ورزشی

آشنایی با کاربردهای تردمیل برای لاغری شکم

آشنایی با کاربردهای تردمیل برای لاغری شکم

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های کاربرد تردمیل برای لاغری شکم آشنا کنیم. این مقاله را با چرایی تاثیر ‌تردمیل بر سلامتی و تناسب اندام شروع کرده و سپس نکاتی در رابطه با خرید ‌تردمیل مناسب به شما معرفی خواهیم کرد.

در این مقاله همچنین شما را با 10 تمرین تردمیل برای لاغری شکم آشنا می کنیم. در صورتی که تصمیم برای خرید ‌تردمیل و کاهش وزن و تناسب اندام به کمک آن دارید، به شما توصیه می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انجام تمرینات مناسب با ‌تردمیل نه تنها به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند، بلکه تحقیقات متعدد نشان داده است این دستگاه علاوه بر تناسب اندام می تواند یک ورزش کاردیو تاثیرگذار بر سلامت سیستم قلبی و عروقی شما باشد.

بدون هیچ بهانه و توضیحی قطعا دویدن و پیاده روی سریع، سلامت ترین و سریع ترین راه برای لاغری عمومی و به ویژه لاغری در ناحیه‌ی شکم، پهلو و پاها است.

چرا تردمیل برای لاغری شکم کاربردی است؟

به طور خلاصه می توان گفت هر فعالیتی که موجب کالری سوزی منظم و پایدار شود، در کاهش حجم چربی و افزایش سوخت و ساز بدن موثر است. به همین دلیل پیاده روی و دویدن در فضای آزاد یا بر روی ‌تردمیل می تواند یک روش پایدار و در عین حال سلامت برای لاغری و تناسب اندام شما باشد.

اما دلیل محبوبیت ‌تردمیل چیست؟

– بدون شک ‌تردمیل راحت ترین و کم دردسرترین دستگاه ورزشی کمکی برای انجام تمرینات کاردیو است. تقریبا هر کسی به راحتی می تواند از ‌تردمیل استفاده کرده و راه اندازی آن برای یک آماتور چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد. تمرینات ‌تردمیل برخلاف بسیاری دیگر از تجهیزات ورزشی پیچیده نیست و تنها کافی است شما، سرعت و شیب دستگاه را تنظیم و سپس مشغول پیاده روی یا دویدن شوید.

– به کمک امکان برنامه ریزی تمرینات ‌تردمیل، شما در کمتر از چند دقیقه می توانید برنامه ای دائمی برای ورزش خود تنظیم کنید. پس از اولین تنظیم دیگر کافی است تا دستگاه را روشن کنید و تمرین خود را آغاز کنید. این یکی از کاربردی ترین روش های استفاده از تردمیل برای لاغری شکم است.

– پیگیری میزان پیشرفت برنامه‌ی ورزشی شما از طریق ‌تردمیل بسیار آسان است. ‌تردمیل های امروزی همچون یک مربی شخصی، نوع و سبک تمرین شما را مطابق با نیازهایتان طراحی کرده و شما می توانید یا هر بار تمرین، میزان پیشرفت خود را دنبال کنید.

تاثیر تردمیل بر لاغری شکم پهلو

آشنایی با کاربردهای تردمیل برای لاغری شکم 1
تمرین با تردمیل برای لاعری شکم

استفاده از تردمیل برای لاغری شکم از شما زمان زیادی نمی گیرد. برای شروع یک برنامه‌ی ورزشی با ‌تردمیل، تنها کافی است 10 دقیقه از زمان روزانه‌ی خود را کنار بگذارید. شما به مرور می توانید این زمان را تا حدود 1 ساعت افزایش دهید؛ اما همان ورزش 10 دقیقه ای نیز به شما نتایج امیدوار کننده این نشان خواهد داد.

– به طور کلی یکی از کم آسیب ترین ورزش ها برای تناسب اندام، دویدن و پیاده روی است. در صورتی که از تردمیل برای لاغری شکم استفاده کنید، این میزان آسیب دیدگی تقریبا به صفر خواهد رسید.

در هنگام خرید تردمیل برای لاغری شکم به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

توجه به برخی از ویژگی های ‌تردمیل های موجود در بازار می تواند به شما کمک کند تا انتخابی ایده آل داشته باشید. ‌تردمیل های موجود در بازار با مشخصات و ویژگی های متنوعی عرضه می شوند که تقریبا انتخاب را برای خریدار بسیار پیچیده می کنند.

طریقه استفاده از تردمیل مکانیکی (بدون موتور)
خواندن

پیش از آن که به سراغ تمرینات تردمیل برای لاغری شکم بریم، بهتر است شما را با چند ویژگی مهم آشنا کنیم.

درست است که خرید ‌تردمیل های مدرن با صفحات نمایشگر شگفت انگیز و سیستم ضربه گیر در هنگام دویدن بسیار جذاب است؛ اما خریدن برخی از آنها ممکن است هزینه‌ی زیادی طلب کند.

به شما توصیه می کنیم اگر بودجه‌ی محدودی برای خرید ‌تردمیل دارید، گزینه ای را انتخاب کنید که این چند ویژگی را دارا باشد :

– خرید ‌تردمیل با یک موتور قابل اطمینان و قدرتمند که میزان اسب بخار آن، حداقل بتواند سرعتی در حدود 10 کیلومتر بر ساعت را برای شما به وجود آورد. فراموش نکنید موتور ‌تردمیل مهمترین و البته گران ترین بخش آن است. در نتیجه به شما توصیه می کنیم هرگز به سراغ گزینه های ارزان قیمت با موتورهای ضعیف نروید.

تردمیل برای لاغری شکم

– تردمیلی بخرید که نوار غلتان آن پایدار بوده و به درستی کار کند. ‌تردمیل های جدید دارای صفحات غلتان ضربه گیر هستند. حتی اگر ‌تردمیل انتخابی شما دارای این ویژگی نیست، حداقل باید گردشی منظم و روان داشته باشد تا کمترین میزان فشار غیر ضروری به موتور آن وارد شود.

– برنامه پذیر بودن ‌تردمیل ها، آنها را بسیار ارزشمند می کند. در صورتی که ‌تردمیل انتخابی شما قابلیت برنامه پذیری داشته باشد، یک مشوق فوق العاده برای ورزش کردن خواهید داشت. برنامه پذیر بودن ‌تردمیل این امکان را به شما می دهد تا برنامه‌ی ورزشی اختصاصی خود را مطابق با نیازهایتان تعریف کرده و همچنین از میزان پیشرفتتان در اجرای این برنامه آگاه شوید.

– تعدد پروفایل ها در یک ‌تردمیل فوق العاده است، البته این ویژگی کمی گران هم هست. شما می توانید تردمیلی انتخاب کنید که حداقل یک پروفایل داشته باشد.

‌- تردمیلی را بخرید که قابلیت تنظیم شیب را داشته باشد. با این ویژگی، تنوع تمرینات شما چندین برابر خواهد شد. ضمنا اگر هدف شما در استفاده از تردمیل برای لاغری شکم است، این امکان فوق العاده موثر است.

به شما توصیه می کنیم برای خریدن یک ‌تردمیل مناسب و مطابق با نیازهایتان، حتما از یک فروشندهی معتبر مشورت بگیرید.

10 تمرین با تردمیل برای لاغری شکم

تمرین اول : خودتان را به سطح سوزاندن 500 کالری روزانه برسانید

به صورت معمول شما با 30 دقیقه تمرین بر روی ‌تردمیل می توانید تا 500 کالری بسوزانید. با این حال که سوخت و ساز افراد مختلف متفاوت است؛ اما مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی کالری و چربی سوزی بر روی ‌تردمیل عبارت اند از : میزان وزن شما در کنار سرعتی که بر روی دستگاه انتخاب می کنید.

اکثر ‌تردمیل های امروزی نشان گر کالری مصرفی را دارند. در نتیجه شما به راحتی می توانید سطح کالری مورد نیازتان را بر روی دستگاه تنظیم کنید. هدف گذاری در این روش، شرط اصلی است. باید سعی کنید در بازه ای حدود یکماه، خودتان را به سطح 500 کالری یا 30 دقیقه دویدن بر روی ‌تردمیل برسانید.

اهمیت تقویت عضلات شکم
خواندن

برنامه‌ی پیشنهادی ما در این روش به شرح زیر است :

  • 5 دقیقه گرم کردن : با فشار 4 از 10 و شیب بسیار ملایم
  • 5 دقیقه پیاده روی سریع یا دویدن آهسته : با فشار 6 از 10 و شیب ملایم
  • 5 تا 10 دقیقه دویدن سریع : با فشار 8 از 10 و شیب ملایم
  • 5 دقیقه ریکاوری با پیاده روی سریع : با فشار 4 از 10 و بدون شیب
  • 5 دقیقه دویدن پر تحرک : با فشار 6 از 10 و شیب زیاد
  • 3 تا 5 دقیقه دویدن با نهایت توان : با فشار 8 از 10 و شیب زیاد
  • 5 دقیقه خنک کردن بدن با فشار 4 از 10 و شیب ملایم

تمرین دوم : تردمیل برای لاغری شکم تنها 10 دقیقه روزانه

همان طور که گفتیم در صورتی که زمان روزانه‌ی شما بسیار فشرده و محدود است، باز هم می توانید از تردمیل برای لاغری شکم استفاده کنید. پیشتر در مقالات مختلفی شما را با سبک تمرین پرفشار آشنا کرده ایم.

حالا در این تمرین پیشنهادی هم شما می توانید با کمک سبک تمرین  پرفشار، حداکثر کالری سوزی را در 10 دقیقه تجربه کنید. برای آن که این تمرین را بهتر بشناسید، می توانید آن را با پیاده روی و دویدن در شیب کوهستان مقایسه کنید.

قبل از معرفی این برنامه باید به شما بگویم که انجام آن نیازمند آمادگی جسمی نسبی است :

  • 2 دقیقه دویدن آهسته : با فشار 6 از 10 و بدون شیب
  • 2 دقیقه دویدن معمولی : با فشار 6 از 10 و شیب ملایم
  • 2 دقیقه دویدن سریع : با فشار 6 از 10 و شیب بیشتر
  • 2 دقیقه دویدن سریع : با فشار 8 از 10 و شیب زیاد
  • 2 دقیقه دویدن سریع : با فشار 8 از 10 و شیب ملایم
آشنایی با کاربردهای تردمیل برای لاغری شکم 2
تمرین با تردمیل برای تمام سنین

تمرین سوم : استفاده از تردمیل برای لاغری شکم در یک تمرین چند جانبه

این تمرین به ورزش 20 دقیقه ای کشنده معروف است. در این تمرین 20 دقیقه ای، شما شبیه سازی یک تمرین دویدن بیرون از خانه را با فراز و شیب های خیابان، اما در خانه تجربه خواهید کرد.

همان طور که در دویدن و پیاده روی خارج از خانه شما با سطح صاف و سراشیبی و سربالایی مواجه هستید، در این تمرین نیز چندین بار سطح شیب ‌تردمیل تغییر خواهد کرد.

این تمرین تردمیل برای لاغری شکم بیش از هر چیز ضربان قلب شما را بالا برده و در نتیجه میزان چربی سوزی بسیار بالایی دارد :

  • 2 دقیقه گرم کردن : با فشار 3 یا 4 از 10 در سطح صاف
  • 2 دقیقه آماده سازی جدی با پیاده روی سریع : با فشار 4 از 10 و در سطح صاف
  • 2 دقیقه پیاده روی قدرتی : با فشار 6 از 10 و با شیب ملایم
  • 2 دقیقه آماده سازی قبل از دویدن با پیاده روی سریع :‌ با فشار 4 از 10 و در سطح صاف
  • 2 دقیقه دویدن سریع : با فشار 8 از 10 و شیب ملایم
  • 2 دقیقه پیاده روی سریع :  با فشار 4 از 10 در سطح صاف
  • 2 دقیقه دویدن با تمام قوا : با فشار 9 از 10 در شیب ملایم
  • 2 دقیقه پیاده روی سریع : با فشار 4 از 10 در سطح صاف
  • 2 دقیقه دویدن ملایم : با فشار 6 از 10 در شیب ملایم
  • 2 دقیقه خنک کردن با پیاده روی ملایم : با فشار 3 یا 4 از 10 در سطح صاف

تمرین چهارم : رسیدن به سطح 30 دقیقه ورزش با ‌تردمیل

تمرینی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد یکی از محبوب ترین و در عین حال کاراترین روش های استفاده ار تردمیل برای لاغری شکم است. این تمرین 30 دقیقه ای بی نقص، شامل انواع سبک های دویدن، شیب های متنوع، گرم کردن و خنک کردن است.

مقایسه چربی سوزی دویدن و دوچرخه سواری
خواندن

از دیگر نکات جالب در رابطه با این تمرین، قابلیت انطباق پذیری آن برای افراد مبتدی تا حرفه ای است.

شما می توانید برای شروع، درصدی مشخص از زمان هر کدام از مراحل را کاسته و یا کمی میزان فشار را کاهش دهید. با گذشت زمان و افزایش توان جسمیتان قادر خواهید بود هر روز به استانداردهای این تمرین نزدیک شده و در صورتی که روزانه و به شکل منظم این تمرینات را دنبال کنید، در کمتر 2 ماه قادر خواهید بود آن را به صورت کامل انجام دهید.

جالب است بدانید حتی دوندگان استقامت نیز از این تقسیم بندی ورزشی استفاده می کنند :

  • 10 دقیقه گرم کردن با پیاده روی سریع و سپس دویدن آهسته : با فشار 5 از 10 و در سطح صاف
  • 2 دقیقه دویدن خیلی سریع : با فشار 8 از 10 و شیب ملایم
  • 2 دقیقه ریکاوری فعال با دویدن ملایم : با فشار 4 از 10 و در سطح صاف
  • 2 دقیقه دویدن خیلی سریع : با فشار 8 از 10 و در شیب ملایم
  • 2 دقیقه ریکاوری فعال با دویدن ملایم : با فشار 4 از 10 و در سطح صاف
  • 2 دقیقه دویدن خیلی سریع : با فشار 8 از 10 و در شیب ملایم
  • 10 دقیقه خنک کردن به کمک دویدن آهسته یا پیاده روی سریع : با فشار 5 از 10 و در سطح صاف

سایر تمرینات ویژه‌ی تردمیل برای لاغری شکم

به صورت کلی می توان گفت 10 تمرین اصلی تردمیل برای لاغری شکم ، از ویژگی ها و مراحل تمرینی مشابهی بهره می برند. 4 سبک تمرینی که پیشتر به شما معرفی کردیم، پایه‌ی تمامی این 10 تمرین اصلی است.

برای آن که با عنوان سایر تمرینات نیز آشنا باشید، آنها را به شما معرفی می کنیم :

  • تمرین پر فشار برای ورزشکاران حرفه ای : شامل 12 دقیقه دویدن سریع و 3 دقیقه گرم و خنک کردن
  • تمرین 60 دقیقه ای ‌تردمیل که شامل 3 نوبت 20 دقیقه ای می باشد. در این تمرین هر بخش به 2 قسمت 15 دقیقه دویدن و 5 دقیقه ریکاوری تقسیم می شود.
  • تمرین پیاده روی طولانی در شیب تند : 5 بار تکرار تمرین 6 دقیقه دویدن پر فشار و ریکاوری فعال
  • تمرین 10 دقیقه ای پر فشار : شامل 10 ست دویدن با حداکثر سرعت و 1 دقیقه استراحت کامل
  • تمرین پیاده روی قدرتی : شامل دویدن با سرعت کم در سطح صاف و پیاده روی طولانی در شیب تند
  • و تمرین آخر که مخصوص ورزشکاران با آمادگی جسمانی بالا است‌، ورزش 5 کیلومتری نام دارد. در این تمرین، مدت مشخصی وجود ندارد و شما 5 ست 1 کیلومتری را طی خواهید کرد. 3 ست پیاده روی سریع و 2 ست دویدن سریع در سطح صاف

این مطلب را نیز بخوانید :

اسکی فضایی یا تردمیل | کدام دستگاه مناسب شماست؟

امیدواریم به کمک معرفی این تمرینات توانسته باشیم بهترین راهکارهای استفاده از تردمیل برای لاغری شکم را به شما معرفی کرده باشیم. کارشناسان ما در دلوکس کالا، همواره آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با انواع تجهیزات ورزشی هستند.

منبع : treadmillreviewsite.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *