ماساژ

خواص رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس در ماساژ رایحه درمانی

خواص رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس در ماساژ رایحه درمانی

در این سری مقالات قصد داریم شما را با خواص رایحه های مختلف روغن ماساژ آشنا کرده و تاثیرات خارق العاده­ ی آنها بر روی سلامتی و زیبایی شما را بررسی نماییم. در اولین مقاله از این سری، به خواص رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس خواهیم پرداخت. اسطوخودوس گیاهی است گلدار با ساقه ها و برگ هایی سرشار از روغن ارزشمند این گیاه.

اسطوخودوس ها گونه های متنوعی دارند و تا حدود 60 نوع از آنها تا به امروز شناخته شده است. این گیاه از خانواده­ ی نعناعیان بوده و دارای گل هایی زیبا به رنگ های آبی، قرمز و بنفش می باشد. به علت خواص فراوان و رایحه خوش این گیاه، روغن اسطوخودوس در صنایع مختلفی از جمله داروسازی و عطرسازی کاربردهای زیادی دارد.

خواص رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس در ماساژ رایحه درمانی 1

فواید ماساژ آروماتراپی با رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس

رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس یکی از محبوب ترین روغن های ماساژ رایحه درمانی ( Aromatherapy ) است. این گیاه خوش بو و خوش عطر علاوه بر بوی آرامش بخشش، خواص درمانی فراوانی داشته و می تواند تاثیری قابل توجه بر سلامت بدن شما داشته باشد. در ادامه به 10 خواص رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس خواهیم پرداخت.

10 ویژگی روغن ماساژ اسطوخودوس

  1. کاهش استرس و اضطراب : از اولین و اصلی ترین فوائد رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس می توان به خواص آرامش بخش آن اشاره داشت. رایحه ایجاد شده از روغن این گیاه می تواند به سرعت و با تاثیر بر روی سیستم های هورمونی و عصبی شما، استرس و اضطراب های روزانه را به شدت کاهش دهد.
  2. لطافت پوست : بسیاری از رایحه های روغن ماساژ خواصی مناسب برای سلامت، شادابی و لطافت پوست شما دارند. رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس می تواند به لطافت پوست شما کمک کرده و دریافت ماساژ آروماتراپی با این رایحه می تواند تاثیر مناسبی بر روی تمام پوست بدنتان داشته باشد.
  3. خواص روغن ماساژ اسطوخودوس در درمان لک و آکنه پوستی : روغن ماساژ اسطوخودوس همانطور که گفتیم برای پوست شما بسیار مفید است. این روغن علاوه بر لطیف تر کردن پوست شما می تواند راهکاری طبیعی برای از بین بردن لک ها و آکنه های پوستی باشد.
  4. خواص ضد درد و رفع سردردهای مزمن : رایحه ماساژ اسطوخودوس یکی از آرامش بخش ترین روغن ها است. اسطوخودوس سرشار از خواص ضد درد طبیعی است و می تواند به درمان سر درد های مزمن نیز کمک نماید.
  5. تاثیر مثبت روغن اسطوخودوس بر روی سیستم گوارش : افرادی که از ناراحتی های دستگاه گوارشی و یا مشکلات معده رنج می برند حتما باید چندین جلسه ماساژ آروماتراپی را به همراه رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس تجربه کنند.
  6. کاهش دردهای دوران قاعدگی بانوان : خواص ضد درد روغن ماساژ اسطوخودوس می تواند به بانوانی که از دردهای دوران قاعدگی شکایت دارند کمک بسزائی نماید. دریافت چند ماساژ آروماتراپی با این رایحه می تواند به شما در کاهش طبیعی این درد کمک کند.
  7. بهبود سلامت عروق و گردش خون : رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس تاثیر بسیار مثبتی بر روی سلامتی سیستم گردش خون و عروق شما خواهد داشت.
  8. رفع مشکلات بی خوابی : افرادی که از بی خوابی رنج می برند می توانند از رایحه اسطوخودوس در اتاق خوابشان بهره ببرند. آروماتراپی با رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس هم برای این گروه از افراد می تواند نتایجی سریع و فوق العاده داشته باشد.
  9. روغن ماساژ اسطوخودوس یک آنتی باکتریال طبیعی : خواص ضد عفونی و آنتی باکتریال طبیعی اسطوخودوس باعث شده است تا روغن آن کاربردهای فراوان درمانی داشته باشد. دریافت ماساژ با رایحه روغن اسطوخودوس هم می تواند به ارتقای سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.
  10. رفع دردهای عضلانی و گرفتگی ها : دریافت ماساژ با روغن اسطوخودوس به سرعت گرفتگی های عضلانی را کاهش می دهد و یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که به علت فشارهای کاری بصورت دائمی از این مشکل رنج می برند.
درمان بی خوابی با ماساژ
خواندن

تجربه یک ماساژ آرامش بخش و مفید با رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس

خواص رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس در ماساژ رایحه درمانی 2

ما در فروشگاه محصولات سلامتی و ورزشی دلوکس کالا، محصولاتی متنوع از انواع تجهیزات و روغن های ماساژ را با قیمتی مناسب و با اطمینان خاطر از اصالت و کیفیت کالا در اختیار شما همراهان دلوکس کالا قرار داده ایم.

ماساژ آروماتراپی محبوب ترین سبک ماساژ بوده که در آن شما علاوه بر تجربه­ ی یک ماساژ لذت بخش می توانید از طریق جذب پوستی روغن ماساژ و همچنین استشمام رایحه آن، از خواص بی رقیبش بهره ببرید. رایحه روغن ماساژ اسطوخودوس با برخورداری از خواصی که تنها در اینجا به برخی از آنها اشاره کردیم، می تواند یک انتخاب ایده آل برای ماساژ آروماتراپی باشد.

این مطلب را بخوانید :

چگونه از ماساژ لذت بیشتری ببریم؟

ماساژ آروماتراپی خواص درمانی و سلامتی فراوانی داشته و در ترکیب با رایحه های متنوع روغن ماساژ اثراتی شگفت انگیز دارد. به شما توصیه می کنیم جهت آشنائی بیشتر با خواص این ماساژ و روغن های ماساژ متنوع آن، این سری مقالات ما را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *