ماساژ

آموزش گام به گام ماساژ سنگ داغ

آموزش گام به گام ماساژ سنگ داغ

همچون تمامی تکنیک های ماساژ، ماساژ سنگ داغ نیز روشی است برای کاهش درد، ریلکسی و آزاد سازی عضلات گرفته و درگیر بدن. استفاده از سنگ داغ در این نوع از ماساژ باعث می شود تا عمق تاثیر پذیری آن افزایش یافته و خواص درمانی سنگ ها نیز می توانند احساس آرامش بیشتری در فرد ماساژ گیرنده به وجود آورند.

در همین ابتدای آموزش ماساژ سنگ داغ قصد داریم به شما بگوییم با این حال که این سبک از ماساژ در حدود یک دهه است که فراگیر شده؛ اما قدمتی بسیار دیرینه دارد. جالب است بدانید اسنادی تاریخی وجود دارد که قدمت ماساژ سنگ داغ در هندوستان و همچنین در میان مایاها را به حدود 5000 سال قبل باز می گرداند.

اما با تمام این شواهد تاریخی هنوز هم ماساژ سنگ داغ یکی از جدیدترین و البته جذاب ترین انواع ماساژ است. به همین دلیل در این مقاله‌ی کوتاه آموزش ماساژ سنگ داغ قصد داریم تا شما را به صورت گام به گام با روش های اجرا و مزایای آن آشنا نماییم.

گام اول در آموزش ماساژ سنگ داغ

پیش از هر چیز لازم است بدانید سنگ های مورد استفاده در این تکنیک ماساژ، از گونه ای خاص بوده و هر سنگی برای اجرای آن مناسب نیست. این سنگ ها که از نوع آتشفشانی بازالت هستند، غالبا در خلیج های مکزیک و شیلی یافت می شوند.

آموزش گام به گام ماساژ سنگ داغ 1

سنگ های ماساژ معمولا بین 48 تا 56 عدد بوده و در دمایی بین 70 تا 80 درجه سانتیگراد و در گرم کننده‌ی مخصوص آنها قرار می گیرند.

خواص رایحه روغن ماساژ آلوئه ورا در ماساژ رایحه درمانی
خواندن

همان طور که مسلم است دمای سنگ ها اهمیت بالایی داشته و نباید خیلی سرد و یا داغ باشند. در این گام اول از آموزش ماساژ سنگ داغ لازم است بدانید که در ابتدا باید یک پارچه‌ی نازک یا حوله بین سنگ ها و بدن ماساژ گیرنده قرار بگیرد و پس از کاهش دمای نسبی آنها، به کمک روغن های ماساژ انتخابی فرآیند ماساژ ادامه پیدا کند.

گام دوم در آموزش ماساژ سنگ داغ

در ابتدای ماساژ سنگ داغ به سراغ صورت ماساژ گیرنده خواهیم رفت و با مقدار اندکی از روغن ماساژ کار خود را آغاز می کنیم. سپس 2 سنگ داغ کوچک بر روی گونه ها، 1 عدد زیر لب و یک عدد در مرکز پیشانی قرار می دهیم. در فرهنگ هندی به این سنگ آخر، چشم سوم می گویند.

گام سوم در آموزش ماساژ سنگ داغ

در این مرحله به سراغ پاها خواهیم رفت و هر پا را در مرحله ای جداگانه، با میزان کافی از روغن، ماساژ داده و سپس از سنگ های بزرگ تر برای قرارگیری بر روی ران پا و یا پشت آن استفاده می کنیم. در این مرحله از آموزش ماساژ سنگ داغ لازم است بدانید که حتما باید کناره های پا و سپس رو و پشت آن به صورت کامل به کمک دو سنگ ماساژ بزرگ، ماساژ داده شوند.

میزان فشار همچون تمامی تکنیک های ماساژ، وابستگی کاملی با سلائق ماساژ گیرنده دارد. در آخرین اقدام از این بخش و پس از اتمام کامل ماساژ هر دو پا، 2 عدد سنگ داغ کوچک بین انگشت شست هر کدام از پاها و انگشت کناری آن قرار می گیرد.

با پرکاربردترین تجهیزات ماساژ آشنا شوید
خواندن

گام چهارم در آموزش ماساژ سنگ داغ

حالا به سراغ دست ها می رویم و همچون ماساژ پاها، هر دست را به صورت جداگانه با سنگ هایی در سایز متوسط ماساژ می دهیم. سپس کمی هر 2 دست را با سنگ داغ ماساژ داده و در انتها 2 عدد سنگ داغ را در کف دست ماساژ گیرنده قرار می دهیم.

گام پنجم در آموزش ماساژ سنگ داغ

پس از اتمام ماساژ دست ها حالا نوبت به ماساژ پشت شما است. در این مرحله باید سنگ های روی صورت، بین شست پا و کف دستتان برداشته شود. ماساژور از شما درخواست می کند تا بچرخید و پشت شما را با روغن ماساژ انتخابی آغشته خواهد کرد.

در این مرحله ماساژور می تواند سنگ هایی را در نقاط مرسومی از کمر که بیشترین گرفتگی را تجربه می کنند، قرار داده و با یک سنگ داغ دیگر کناره های ستون فقرات را از بالا به پایین ماساژ دهد.

اشاره به این نکته در آموزش ماساژ سنگ داغ الزامی است. محل قرار گیری سنگ های داغ معمولا بر روی 2 کتف، کمی پایین تر از گردن و بالای باسن ماساژ گیرنده است.

در انتهای این بخش از تکنیک ماساژ سنگ داغ ، ماسور سنگ های داغ جدید را در نقاطی که به آن اشاره کردیم قرار داده و 2 سنگ داغ با سایز متوسط دیگر را هم در کف دست ماساژ گیرنده قرار خواهد داد.

گام ششم در آموزش ماساژ سنگ داغ

حالا نوبت به ماساژ پشت پا خواهد رسید. در این مرحله نیز همچون مراحل قبل، ابتدا با روغن ماساژ فرآیند اجرای آن آغاز شده و سپس از یک سنگ داغ و با فشاری مناسب جهت تکمیل روند ماساژ استفاده خواهد شد.

خواص رایحه روغن ماساژ وانیل در ماساژ رایحه درمانی
خواندن

در انتها 6 سنگ داغ بر روی باسن، پشت زانو و ساق پاها قرار می گیرد.

گام هفتم در آموزش ماساژ سنگ داغ

در این مرحله از آموزش ماساژ سنگ داغ که مخصوص گردن، سرشانه ها و جمجمه‌ی سر است، معمولا از سنگ داغ استفاده نمی شود و فرآیند ماساژ شباهت کاملی به سایر سبک های آن دارد.

آموزش گام به گام ماساژ سنگ داغ 2

گام هشتم در آموزش ماساژ سنگ داغ

در آخرین مرحله از تکنیک ماساژ سنگ داغ ، ماسور تمام سنگ های داغ را از پشت شما برداشته و با کمک روغن ماساژ و انگشتان دست خود، به سراغ نقاط پرتنش بدنتان که معمولا بیشترین گرفتگی را نیز تجربه می کند، می رود.

در انتها جالب است بدانید برخی از ماساژ دهنده ها که به ریشه‌ی هندی این سبک از ماساژ وفادار هستند، 7 سنگ داغ بر روی چاکراهای بدن که همان مراکز حیاتی انرژی هستند، قرار می دهند.بدون شک ماساژ سنگ داغ یکی از جذاب ترین و موثرترین انواع ماساژ است. سبکی از ماساژ که در آن به کمک گرمای سنگ ها، عمق تاثیر پذیری و حداکثر ریلکسی برای مخاطب اتفاق می افتد.

این مطلب را هم بخوانید :

4 تکنیک ماساژ صورت برای جوان سازی پوست صورت

منبع : everydayhealth.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *