ورزشی

فواید طناب زدن برای سلامتی و کاهش وزن

فواید طناب زدن برای سلامتی و کاهش وزن

شاید به خاطر کرونا و محدودیت ها نتوانسته اید به باشگاه بروید و همه میدانیم ورزش کردن و مدیریت تمرینات بدون باشگاه میتواند چقدر سخت تر باشد! ولی یکی از بهترین و ساده ترین تمرینات که بسیار هم تاثیر گذار است طناب زدن میباشد که در خانه هم امکان پذیر است، طناب زدن یک تمرین هوازی ایروبیک بوده، از فواید طناب زدن میتواند قدرت ساق پا و دوقلو های پا را افزایش دهد، عضلات مرکزی را تقویت کند، استقامت بدن را بالاتر ببرد و ظرفیت هوازی ریه های شما را بهبود بخشد.

کالری سوزی طناب زدن چقدر است؟

با کمال تعجب باید گفت طناب زدن میتواند در هر دقیقه 10 کالری بسوزاند و در همین حال عضلات پاها، باسن، شانه ها، شکم و دست ها را تقویت کند که فوق العاده است، در حالت عادی در هر 10 دقیقه تمرین میتوانید 200 کالری بسوزانید.

این کالری سوزی از پیاده روی سریع هم بیشتر است و این  خود نشان دهنده برتری فواید طناب زدن در مقایسه با بسیاری تمرین های هوازی دیگر میباشد.

فواید طناب زدن برای سلامتی و کاهش وزن

تعدادی از مهم ترین فواید طناب زدن

طناب زدن فواید بسیاری دارد، از کمک به کاهش وزن تا کاهش احتمال سرطان. طناب زدن یک ورزش عالی برای چربی سوزی بوده و همچنین سیستم قلبی و عروقی را بهبود میدهد.

1-سلامت قلب را بهبود میدهد :

طناب زدن یکی از بهترین تمرینات هوازی بوده و میتواند ضربان قلب را به خوبی بالا ببرد، همین امر باعث خواهد شد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته به طرز چشمگیری کاهش یابد.

ورزش با معده خالی | آیا باید با شکم خالی ورزش کنم؟
خواندن

2-افزایش تمرکز:

هر تمرین هوازی میتواند کمک کند که روی هدف خود تمرکز کنید و طناب زدن یکی از بهترین این تمرینات است، طناب زدن میتواند بدن شما را به آرامش برساند و قدرت تمرکز شما را افزایش دهد.

3-هماهنگی بدن را بهبود میدهد:

طناب زدن و پرش های پشت سر هم باعث بهبود هماهنگی اعضای مختلف بدن و همچنین استقامت آنها شده.

4-افزایش مقاومت بدن و رفع گرفتگی :

با تمرینات مداوم ممکن است احساس خستگی کنید و استقامت خود را از دست بدهید، طناب زدن به بهود مقاومت و استقامت بدن کمک میکند، هرچه بیشتر و به طور منظم تمرین کنید بیشتر شاهد افزایش استقامت بدن خود خواهید بود، پرش های مداوم و حساب شده میتواند به رفع گرفتگی و خستگی بدن کمک کند.

5-تقویت سلامت ذهنی :

طناب زدن مداوم با شدت متوسط میتواند از اضطراب و افسردگی جلوگیری کند، همچنین این تمرین میتواند باعث افزایش گردش خون به مغز و دیگر اعضای بدن شود.

6-کاهش چربی شکمی :

یکی از سخت ترین قسمت ها در کاهش وزن از بین بردن چربی های شکمی است، با تمرین طناب زدن به صورت هیت میتوانید چربی این قسمت را با سرعت بیشتری سوزانده و همچنین آن ها را تقویت کنید.

7-تقویت استخوان ها :

طناب زنی قدرت اسخوان های شما را افزایش میدهد و همچنین باعث تراکم بیشتر خواهد شد، بنابراین میتواند شانس ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

دوچرخه ثابت دسته دوم
خواندن

8-بهبود عملکرد ریوی :

طناب زدن قدرت نفس کشیدن و سیستم ریه های شما را بهبود میدهد و بعد از مدتی به طور چشمگیری ظرفیت ریوی شما را افزایش میدهد.

فواید طناب زدن برای کاهش وزن :

راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد و طناب زدن یکی از موثر ترین راه ها میباشد، اگرچه به تنهایی برای کاهش وزن کافی نبوده و باید در کنار آن برنامه تمرینی و برنامه تغدیه خوبی را داشته باشید، همچنین باید عواملی مانند سن، بیماری های زمینه ای و سابقه عمل را در نظر داشته باشید زیرا میتواند بر روند چربی سوزی تاثیر زیادی داشته باشد.

اگر شما برای 30 دقیقه در روز طناب بزنید تقریبا 200 تا 300 کالری خواهید سوزاند، ولی افرادی که تازه کار هستند احتمالا برای 30 دقیقه آمادگی ندارند و به کمی تمرین و فرصت نیاز دارند تا زمان تمرین را به 30 دقیقه افزایش دهند.

تاثیر طناب زدن بر کاهش وزن :

  • نکات پایین را در مورد کاهش وزن با طناب زدن در ذهن خود نگه دارید:
  • طناب زدن میتواند چربی کل بدن را به صورت همزمان کم کند
  • شما میتوانید تمرین خود را با هر شدت و هر مدت زمانی انجام دهید
  • طناب زنی ورزشی ارزان است و نیاز به وسیله گران قیمت ندارد
  • اگر در کنار طناب زدن برنامه رژیم خود را رعایت کنید به خوبی کاهش وزن خواهید داشت

این مطلب را نیز بخوانید :

کش مقاومتی چیست؟ فواید تمرین با کش بدنسازی

نکات آموزشی طناب زدن برای تازه کار ها

مواردی که قبل از شروع به طناب زدن باید انجام دهید:

  • حداقل برای ده دقیقه قبل از طناب زدن بدن خود را گرم کنید
  • از جوراب و کفش های با کفه نرم و ضد ضربه استفاده کنید
  • قبل و بعد از تمرین مقداری آب بنوشید
  • بانوان بهتر است از لباس زیر مخصوص ورزشی برای حمایت بیشتر اعضای بدن استفاده کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *