ورزشی

آیا می توان از ویبراتور برای لاغری دائم و سلامت استفاده کرد؟

آیا می توان از ویبراتور برای لاغری دائم و سلامت استفاده کرد؟

قطعا استفاده از ویبراتور برای لاغری ، تناسب اندام و سلامتی مزایایی دارد؛ البته که تا کنون این نکته قطعا تایید نشده است که این نوع از ورزش کاملا و به تنهایی موثر باشد.

استفاده از این دستگاه آسان است و شما تنها کافی است بر روی ویبراتور خود بایستید، یا نشسته و خوابیده حرکات ورزشی انجام دهید. ویبراتور لاغری در دوره ای بسیار محبوب شده است که توجه بسیاری، همواره بدنبال راه های جدیدتر و البته راحت تر در لاغری و تناسب اندام هستند.

ویبراتور لاغری چگونه کار می کند؟

ارتعاش تولید شده توسط سطح لرزان دستگاه ویبراتور لاغری انرژی را به ماهیچه های بدن شما وارد می کند و این موضوع باعث می شود تا آنها نیز در پاسخ به این انرژی در هر ثانیه چند ده بار منبسط و منقبض شوند. این فرایند باعث می شود که ماهیچه ها در مدت کمتر، کالری بیشتری بسوزانند. اساس عملکرد ویبراتور برای لاغری به همین سادگی است.

طرفداران و شرکت های عرضه کننده ویبراتور لاغری اعتقاد دارند این دستگاه ها در مدت زمان کوتاهی، یعنی روزانه 15 دقیقه و تنها 3 روز در هفته؛ می توانند تاثیرات مثبتی داشته باشند. کاهش وزن، چربی سوزی، افزایش انعطاف بدنی، گردش بهتر خون و همچنین تسریع بهبود خستگی و درد ماهیچه از مهمترین مزایای این دستگاه است.

کالری سوزی با استفاده از ویبراتور چگونه صورت می گیرد؟

همان گونه که گفتیم فرآیند کاری ویبراتور و انتقال انرژی آن به ماهیچه ها، آنها را وادار به ری اکشن می کنند. این پاسخ ماهیچه ها به لرزش به علت واکنش طبیعی آنها برای حفظ تعادل است. در نتیجه شما همان فشار طبیعی ورزش را بصورت فشرده تر بازسازی می کنید؛ بنابراین عضله سازی و کالری سوزی همچون ورزش های معمول اتفاق می افتد.

فواید تمرین با دستگاه اسکی ارگ
خواندن

یکی از ویژگی های ویبراتور لاغری درگیر کردن 90% از عضلات بدن بصورت همزمان است. به همین علت تولید کنندگان آن اعتقاد دارند این دستگاه می تواند یک انتخاب ایده آل برای ورزش مکمل باشد. ورزشی که در لحظه بر روی غالب عضلات شما کار می کند.

آیا می توان از ویبراتور برای لاغری دائم و سلامت استفاده کرد؟ 1

میزان دقیق کالری سوزی با ویبراتور لاغری وابسته به وزن، قد و همچنین ساختار بدنی افراد متفاوت است. البته تمرینی که بر روی صفحه ویبراتور انجام می دهید اهمیت دارد. بصورت عمومی و در شرایط کاملا طبیعی، شما با ویبراتور در هر ساعت 150 تا 200 کالری می سوزانید؛ پس در هر جلسه 15 دقیقه ای چیزی بین 50 تا 125.

البته انجام تمرینات ایروبیک یا سایر ورزش های از این دسته بر روی ویبراتور می تواند تاثیرات بهتری بر روی عضله سازی و حجم کالری مصرفی داشته باشد.

مزایای استفاده از ویبراتور برای لاغری

سریع و آسان :

اگر سبک کاری شما به قدری پر مشغله است که فرصت رفتن به باشگاه را ندارید؛ قطعا ویبراتور لاغری می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. به راحتی بر روی این دستگاه می توانید تمرین کنید و این جلسات کوتاه 15 دقیقه ای می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

با کمترین احتمال بروز آسیب و عدم خستگی شدید :

به علت کوتاه تر شدن جلسات تمرین با ویبراتور لاغری، قطعا میزان خستگی شما هم در پایان هر جلسه تمرین کمتر شده و این موضوع باعث می شود تا برای جلسه بعدی ورزش احساس درونی بهتری داشته باشید.

ضمنا تحرک کم شما بر روی دستگاه باعث شده تا ویبراتور برای لاغری گروه بسیاری که این دغدغه را دارند؛ گزینه ای مناسب و جدید باشد.

چگونه با حفظ سلامتی ،در خانه لاغر شویم؟
خواندن

به طور مثل اگر از درد و آسیب دیدگی ناحیه ­ی زانو رنج می برید و یا بخش هایی از پا و مفاصل شما توان انجام تمرینات سنگین را ندارد، به راحتی می توانید از کنار بر روی ویبراتور لاغری دراز کشیده تا شوک های وارده به عضلات این ناحیه، به کاهش درد و آسیب ها کمک نماید.

آیا می توان از ویبراتور برای لاغری دائم و سلامت استفاده کرد؟ 2

استفاده از ویبراتور برای لاغری مناسب ورزشکاران مبتدی تا حرفه ای است

یکی دیگر از مزایای استفاده از ویبراتور لاغری ، امکان استفاده از آن برای ورزشکاران مبتدی تا حرفه ای است. حتی افرادی که کمترین تحرک ورزشی را در سبک سلامتی روزانه­ی خود دارند، می توانند با تمرین هایی بسیار سبک و پایه، کار با ویبراتور لاغری را آغاز کنند.

جالب است بدانید یک ورزشکار مبتدی برای شروع تنها می تواند بر روی دستگاه ایستاده و یا از آن همچون یک پله برای بالا و پایین رفتن استفاده کند و همان طور که گفتیم این تمرینات سبک تنها 15 دقیقه زمان نیاز دارند.

چگونه با ویبراتور لاغر شویم؟

همانطور که پیشتر گفتیم؛ ایستادن تنها بر روی ویبراتور هم می تواند عضلات شما را وادار به واکنش نماید و همین موضوع میزان مشخصی کالری می سوزاند. اما برای آنکه نتایج دلخواه، پایدار و سریعتری داشته باشید بهتر است بر روی ویبراتور حرکات ورزشی انجام دهید. انجام این حرکات ( در هر سطحی ) می تواند بر روی اثرگذاری ویبراتور برای لاغری موثر باشد.

در صورتی که ایروبیک یا یکی از ورزش های هوازی تقریبا پر تحرک را بصورت معمول انجام می دهید؛ می توانید با انجام این تمرینات بر روی ویبراتور حجم کالری سوزی و عضله سازی را افزایش دهید. در ادامه شما را با چند حرکت ساده و پیشرفته برای تمرین با ویبراتور لاغری آشنا خواهیم کرد.

دوچرخه ثابت یا الپتیکال ، کدام دستگاه مناسب شماست ؟
خواندن

تمرینات ورزشی با ویبراتور ویژه تازه واردان

  • اسکات پای سبک : برای انجام این تمرن تنها کافی است بر روی ویبراتور ایستاده، کمی زانوهای خود را خم کنید و حالت اسکات به خود بگیرید. این تمرین به شدت عضلات پای شما را درگیر کرده و گردش خون و در نتیجه چربی سوزی را در این بخش افزایش می دهد.
  • ایستادن استوار : عضلات بدن خود را منقبض کرده و برای 15 ثانیه بصورت ثابت بر روی دستگاه بایستید. حالا 5 ثانیه استراحت کنید. این تمرین را می توانید تا 20 بار در هر ست تکرار کنید. این تمرین بهترین حرکت برای گرم کردن بدنتان خواهد بود.
  • کشش عضلات پا و شانه : بصورت خوابیده و به نوبت کف دست ها و سپس ساق پایتان را بر روی دستگاه قرار دهید. عضلات خود را در حالت کشیده نگاه دارید تا بیشترین حجم انرژی از دستگاه به آنها وارد شود. این دو تمرین علاوه بر چربی سوزی می تواند به کاهش دردهای مزمن عضلانی و مفاصل در این ناحیه کمک کند.

تمرینات ورزشی پیشرفته تر با ویبراتور

  • حرکات کششی ( دست و پا ) : برای آنکه یک مرحله تمرینات خود را افزایش دهید؛ می توانید سطح اتکای خود را تنها بر روی یک پا تنظیم کنید و در این بین به حرکات کششی بپردازید.
  • انواع اسکات های سنگین : به میزانی که خم شدگی زانوی شما در اسکات پا بیشتر باشد؛ فشار وارده به عضلات بیشتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید، با توجه به سنگینی تمرینات با ویبراتور؛ زمانبندی صحیح را برای این تمرینات رعایت نمائید. همانطور که گفتیم برای شروع تنها 3 جلسه 15 دقیقه ای تمرین در هفته کافی است.

این مطلب را بخوانید :

اگر از ماساژ لذت می برید، ماساژور خود را همیشه به همراه داشته باشید

منبع : mayoclinic.org

2 دیدگاه در “آیا می توان از ویبراتور برای لاغری دائم و سلامت استفاده کرد؟

  1. فریده گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید میخواستم بدانم همانطور که دستگاه ویبره روی لاغری اندامها تاثیر دارد آیا باسن وسینه هم دراین پروسه کوچک میگردند ؟

    1. ادمین گفت:

      سلام خدمت شما، استفاده از دستگاه های ویبره ای که برای کل بدن هستند روی تمامی قسمت ها تاثیر دارند، ولی روی این قسمت ها معمولا تاثیر بهبود فرم دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *