ماساژ

هر چیزی که باید درباره تفنگ های ماساژ بدانید

هر چیزی که باید درباره تفنگ های ماساژ بدانید

تفنگ های ماساژ یا ماساژ گان ها از همیشه محبوب تر هستند! افراد مشهور، ورزشکاران حرفه ای و اینفلوئنسر های بدنسازی همه در مورد فواید آن هم نظر هستند و صحبت میکنند، آیا تفنگ ماساژ میتواند به سلامتی و فیتنس شما کمک کند؟

تفنگ ماساژ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

تفنگ ماساژ ها پرتابل هستند، یک دستگاه که به صورت دستی استفاده میشود و در بعضی مدل ها چیزی شبیه یک دستگاه دریل دارد.

این دستگاه ها اکثر اوقات بی سیم هستند و از باطری های قابل شارژ استفاده میکنند، همچنین دارای سری ها و قطعات قابل تعویض هستند.

وقتی دستگاه را روی عضله خود گذاشته و روشن میکنید، قسمت سری دستگاه شروع به لرزش یا همان کوبش با فرکانس بالا و دامنه حرکت کوتاه میکند، که طرفداران این دستگاه شاهد هستند که همین روش ماساژ باعث رفع گرفتگی و خستگی های بعد از تمرینات آن ها شده و کیفیت تمرین را افزایش میدهد.

هر چیزی که باید درباره تفنگ های ماساژ بدانید (2)
درباره تفنگ های ماساژ بدانید

شما میتوانید از ماساژ گان برای رفع تنش های عضلانی استفاده کنید، ولی این دستگاه به خصوص مفید و تاثیر گذار است که برای بعد از تمرینات و برای ریکاوری و کاهش گرفتگی های عضلانی استفاده شود.

به گفته یکی از معروف ترین فیزیوتراپیست های ورزشی و متخصص فیزیوتراپی در آمریکا، تفنگ ماساژ میتواند تنش در عضلات را کاهش دهد و بر روی انعظاف پذیری آن تاثیر بگذارد، سفتی عضلات را کاهش دهد، جریان خون را افزایش دهد و گرفتگی ها را کاهش دهد.

تفاوت بین ماساژ گان ، فوم رولر و دیگر گزینه های ریکاوری عضله

تفنگ های ماساژ کاری مثل ماساژ را انجام میدهند ولی نحوه ای که آن را انجام میدهند متفاوت است.

خواص رایحه روغن ماساژ آلوئه ورا در ماساژ رایحه درمانی
خواندن

فوم رولر ها از روش میوفاشیال برای کاهش تنش های عضلانی استفاده میکنند، فاشیا بافت همبندی عضلات، رگ های خونی و اعصاب است، بنا به دلایل متفاوت فاشیا یا این نوار میتواند تنگ شود، یا حتی ملتهب شود، و وقتی این اتفاق میفتد توانایی شما برای حرکت کمتر میشود.

حال شما برای رهایی از این شرایط با استفاده از فوم رولر، فشار پایدار و ملایمی به آن ناحیه وارد میکنید که باعث میشود ناحیه گرفتگی بهبود یابد.

از فواید تفنگ های ماساژ ؟

این دستگاه میتواند مناطق بیشتر و خاص تری از بدن را بهتر از فوم رولر پوشش دهد، مخصوصا آن هایی که دسترسی به آن سخت تر است، مانند عضلات داخلی سینه، بازوها و عضلات پسواس در پاها.

چطور از ماساژ گان استفاده کنیم؟

شما میتواند از ماساژگان در هر زمانی که میخواهید برای رفع گرفتگی عضلانی استفاده کنید، ولی معمولا بعد و قبل از تمرینات ورزشی از آن استفاده میشود.

برا گرم کردن و استفاده از این دستگاه میتواند گرفتگی و سفتی عضلات را در که در تمرینات قبلی ایجاد شده را کاهش دهد، اما پیشنهاد شده که در طی زمان 48 ساعت بعد از تمرینات از دستگاه برای رفع گرفتگی ها استفاده شود.

برای استفاده تاثیرگذار تر از ماساژ گان، ناحیه ای که دارای گرفتگی است را پیدا کنید و دستگاه را روی آن قسمت حرکت دهید، همچنین میتوانید از فشار دست خودتان هم استفاده کنید، برای 15 ثانیه در یک قسمت بمانید و بعد ناحیه را عوض کنید.

راهنمای خرید روغن ماساژ اصل ؛ از کجا بخریم؟
خواندن

از استخوان ها و ناحیه های استخوانی دور بمانید! میتوانید قبل از استفاده از تفنگ ماساژ با یک فیزیوتراپ متخصص هم مشورت بگیرید.

اگر بعد از استفاده از دستگاه احساس گرفتگی بیشتر کردید احتمالا فشار بیشتر یا زمان بیشتر از حد را روی بدنتان اعمال کردید.

اگر تصمیم به خرید تفنگ ماساژ دارید به چه چیزی توجه کنید

تفنگ های ماساژ معمولا ارزان نیستند، دستگاه های بالارده میتواند چندصد دلار هزینه داشته باشد. برای همین باید خرید خود را حساب شده و با دقت انجام دهید.

هر چیزی که باید درباره تفنگ های ماساژ بدانید (3)
درباره تفنگ های ماساژ بدانید

تفنگ های ماساژ در سایز های مختلف موجود هستند، راحتی خود را در بحث وزن دستگاه و سایز آن در نظر بگیرید، و همچنین اینکه کدام عضلات مورد نظر است.

این مطلب را نیز بخوانید :

فوم رولر چیست؟ فواید استفاده از فوم رولر

بعضی با سری ها و دسته های قابل تنظیم هستند که کار را برای قسمت های مختلف بدن آسان تر میکنند، اگر میخواهید از یک دستگاه پرتابل استفاده کنید مدل های مینی ماساژ گان میتواند گزینه عالی برای شما باشد.

جدا از هر نکته ای توجه داشته باشید که با سری های مختلف قابل تعویض همراه باشند، همچنین توجه کنید که نهایت قدرت دستگاه چقدر است و چقدر صدا تولید میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *