ورزشی

معرفی ورزش کراس فیت و فواید آن

معرفی ورزش کراس فیت و فواید آن

کراس فیت ورزشی جذاب و جدید است که از حدود سال 2000 به دنیا معرفی شد. ما در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر شما را با برخی از ویژگی های این ورزش و فوایدش آشنا کنیم.

کراس فیت ورزشی است ترکیبی و سرشار از تمرین های مقاومتی، سرعتی، بدنسازی، استقامتی و حتی ژیمناستیک. حقیقتا نمی توان در مورد کراس فیت یک ویژگی خاص و منحصر به فرد را نام برد، زیرا به طور مثال به قدری که این ورزش بر روی سیستم تنفسی و عروق شما کار می کند، تقریبا به همان اندازه نیز مقاومت عمومی بدنتان را افزایش داده و به سرعت عضله سازی در بدنتان را آغاز می کند.

شدت و انفجاری بودن حرکات کراس فیت به گونه ای است که تنها 3 تا 5 روز در هفته و آن هم در حدود 15 دقیقه برای هر جلسه، بیشتر زمان نیاز ندارید. در ورزش کراس فیت از لوازم و تجهیزاتی استفاده می شود که قرار است مکمل حرکات گوناگون و جذاب این ورزش فوق العاده باشند.

معرفی ورزش کراس فیت و فواید آن 1

تمرینات ورزش کراس فیت چگونه است؟

اگر تا به امروز با ورزش کراس فیت آشنایی نداشته اید، تنها کافی است کمی در مورد این ورزش تحقیق کنید و در بهترین حالت، یک ویدئوی کوتاه از تمرینات جذاب آن ببینید. شما قطعا به این ورزش علاقه مند خواهید شد. تقریبا هیچ تمرین تکراری در کراس فیت وجود ندارد و شما هر روز با انبوهی از تمرین های جدید، روبرو خواهید بود.

این تمرین ها بیشتر به شکل دویدن، پارو زدن، فشار دادن و کشیدن و پریدن است. شاید شبیه ترین تصویر به ورزش کراس فیت ، تمرینات سخت نظامیانی باشد که در برخی از فیلم ها آن را مشاهده کرده اید. در این ورزش شما در یک سِت، هم بارفیکس می روید و هم حرکت شنا و دراز نشست را انجام می دهید. ممکن است مسافت کوتاهی را با سرعت زیاد بر روی نردبان چابکی طی کنید و سپس از روی یک مانع بپرید. استفاده از لوازم کراس فیت همچون وال بال ، نردبان چابکی ، مانع تمرینی ، بارفیکس و … بسیار جذاب و در عین حال موثر است. می توان گفت کراس فیت موثرترین ورزش شناخته شده برای ارتقاء آمادگی جسمانی شما است. کراس فیت یک ورزش ایده آل برای بدنسازی خانگی نیز می باشد.

تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی ،دستگاهی کاربردی برای سلامتی و تناسب اندام
خواندن

تاثیر کراس فیت بر بدن

انتخاب این ورزش می تواند تاثیرات شگفت انگیزی بر روی سلامت و انرژی روزانه شما داشته باشد. در یک باشگاه کراس فیت خبری از ورزش های کسل کننده و تکراری نیست. هر کس در گوشه ای مشغول دست یافتن و تلاش بر روی تحقق چالش تمرین روزانه اش است.

به عنوان آخرین نکته شاید جالب باشد بدانید که ورزش کراس فیت در حال حاضر بیش از ده ها هزار باشگاه را در دنیا شامل می شود و تقریبا به انتخاب اول بسیاری از جوانان برای دست یابی به تناسب اندام و سلامت عمومی بدن، تبدیل شده است. چربی سوزی در ورزش کراس فیت و با استفاده از لوازم هیجان انگیز آن بسیار بالا بوده و در کالری سوزی رقیبی ندارد.

معرفی ورزش کراس فیت و فواید آن 2

خرید لوازم کراس فیت

لوازم و تجهیزات کراس فیت عرضه شده در وب سایت دلوکس کالا دارای ضمانت اصالت کالا بوده و ضمنا مشاورین ما به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته به صورت آنلاین و تلفنی، پاسخگوی سوالات شما در رابطه با نحوه­ی انتخاب تجهیزات مورد نیازتان و کاربری موثر آنها، در جهت دریافت بهترین نتایج، هستند. فراموش نکنید که در کنار تمامی جذابیت هایی که ورزش فوق العاده ­ی کراس فیت دارد، بهتر است قبل از آغاز این ورزش و در هنگام انتخاب تجهیزات مورد نیازتان، از یک مربی با تجربه یا مراکز معتبر، اطلاعات پایه را کسب کنید.

این مطلب را بخوانید:

بدنسازی خانگی چیست و من چه گزینه هایی دارم؟

در این سری مقالات شما را با سرفصل هایی در مورد سلامتی، آرامش و تناسب اندام آشنا خواهیم کرد. از شما دعوت می کنیم مطالب وب سایت دلوکس کالا را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *