارد معمولا 75 سانتیمتر عرض و 185 سانتیمتر طول دارد. البته باید به خاطر داشته باشید که باید چیزی در حدود 30 سانتیمتر هم فضا برای محل قرار گیری سر و یا بخش های اضافه شونده به طول یک تخت در نظر گرفت.

بسیاری از ماسورها در هنگام انتخاب تخت ماساژ تلاش دارند تا بزرگ ترین سایز ممکن را تهیه کنند تا بتوانند به تمامی مشتریان، فارغ از وزن و قد استاندارد نیز خدمات رسانی داشته باشند. در نتیجه شما هم در هنگام تعیین اتاق یا فضای مورد نیاز، حداکثر سایز برای یک تخت را در نظر بگیرید.

نکته‌ی پر اهمیت دوم در طراحی اتاق ماساژ ، بهره مندی از فضای استاندارد برای آزادی عملکرد و تحرک ماسور در اطراف تخت است. به طور میانگین می توان گفت یک تخت ماساژ باید از هر طرف در حدود یک و نیم متر فضای خالی داشته باشد. از دیگر نکات بدیهی که حتما باید در هنگام طراحی اتاق ماساژ در نظر گرفت، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کایروپراکتیک چیست؟ با فواید کایروپراکتیک بیشتر آشنا شوید
خواندن

– تعبیه‌ی فضای کافی برای قفسه ها و در نظر گرفتن حداقل میزان دسترسی آسان به تمامی بخش های قفسه و ابزار کار ماساژ.

– سینک شستشو یکی دیگر از مواردی است که قطعا باید به ابعاد آن توجه داشت. در هر اتاق ماساژ می بایست یک سینک شستشو وجود داشته باشد. البته در ادامه به صورت اختصاصی به مهمترین موضوعات در رابطه با قفسه ها و سینک خواهیم پرداخت.

دیزاین اتاق ماساژ

– در صورتی که فضای کافی داشته باشید بهتر است یک صندلی یا مبل انتظار نیز در اتاق وجود داشته باشد.

– و در آخر این که به باز و بسته شدن بی دغدغه‌ی درب اتاق ماساژ و ورود و خروج آسان مخاطبان هم توجه داشته باشید.

پس از در نظر گرفتن سرفصل های بالا در دکور اتاق ماساژ به شما توصیه می کنیم تا حد امکان برای پوشش اتاق ماساژ از پارکت یا ترمو وود استفاده کنید. به طور کلی استفاده از متریال های طبیعی در طراحی اتاق ماساژ بسیار جذاب و ضروری است.

در انتها یکی دیگر از مهمترین نکات، ایزوله کردن اتاق ماساژ از صدا و نویزهای موجود در فضای سالن و یا به طور کلی، محیط است. اتاق ماساژ می بایست اتمسفری کاملا آرامش بخش و در سکوتی کامل داشته باشد. ضمنا گرمای محیط آن نیز می بایست لذت بخش بوده تا مخاطب هرگز در هنگام فرآیند ماساژ، احساس سرما نداشته باشد.

در طراحی اتاق ماساژ به قفسه ها و کمد توجه کافی داشته باشید

قفسه ها و کمد در طراحی اتاق ماساژ اهمیت ویژه ای دارند. آنها 2 مسئولیت اصلی و بسیار مهم را بر عهده دارند. ابتدا ایجاد یک فضای امن برای قرارگیری لباس و سایر اقلام مشتریان و بعد از آن، محلی ایده آل و در دسترس برای تجهیزات مورد نیاز شما در هنگام فرآیند ماساژ.

به شما توصیه می کنیم کمد اقلام مشتریان و قفسه‌ی لوازم و تجهیزات مورد نیاز شما در 2 بخش مجزا تعبیه شود. ضمنا اگر برای دکور اتاق ماساژ خود با محدودیت فضا مواجه هستید، می توانید در خارج از اتاق ماساژ یک کمد بزرگ تهیه کرده تا نقش انبار تجهیزات شما را داشته باشد.

در این کمد می توانید انواع روغن ها، حوله ها و البسه‌ی تمیز یکبار مصرف را قرار دهید. همچنین برای بسیاری از اقلام خود که در اتاق ماساژ قرار می گیرند، می توانید از کمدهای در بسته استفاده کنید.

یک نکته‌ی تجربی با اهمیت در این زمینه، استفاده از قفسه ها به جای کمد جهت دسترسی آسان تر به اقلامی است که در هنگام فرآیند ماساژ به آنها نیاز پیدا می کنید. به علت آن که در طول ماساژ احتمالا دست های شما چرب بوده و زمان اهمیت بالایی دارد، بهتر است تا حد امکان دسترسی به این اقلام آسان تر باشد.

ساده ترین و جذاب ترین راهکارها برای طراحی اتاق ماساژ و دکور اتاق ماساژ 2

در هنگام دکور اتاق ماساژ محل مناسبی برای نشستن مشتریان در نظر بگیرید

یکی از مهمترین نکات در هنگام دکور اتاق ماساژ توجه به فضای مورد نیاز مشتریان جهت تعویض لباس، درآوردن کفش ها و به طور کلی آماده شدن برای فرآیند ماساژ است. به خاطر داشته باشید که هر مشتری حدود 5 تا 10 دقیقه برای آماده سازی، تعویض لباس و شستن پاها به زمان نیاز دارد. بهترین گزینه، استفاده از یک مبل راحت در اتاق ماساژ است.

آشنایی با طرز کار صندلی ماساژور برای عملکردی بهینه و لذتی بیشتر
خواندن

تلاش داشته باشید تا مبل انتخابی با دکور اتاق ماساژ شما همگون بوده و تا حد امکان از متریال طبیعی ساخته شده باشد.

یکی دیگر از مهمترین فاکتورها در طراحی یک اتاق ماساژ ایده آل، نور است

شاید هیچ چیزی همچون یک نور مناسب نتواند فضای اتاق ماساژ شما را دلپذیر و آرامش بخش کند. به خاطر داشته باشید همان گونه که گفتیم همه چیز در اتاق ماساژ باید در خدمت آرامش مطلق مشتریان باشد.

یک نکته‌ی با اهمیت که پیش از هر چیز دیگر باید در نظر بگیرید، خریداری منابع نوری است که قابلیت تغییر حجم نور را داشته باشند. نورهای اتاق ماساژ باید توسط دیمر، قابلیت تنظیم داشته و تا حد امکان و تا جایی که بودجه‌ی شما اجازه می دهد، می بایست لوکس و از فریم کاملا طبیعی و همگون با سایر المان های دکور اتاق ماساژ تهیه شود.

نکته‌ی بعدی میزان پراکندگی نور در اتاق ماساژ است. حتما از چند منبع نور و در تمامی گوشه و کنار اتاق ماساژ استفاده کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید به تمام زوایای اتاق نوردهی کافی داشته و در عین حال کنترل مناسبی بر روی حجم نور ثابت و متغیر اتاق خود داشته باشید.

نمونه دکور اتاق ماساژ

نور اتاق ماساژ می بایست کاملا گرم انتخاب شود و بتواند با نورپردازی مناسب، زیبایی های تعبیه شده در هنگام طراحی اتاق ماساژ را به مخاطب نمایش دهد.

فراموش نکنید در طول فرآیند ماساژ، نور اتاق به حداقل میزان ممکن خواهد رسید. در نتیجه به شما توصیه می کنیم در بالای تخت ماساژ و در محلی که نور آن موجب به هم ریختن آرامش ماساژ گیرنده نشود، یک منبع قابل تنظیم تعبیه کنید.

این منبع نور با حدود 10 تا 15 درصد از توان خود، می بایست نور کافی را در اختیار شما برای انجام تکنیک های مختلف ماساژ قرار دهد.

در انتهای این بخش به عنوان یک توصیه‌ی حرفه ای به خاطر داشته باشید که شما می بایست حداقل 1 یا 2 بار در طول فرآیند ماساژ، از مشتری خود در رابطه با میزان نور فعلی محیط سوال کنید، تا همه چیز همان گونه که برای او ایده آل است تنظیم گردد.

چند نکته‌ی پر اهمیت دیگر در رابطه با چیدمان و دکور اتاق ماساژ

رنگ ها نقشی حیاتی در ایجاد احساس مثبت و منفی در ما دارند. در نتیجه در هنگام طراحی اتاق ماساژ می بایست حداکثر توجه را به رنگ ها داشته باشید.

اگر اتاق ماساژ خود را کاملا طبیعی و بر مبنای دکورهای تمام چوبی طراحی کرده اید ( که یک انتخاب ایده آل است ) بهتر است رنگ های دیوار نیز پیرو همین سبک باشد. این موضوع علاوه بر ایجاد احساس یکپارچگی، آرامشی فوق العاده در مخاطب شما ایجاد می کند.

اما در صورتی که طراحی اتاق ماساژ شما مدرن است، به شما توصیه می کنیم تا از رنگ های بسیار ملایم و آرامش بخشی همچون آبی یا لیمویی کمرنگ استفاده کنید. فارغ از آن که چه انتخابی دارید، هارمونی و یکپارچگی دکور اتاق ماساژ بسیار پر اهمیت است.

تخت ماساژ چیست؟
خواندن

اگر خاطرتان باشد در ابتدای این مقاله در رابطه با کفپوش اتاق ماساژ گفتگو کردیم. کفپوش ها نقشی حیاتی در احساس ما نسبت به یک فضا دارند. قطعا انتخاب ایده آل من و بسیاری از طراحان اتاق ماساژ، کفپوش های چوبی از نوع پارکت یا ترمو وود است.

انواع طراحی اتاق ماساژ

ساده ترین و جذاب ترین راهکارها برای طراحی اتاق ماساژ و دکور اتاق ماساژ 3

به شما هم توصیه می کنیم تا حد امکان به سراغ کفپوش هایی با جنس و احساس سخت همچون سرامیک و یا سنگ نروید. اما در صورتی که محدودیت بودجه یا فرآیند بازسازی اتاق ماساژ را دارید، بهتر است از کفپوش هایی با رنگ های گرم تر و دارای بافت طبیعی استفاده کنید.

شما همیشه این امکان را دارید تا با به کار گیری چند متریال طبیعی ساده همچون سنگ، گیاهان مختلف، ساقه های بامبو و آب نمای کوچک، فضا و طراحی اتاق ماساژ خود را ملایم و طبیعی کنید.

از تاثیر شمع ها در ایجاد فضای لذت بخش در اتاق ماساژ غافل نشوید. استفاده از شمع می تواند هر فضایی را آرامش بخش و رمانتیک کند. فقط به خاطر داشته باشید که آنها نباید در محلی قرار بگیرند که موجب محدود شدن دامنه‌ی تحرک شما شده و یا در هنگام فرآیند ماساژ با یک برخورد ساده، سقوط کنند.

کیفیت صدای خوب را فراموش نکنید

پس از رنگ و نور، به سراغ یکی از حساس ترین و تاثیرگذارترین احساساتمان خواهیم رفت. هیچ فضایی بدون یک صدای آرامش بخش کامل نیست. همان طور که حتما خود شما هم تجربه کرده اید، موسیقی ملایم، طبیعی و فراگیر، لازمه‌ی هر اتاق ماساژی است. پس به خاطر داشته باشید که تا حد امکان از یک سیستم یکپارچه‌ی پخش موسیقی استفاده کنید.

صدای تولید شده می بایست فراگیر، یکدست و با کیفیت باشد.

همچون نور، میزان و حجم صدای پخش شده در محیط را هم با سلائق مشتری خود مطابقت دهید.

ضمنا به صورت مستمر برای یافتن موسیقی هایی با طنین صداهای طبیعی و پر زمینه‌ی سازهای آرامش بخش در تلاش باشید. به مخاطبان خود این امکان را بدهید که هر بار در اتاق ماساژ شما، یک موسیقی جدید اما بسیار لذت بخش را بشنوند.

در این مقاله تلاش داشتیم تا یک فهرست کامل و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم. دوباره یادآوری می کنیم فارغ از میزان تبحر شما در انجام تکنیک های مختلف ماساژ، فضای تعبیه شده برای مخاطبان نقشی کلیدی دارد.

این مطلب را نیز بخوانید :

راهنمای جامع مهمترین نکات در انتخاب و خرید تخت ماساژ

اگر به تجربه‌ی شخصی خود باز گردید قطعا به خاطر خواهید آورد که اولین موضوعی که شما را در مواجهه با یک فضای ایده آل تحت تاثیر قرار داده است، نوع طراحی اتاق ماساژ یا توجه کافی سالن اسپا به دکور اتاق ماساژ بوده است. هر کدام از عناوینی که به آن اشاره داشتیم، در نقش مکمل یکدیگر بوده و مسئولیتی مجزا در رسیدن به یک فضای ایده آل دارند

منبع : discovermassage.com.au

منبع : homeguides.sfgate.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *