ورزشی

فواید تمرین با ایربایک

فواید تمرین با ایربایک

زمانی ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از جذاب ترین و در عین حال موثرترین دستگاه های ورزشی یعنی فواید تمرین با ایربایک آشنا کنیم.

تنوع دستگاه های ورزشی هر روز در حال افزایش هستند. این موضوع باعث شده است ورزش کردن هر روز برای ما جذاب تر شود. در زندگی شلوغ و پر مشغله‌ی این روزها، ما نیازمند انگیزه‌ی بیشتری برای آغاز ورزش هستیم.

سبک ها یا وسایل ورزشی این روزها باید دارای ویژگی هایی باشند که بتوانند مورد توجه قرار گیرند :

  • در سریع ترین زمان بهترین نتیجه را داشته باشند.
  • دارای کمترین عوارض جانبی باشند.
  • به راحتی قابل اجرا باشند.

و ایربایک همه این ویژگی های مثبت را یکجا دارد. ما در این مقاله به ده ویژگی منحصر به فرد این دستگاه پرطرفدار اشاره خواهیم کرد تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم نگاهی کاملا تجربی و کاربردی به فواید تمرین با ایربایک دوست داشتنی داشته باشیم.

ایربایک واقعا کار می کند

اگر هر روز ورزش منظمی داشته باشید قطعا سیستم ایمنی شما تقویت خواهد شد؛ سیستم ایمنی قوی تر یعنی مقاومت طبیعی بدن در برابر تمامی ویروس ها و باکتری های مخرب. ( موضوعی که حتما این روزها دغدغه همه ما است. )

حالا زمانی که مسیر ورزشی شما به تمرینات کاردیو داخل خانه یا فضای بسته باشگاه محدود شود؛ چند گزینه محدود بیشتر باقی نمی ماند. در این بین قطعا ایربایک یک گزینه بی نظیر است.

با یک ایربایک شما می توانید در هر کجا و هر زمانی، فارغ از شرایط آب و هوایی یا محدودیت های دیگر تمرینات خود را دنبال کنید.

ایربایک ها دارای تنوعی بالایی در انواع مدل ها هستند و در برخی از مدل ها شما می توانید همزمان و در کنار عضلات پا، تقویت عضلات دستتان را هم در برنامه داشته باشید.

فواید تمرین با ایربایک (2)

اما اصلی ترین نقطه قوت و تفاوت ایربایک در چیست؟

بعضی از این دستگاه ها دارای امکان هدف گذاری به صورت شخصی و در پروفایل های متعدد هستند. در این آنالیز و هدف گذاری ها، میزان کالری، ضربان قلب و ده ها فاکتور دیگر، آرشیو و ارائه خواهد شد.

به طور کلی شما می توانید دستیابی به 2 هدف اصلی را با تمرینات ایربایک در نظر داشته باشید؛ ابتدا کاهش وزن و پس از آن حرکت به سمت سلامت عمومی بدن.

یکی دیگر از نکات مثبت در رابطه با تمرینات مرتبط با این وسیله‌ی جذاب،‌ عدم وجود محدودیت سنی در استفاده از آن است. آسیب زا نبودن و ریسک پایین این ورزش باعث شده است تا افراد دارای مشکلات جسمی و یا حتی کهنسالان نیز بتوانند تمرینات مورد نیازشان را با ایرباک انجام دهند.

قطعا در کنار اسکی فضایی و تردمیل، ایربایک یکی از موثرترین ورزش های خانگی و هوازی در چربی سوزی و مصرف کالری است.

طی تحقیقاتی که در سال 2010 به انجام رسید، مشخص گردید افرادی که 3 بار در هفته و هر بار به مدت 45 دقیقه به دوچرخه سواری مشغول می شوند، توانسته اند تا حد بسیار زیادی از حجم چربی عمومی بدنشان را بکاهند.

در صورتی که این افراد کالری دریافتی کمتر از 1200 داشته باشند، در کمتر از 12 هفته می توانند بخش عمده ای از چربی مازاد خود را مصرف نمایند.

در انتهای این بخش لازم است بدانید، در حالی که عمده تمرکز ایربایک بر روی عضلات پایین تنه است؛‌ اما تمرین با این وسیله کمترین میزان فشار را بر روی مفاصل شما وارد خواهد کرد. این یعنی یک تمرین هوازی ایده آل با کمترین میزان فشار و ریسک آسیب دیدگی.

۱۰ تمرین ورزشی مفید برای تقویت زانو
خواندن

یک برنامه روتین برای دریافت بهترین نتیجه در تمرین با ایربایک

مهمترین تفاوت ایربایک با دوچرخه های ثابت طبیعی، امکان درگیر کردن عضلات ساعد و بازو است. در نتیجه ایربایک به تنهایی یک تمرین فول بادی است.

ضمنا یکی دیگر از فواید تمرین با ایربایک وجود فن های مقاومتی در آن است. این فن های جذاب به گونه ای طراحی شده اند که هر چه سرعت و شدت پدال زدن شما افزایش یابد، باد بیشتری تولید می کند. در نتیجه یک مقاومت طبیعی که باعث کالری سوزی می شود نیز در این مدل ها وجود دارد.

در همین زمان عضلات کمر، دست ها، ران و چهارسر در مواجهه با این فشار، تقویت می گردند. شما هر لحظه می توانید با استفاده از دسته های دوچرخه، سرعت و فشار را تنظیم کنید.

دوچرخه ایربایک دامنه‌ی کاربرد و استفاده‌ی بسیار متنوعی دارد. شما می توانید از آن در منزل، باشگاه ورزشی، گرم کردن در هنگام ایروبیک و حتی تمرینات قدرتی استفاده نمایید.

ترکیب هوشمندانه ارتباط بین پدال ها و دسته ها باعث شده است تا شما هم زمان تمام عضلات بدنتان را تقویت کنید و در عین حال کنترل میزان فشار و حجم کالری سوزی کاملا در اختیارتان باشد.

آموزش تمرین با ایربایک

برای شروع یک برنامه‌ی تمرینی ساده در 25 دقیقه برای شما طراحی کرده ایم که می تواند به صورت عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

در همین ابتدای کار به شما توصیه می کنیم اگر تا به امروز از ایربایک استفاده نکرده اید، از مربی خود بخواهید تا شما را با نحوه‌ی کار و تمرین با آن آشنا کند. نگران نباشید، این کار بسیار آسان است.

  • ابتدا با گرم کردن شروع کنید. فراموش نکنید شما هرگز نباید تمرینات جدی و یا سنگین را بدون این که بدن خود را آماده و گرم کنید، آغاز کنید.
  • این تمرین فشرده و پرفشاری است؛ اما ویژگی جذاب آن امکان اختصاصی کردن آن است. شما می توانید با توجه به وضعیت جسمانی خود از میزان یا شدت تمرین بکاهید و یا تعداد راندهای آن را کاهش یا افزایش دهید.
  • به صورت عمومی این تمرین فوق العاده دارای 12 ست ایربایک و 12 ست وزنه است.
  • در حالت عمومی هر راند شامل مراحل زیر است :
  • 40 ثانیه تمرین پر فشار با ایربایک
  • 20 ثانیه استراحت
  • 40 ثانیه کار با وزنه یا وزن بدن
  • جالب است بدانید شما می توانید شدت تمرین را با استفاده از فن کاهش و افزایش دهید. کم و زیاد کردن شدت تمرین تاثیر فوق العاده ای در افزایش کالری سوزی دارد.

اکنون که با ایربایک و تمرین اولیه آن آشنا شدید نوبت به معرفی فواید تمرین منحصر به فرد آن می رسد.

حالا برسیم به مهمترین فواید تمرین با ایربایک

اگر هنوز در رابطه با انتخاب ایربایک به عنوان یک ابزار اصلی برای دستیابی به اهداف چربی سوزی و تناسب اندام شک دارید، به شما توصیه می کنیم در ادامه لیست 10 عدد از مهمترین فواید تمرین با ایربایک را مطالعه کنید. همان طور که تا این جای کار گفتیم، ایربایک یک وسیله ورزشی هوازی فوق العاده است که تقریبا تمامی ویژگی های مثبت این گروه از دستگاه های ورزشی را یکجا دارد.

کراسفیت | سبکی تمرینی که می بایست بشناسید
خواندن

جالب است بدانید با تمرین ایربایک شما ذهن قدرتمندی برای ورزش کردن دارید

تحقیقات ورزشی نشان داده است تنها 5 درصد افزایش توانایی شما در به سرانجام رساندن تمرینات کاردیو می تواند تا 15 درصد قدرت ذهنی شما برای تداوم و انگیزه‌ی ورزش کردن را افزایش دهد.

این ویژگی مثبت باعث می شود که شما با تقویت توانایی خود در مدت و شدت تمرینات ایربایک بتوانید ذهنی آماده برای تداوم تمرین و انگیزه‌ی بیشتر داشته باشید.

از مهمترین فواید تمرین با ایربایک در این سرفصل می توان به احتمال آسیب دیدگی اندک آن نسبت به دویدن یا استفاده از تردمیل اشاره کرد.

 افزایش 5 درصدی تمرینات کاردیو از طریق دویدن یا استفاده از تردمیل، می تواند به ناگهان احتمال آسیب دیدگی و فشار مضاعف مفاصل را افزایش دهد. چالشی که هرگز با ایربایک و حتی هیچ کدام از انواع دوچرخه های ثابت تجربه نخواهید کرد.

فواید تمرین با ایربایک (3)

تعادل در تمام جنبه ها

در صورتی که استانداردهای استفاده از ایربایک را تحت نظر یک مربی یا کارشناس ورزشی متخصص به درستی فراگرفته و اجرا کنید، دیگر هیچ دغدغه ای برای فشار مضاعف و غیر موثر به مفاصل و ماهیچه های شما وجود ندارد.

این چند شرط را رعایت کنید، شرط هایی که قطعا هر مربی کارآمدی به شما اعلام خواهد کرد.

  • پشتتان را همیشه و همواره صاف نگاه دارید.
  • زانوهای خود را در یک خط ممتد در جهت پایتان قرار داده و هرگز آن را بیش از 90 درجه خم نکنید.
  • ایربایکی را انتخاب کنید که به خوبی قابل شخصی سازی بوده تا جای نشیمن گاه و دسته ها متناسب با فیزیک شما باشد.
  • در هنگام انتخاب ایربایک، شروع تمرین با آن و درنهایت برای آن که کل بدن شما به صورت متعادل تقویت شود به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید یا مشورت گرفتن از مربی خود برای شروع تمرینات ایربایک، همان دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت انجام تمرینات پرفشار را داشته باشد.

بهترین انتخاب برای تمرینات کاردیو

شاید نیاز نباشد توضیح زیادی در رابطه با این سرفصل به شما ارائه دهیم. آنچه مشخص است، سال ها است که دوچرخه سواری به صورت عادی یا به کمک دوچرخه ثابت، یکی از دو گزینه‌ی اصلی برای تقویت سیستم تنفسی بوده است.

جالب است بدانید که تنها با 30 دقیقه تمرین هفتگی هم شما می توانید شانس بروز حملات قلبی را تا 15 درصد کاهش دهید.

در انتهای این بخش تنها به شما توصیه می کنیم، نوشیدن آب پس از تمرین را فراموش نکنید.

از فواید تمرین با ایربایک : کاهش وزن

قطعا کارا بودن این گزینه از فواید ایربایک وابستگی کاملی به اهداف ورزشی شما دارد. باید بدانید بیشترین کاربرد ایربایک در حفظ و کاهش وزن فعلی است و معمولا استفاده‌ی تنها از آن نمی تواند به افزایش وزن در دوران حجم گیری کمک کند.

زمانی که حرف از چربی سوزی و کاهش وزن باشد؛ اما عملکرد ایربایک فوق العاده است. به کمک این دستگاه شما چیزی نزدیک به یک و نیم برابر بیشتر از یک دوچرخه‌ی عادی، کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.

فواید تمرین با ایربایک (4)

تقویت عضلات پایین تنه

به میزانی که درجه‌ی سختی دستگاه را افزایش دهید، فشار وارده برای تقویت عضلات پایین تنه نیز بیشتر خواهد شد. به صورت معمول استفاده از ایربایک باعث تقویت عضلات پشت ساق، همسترینگ و چهارسر می گردد.

3 تفاوت ورزش هوازی و بدنسازی در سلامتی بدن شما
خواندن

همچنین تمرینات طراحی شده در این وسیله به تقویت عضلات کمر و پشت کتف نیز کمک می کند. حرکت و تمرینات مرتبط با دسته‌ی دوچرخه برای تقویت عضلات بالا تنه طراحی شده اند. در نهایت و با تداوم انجام تمرینات آن، شما علاوه بر تقویت عضلات سراسری بدن، مفاصلی سالم و دامنه‌ی حرکتی بیشتر و روان‌تری خواهید داشت.

ایمنی بالا – احتمال آسیب دیدگی کم

شاید اصلی ترین دلیل محبوبیت دستگاه های هوازی داخل خانه یا باشگاه های ورزشی پس از راحتی استفاده و دسترسی همیشگی، ایمنی بالای آنها است.

درست است که دویدن و دوچرخه سواری، 2 ورزش و تمرین سنتی و پر کاربرد هستند؛ اما این موضوع هرگز باعث نمی شود فراموش کنیم که احتمال آسیب دیدگی در آنها بالا است.

از فواید فواید تمرین با ایربایک : کاهش استرس

این خاصیت هر تمرین مستمر و ورزشی است. هر تحرک بدنی می تواند منجر به کاهش سطح استرس ذهنی شما شود. شاید در ابتدا دوچرخه سواری کار دشواری باشد؛ اما همین چالش جدید می تواند یک آمادگی ذهنی فوق العاده برای افزایش کیفیت و حجم تمرین شما داشته باشد.

همچنین نباید فراموش نکنید که هر ورزش و به ویژه تمرینات هوازی، موجب ترشح سراتونین می گردد که همین هورمون، مسئول حال خوب شما است.

سرطان نگیرید!

تقویت سیستم ایمنی و افزایش سطح سلامت عمومی بدن، در کنار اکسیژن رسانی بهتر به سلول ها باعث می گردد تا انجام مستمر تمرینات هوازی، یکی از بهترین راهکارها در پیشگیری از سرطان باشد.

ضمنا دوچرخه سواری می تواند یک انگیزه‌ی فوق العاده برای بیماران سرطانی برای تداوم پروسه‌ی درمانی‌شان باشد. قطعا با یک جستجوی ساده در اینترنت، داستان های الهام بخش بسیاری در مورد افرادی خواهید یافت که دوچرخه سواری، تنها همراه آنها در دوران سخت شیمی درمانی و درمان سرطان بوده است.

می‌توانید از پیشرفت خود انگیزه بگیرید!

پروفایل های موجود در دستگاه های پیشرفته ورزشی به شما کمک می کند، میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کرده و از آن انگیزه بگیرید.

همان طور که گفتیم یکی از فواید ایربایک های مدرن، قابلیت اختصاصی سازی تمرینات است. شما می توانید عملکرد خود در این تمرینات را دنبال کرده و در بازه های زمانی مختلف، میزان موفقیت در دستیابی به اهداف ورزشی خود را بسنجید.

امکان اجرای تمرینات پر فشار و وقفه ای

پس از معرفی تمرینات وقفه ای و پر فشار، سبک تمرینی بسیاری از ما تغییر کرد. این تمرینات با ایجاد شوک های ناگهانی باعث می شوند در یک زمان تمرین کوتاه تر، حجم کالری و چربی سوزی بیشتری اتفاق بیفتد. یکی از مهمترین فواید ایربایک ، امکان اجرای این گروه از تمرینات است.

این مطلب را نیز بخوانید :

مقایسه چربی سوزی دویدن و دوچرخه سواری

دستگاه های مدرن ورزشی سال ها است در حال به روز رسانی و ایجاد خلاقیت هایی در مسیر ورزش و تمرینات ما هستند. اگر شما هم از علاقه مندان به ورزش های هوازی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم، ایربایک را یکی از گزینه های اصلی خود قرار دهید.

این دستگاه فوق العاده با عملکردی ساده، کاربردها و مزایای ورزشی منحصر به فردی در اختیارتان قرار خواهد داد.

منبع : whenwomeninspire.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *