تغذیه و سلامت

آشنایی با روش های از بین بردن چربی و کاهش وزن با 8 روش سلامت

آشنایی با روش های از بین بردن چربی و کاهش وزن با 8 روش سلامت

همه ما به دنبال روشی هستیم که بتوانیم به کمک آن، راحت ترین و سلامت ترین مسیر ممکن را جهت از بین بردن چربی و کاهش وزن یافته باشیم. اما روش های چربی سوزی بسیار متنوع هستند و بسیاری از پیشنهادهایی که دریافت می کنیم، یا کارا نبوده و یا ممکن است سلامت عمومی بدنمان را به خطر بیاندازد.

در کنار رژیم غذایی و تمرینات ورزشی، فاکتورهای متعددی وجود دارند که بر سلامت و موثر بودن این مسیر، اثرگذار هستند. خوشبختانه در میان تمامی این راه ها، روش ها و گام هایی نیز برای از بین بردن چربی و یا چربی سوزی وجود دارند که در کنار تاثیر گذاری کافی، سلامت شما را نیز به مخاطره نخواهند انداخت.

ما در ادامه قصد داریم شما را با 8 عنوان از آنها آشنا کنیم.

تمرینات قدرتی را آغاز کنید

تمرینات قدرتی به گونه ای از ورزش ها اطلاق می شود که در آن شما مقاومت ماهیچه ها و توان آنها را افزایش می دهید. به طور عمومی تمرینات قدرتی در ورزش هایی همچون بدنسازی، مرتبط با وزنه هستند. اگر قصد دارید رژیم غذایی شما به سرعت موثر واقع شود و در کمترین زمان ممکن، مسیری سلامت برای چربی سوزتان طی کنید، حتما به تمرینات روزانه تان کار با وزنه را هم بیافزایید.

رژیم با پروتئین بالا بگیرید

افزودن پروتئین به رژیم هایی که هدف آنها از بین بردن چربی است، می تواند علاوه بر تسریع روند چربی سوزی، اشتهای شما را نیز کاهش دهد. آزمایشات متعددی این موضوع را نیز ثابت کرده که افرادی که در رژیم غذاییشان از پروتئین های با کیفیت استفاده می کنند، کمتر دچار عارضه‌ی چاقی موضعی در ناحیه‌ی شکم می شوند. همچنین این رژیم در کنار ورزش روزانه می تواند حجم ماهیچه های شما را افزایش داده و متابولیسم بدن شما را در مسیر فعال تر شدن حمایت کند.

آشنایی با روش های از بین بردن چربی و کاهش وزن با 8 روش سلامت 1

خواب کافی داشته باشید

برعکس تصور عمومی در رابطه با اثرات بی خوابی بر کاهش وزن، قطعا به شما می گوییم اگر به دنبال از بین بردن چربی با روشی سلامت هستید، داشتن ساعات خواب استاندارد بسیار اهمیت دارد.

آنچه باید در رابطه با سلامت دهان و دندان بدانید
خواندن

سعی کنید حداقل در طول یکروز 7 ساعت بخوابید و برای خوابتان برنامه ای دقیق و منظم داشته باشید. خواب کم و نامنظم و در ساعات متغیر، باعث ترشح هورمون های بیشتری در بدن شده که در شما ایجاد احساس گرسنگی یا اشتهای کاذب می کنند.

میزان کافئین مصرفی خود در طول روز را کاهش داده و تا امکان و قبل از خواب، خودتان را از دستگاه ها و تجهیزات الکترونیک دور کنید.

برای چربی سوزی به رژیم غذایی خود سرکه اضافه کنید. سرکه همیشه به عنوان یک مکمل غذایی مفید شناخته شده است. این ماده‌ی غذایی شگفت انگیز، علاوه بر تاثیرات مثبت بر روی سلامت قلب شما، میزان قند خون را کنترل کرده و استفاده منظم از آن در رژیم غذایی می تواند سرعت چربی سوزی را تا حد زیادی افزایش دهد.

تحقیقات نشان داده است مصرف میزان اندکی سرکه در طول روز می تواند تا 300 کالری حجم غذایی مصرفی شما را کاهش دهد.

برای از بین چربی ، چربی های سلامت مصرف کنید!

شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما خوردن چربی های سالم می تواند از تشکیل مجدد چربی در نواحی مشخصی به ویژه در اطراف شکم جلوگیری کند. ضمنا استفاده‌ی معقول از میزان مشخصی از چربی، اشتهای شما را کنترل کرده و باعث می شود کمتر کربوهیدارت مصرف کنید. منظور از این چربی های سلامت، روغن زیتون، نارگیل، آووکادو و انواع مغزها و آجیل است.

به قدر کافی فیبر مصرف کنید

فیبرها با جذب بالای آب این امکان را در فرآیند چربی سوزی و از بین بردن چربی های مازاد به شما می دهند تا شما بتوانید همواره احساس سیری داشته و کالری بسیار کمتری مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است خوراکی هایی با میزان فیبر بالا می توانند از شما در برابر خوردن و افزایش بی رویه‌ی وزن محافظت کنند.

حفظ سلامتی جسمانی مهمترین مسئولیت ما در قبال بدنمان است
خواندن

حتی مصرف مقدار اندکی از فیبر می تواند ماهیانه تا حدود 500 گرم وزن شما را کاهش دهد.

میزان ورزش های هوازی خود را افزایش دهید

ورزش های هوازی به گونه ای از تمرینات ورزشی گفته می شود که هدف اصلی آنها اصلاح و تقویت عملکرد قلب و ریه ها است. این ورزش ها همچنین می توانند بهترین گزینه برای از بین بردن چربی ها با روشی سلامت باشند. تقریبا همگان در این رابطه اتفاق نظر دارند که ورزش های منظم، سریع ترین و سلامت ترین راهکار در میان روش های چربی سوزی است.

دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا علاوه بر آن که سلامت عمومی بدن شما را تقویت می کنند، می توانند فرآیند از بین بردن چربی ها را نیز تا حد زیادی تسریع بخشند.

قهوه بخورید

کافئین یکی دیگر از مواد موجود همیشگی در مکمل های طبیعی لاغری است و افرادی که به دنبال روش های چربی سوزی سلامت هستند، همواره با نام قهوه در رژیمشان مواجه می شوند. دلیل این موضوع، تاثیر کافئین موجود در قهوه بر روی سیستم عصب مرکزی بدن است.

کافئین با تحریک سیستم عصبی شما، متابولیسم را افزایش داده و فرآیند چربی سوزی و شکستن اسیدهای چرب را تسریع می بخشد. استفاده از کافئین کافی و در واقع مصرف متعادل قهوه در بازه ای کوتاه مدت می تواند سلامت بدنی شما را با متعادل تر کردن میزان چربی خونتان برعهده داشته باشد و در بازه ای بلندمدت نیز یکی از موثرترین روش های چربی سوزی و رهایی از شر انباشت مازاد آن در بخش های مختلف بدن است.

آشنایی با روش های از بین بردن چربی و کاهش وزن با 8 روش سلامت 2

تمرینات پرفشار را در کنار تمرینات هوازی انجام دهید

تمرینات پرفشار که به تازگی در بسیاری از ورزش ها به آنها توجه شده است، در واقع روشی است که کمک آن، شما در ست های کوتاه ورزشی از حداکثر توان خود استفاده کرده تا ضربان قلبتان را در کوتاه ترین زمان ممکن به حداکثر برسانید. این گونه از تمرینات، نه تنها در افزایش حجم ماهیچه در زمان بسیار کمتری موثر هستند، بلکه یکی از موثرترین روش های چربی سوزی می باشند.

این مطلب را نیز بخوانید :

کالری مصرفی روزانه چقدر باید باشد؟

برای آن که در زمان کوتاه تری بتوانید به یک نتیجه‌ی مناسب برای از بین بردن چربی ها برسید، به شما توصیه می کنیم با مشاوره با مربی خود، تمرینات پرفشار را نیز به برنامه ورزشیتان اضافه کنید.

منبع : healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *