راهنمای خرید, ورزشی

راهنمایی کوتاه و جامع برای انتخاب تردمیل در میان گزینه های سردرگم کننده

راهنمایی کوتاه و جامع برای انتخاب تردمیل در میان گزینه های سردرگم کننده

انواع تردمیل ها از دیرباز، مهمترین و مرسوم ترین وسیله‌ی ورزشی هر خانه ای بوده اند. دستگاه هایی فوق العاده که به کمک آنها چالش داشتن ورزش های هوازی در دنیای شلوغ و پرمشغله‌ی امروز تا حد زیادی مرتفع گردیده است. در صورتی که قصد شما برای انجام یک ورزش هوازی موثر، جدی باشد بدون شک یکی از بهترین گزینه ها، انتخاب تردمیل است. وسیله ای که در گوشه‌ی خانه جای می گیرد و با ویژگی های متنوع خود می تواند برنامه سلامتی و تناسب اندام شما را مدیریت کند.

برای آن که کمی از سردرگمی انتخاب تردمیل رهایی یابید، تلاش داشته ایم راهنمایی کاربردی در این مقاله به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

گام اول : فضای ورزشی خود در خانه را تعیین کنید تا یک تردمیل با ابعاد صحیح انتخاب کنید

انواع تردمیل با توجه به امکانات، نوع عملکرد و قیمتشان، ابعاد متنوعی دارند. زمانی که به نتیجه‌ی قطعی در رابطه با محل قراردادن تردمیل رسیدید، با دقت آن را اندازه گیری کنید و سپس از میان گزینه های موجود در هنگام انتخاب تردمیل ، بهترین گزینه را برگزینید.

بهتر است از هر طرف تردمیل به ویژه پشت آن، در حدود 1 متر فضای خالی داشته باشید. البته انواع جدید تردمیل ها قابلیت تا شوندگی دارند تا در هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، فضای محدودتری از خانه تان را اشغال کنند.

راهنمایی کوتاه و جامع برای انتخاب تردمیل در میان گزینه های سردرگم کننده 2

گام دوم : چه مدت زمان و چه تمریناتی را می خواهید با تردمیلتان انجام دهید

ابتدا از خودتان بپرسید که تنها قصد شما پیاده روی ساده است یا کم کم می خواهید با فشار بالا بر روی تردمیل بدوید؟

اگر قصد ورزش سنگین بر روی این دستگاه را دارید، حتما در هنگام انتخاب تردمیل گزینه ای را انتخاب کنید که دارای موتور قدرتمندی باشد. تردمیل هایی با سطح مقطع عریض تر برای دویدن و موتور قدرتمندتر، طبیعتا نیازمند بودجه‌ی بیشتری می باشند.

خرید تردمیل توربو فیتنس + لیست قیمت تردمیل توربو فیتنس
خواندن

گام سوم : در این مرحله میزان بوجه‌ی خود برای خرید و انتخاب تردمیل را تعیین کنید

پس از این مرحله گزینه های بسیاری حذف می شوند. همان طور که گفتیم ابتدا به خواسته های خود از تردمیل و نوع تمریناتتان توجه کنید. حتما لازم نیست یک دستگاه لوکس با امکانات بی شمار خریداری کنید. برخی از تردمیل های گران قیمت دارای تلویزیون متصل، تاچ اسکرین و مانیتورهای بزرگ مدیریت برنامه های ورزشی هستند؛ اما همه‌ی این ها تا زمانی ارزشمند هستند که مورد نیاز و استفاده‌ی شما باشند.

توجه داشته باشید به سراغ گزینه های بسیار ارزان قیمت و بی کیفیت نروید، زیرا ترَکر دستگاه و موتور آن باید به گونه ای باشد که سال ها بتوانید بدون نیاز به تعمیر یا تعویض از آنها استفاده کنید. ضمنا این گزینه ها معمولا دارای خدمات پشتیبانی و امکان تامین قطعات نیز نیستند.

برای شروع و یک برنامه‌ی ورزشی معمول، گزینه های خوب و با قیمت تقریبا مناسبی وجود دارد که می توانید با خریداری آنها از کیفیت دستگاه و انتخاب تردمیل خود تا مدت ها اطمینان خاطر داشته باشید.

گام چهارم : ویژگی ها و امکانات انواع تردمیل را بشناسید

بسیاری از امکاناتی که بر روی تردمیل های مدرن وجود دارد، تاثیر چندانی بر روی برنامه‌ی ورزشی هوازی شما ندارند، اما استفاده از آن را می توانند بسیار جذاب تر کنند. به طور مثال وجود رابط آیپاد، برنامه های پیش فرض ورزشی، امکان اتصال به مانیتور یا تلویزیون روی دستگاه به همراه اسپیکر داخلی، گزینه های جذابی هستند که البته به شدت قیمت تمام شده‌ی دستگاه تردمیل را افزایش می دهند. در ادامه ما به چند ویژگی مهم که می تواند کیفیت تمرینات شما را تحت تاثیر قرار دهد، اشاره ای کوتاه خواهیم داشت.

راهنمای خرید تردمیل
خواندن

قابلیت تغییر اتوماتیک یا دستی شیب دستگاه

وجود این امکان، تمرینات شما را بسیار موثرتر و جذاب تر خواهد کرد و از یکنواختی آن تا حد زیادی جلوگیری می کند. افزودن شیبی در حدود 10 تا 20 درصد، علاوه بر این که فشار بر روی مفاصل را کاهش می دهد، می تواند میزان چربی سوزی و تقویت سیستم تنفسی و قلبی-عروقی شما را تا حد زیادی ارتقاء دهد. پس در صورتی که بودجه‌ی کافی دارید، به شما توصیه می کنیم در هنگام انتخاب تردمیل یکی از این مدل ها را برگزینید.

قابلیت برنامه پذیری در میان انواع تردمیل ها

برنامه پذیر بودن تردمیل یکی از گزینه های مرسوم در دستگاه های امروزی است. گزینه ای که همچون یک مربی حرفه ای می تواند برنامه ورزشی شما را مدیریت کند. البته این ویژگی در دستگاه های قدیمی و ارزان قیمت وجود نداشته و تنها در این گونه از دستگاه ها شما قادر هستید که برنامه‌ی یک جلسه‌ی تمرین را به صورت دستی تنظیم نمایید.

وجود این گزینه در هنگام انتخاب تردمیل بسیار کاربردی است و ما هم به شما توصیه داریم دستگاهی را انتخاب کنید که با آنالیز وضعیت جسمی شما بتواند یک برنامه بلندمدت و کاربردی ارائه دهد.

امکان اتصال به اپلیکیشن ها و دریافت برنامه های ورزشی

این روزها اپلیکیشن های مدیریت برنامه های ورزشی فراوانی وجود دارند که به کمک آنها می توانید تمامی شرایط جسمانی خود را به کمک یک برنامه ورزشی مدون، مدیریت کنید. تردمیل های مدرن دارای ویژگی‌ای هستند که به صورت وایرلس به تلفن هوشمند شما متصل شده و درنتیجه آنالیز بدنی و وضعیت جسمانی شما را به آن منتقل می کنند.

3 تمرین ایربایک برای چربی سوزی و افزایش هوازی
خواندن

پس از آنالیز این داده ها، این اپلیکیشن ها بهترین برنامه‌ی ورزشی را که مناسب با شرایط جسمانی شما است، به شما پیشنهاد می دهند. ضمنا میزان ضربان قلب، تنفس و تحرک شما به صورت مستمر آنالیز شده تا همواره بر روی یک برنامه‌ی استاندارد و اختصاصی بتوانید به ورزش کردن ادامه دهید. یکی از معروف ترین برنامه های ورزشی این رده، اپلیکیشن iFit است.

راهنمایی کوتاه و جامع برای انتخاب تردمیل در میان گزینه های سردرگم کننده 3

مهمترین بخش ها و ویژگی های فنی در انتخاب تردمیل کدام است؟

* موتور تردمیل

قلب تپنده‌ی هر تردمیل، موتور آن است. در نتیجه همان طور که گفتیم پیش از آن که به فکر ظاهر، زیبایی و حتی تنوع ویژگی های تردمیل انتخابیتان باشید، دستگاهی را انتخاب کنید که دارای موتوری قدرتمند و قابل اتکاء است.

* صفحه‌ی غلتان تردمیل

صفحه‌ی غلتان دستگاه یکی دیگر از مهمترین گزینه ها در هنگام انتخاب تردمیل است. این صفحه باید به قدر کافی عریض بوده و دارای طول مناسبی باشد. ضمنا روان بودن حرکت آن و تعداد غلتک ها نیز بسیار با اهمیت است. معمولا در کنار موتور دستگاه، این بخش از تردمیل ها بیشتری فشار را تحمل می کنند و اولین و مهمترین بخش آسیب پذیر در دستگاه شما هستند. تردمیل های با کیفیت دارای صفحات غلتان چند لایه و ضخیمی هستند که در بلندمدت کیفیت عملکردشان را از دست نمی دهند.

* قابلیت تحمل وزن بالا با وجود بخش های مکانیکی قدرتمند

شدت تمرینات شما بر روی تردمیل حتی اگر وزن زیادی نداشته باشید، به راحتی می تواند بخش های مکانیکی آن را مستهلک کند. در نتیجه به شما پیشنهاد داریم هرگز دستگاه های بی کیفیت و با قطعات آسیب پذیر را انتخاب نکنید. یک تردمیل با کیفیت باید دارای موتور، صفحه‌ی غلتان و چرخ دهنده ها و بخش های مکانیکی پایدار و با کیفیتی باشد.

این مطلب را بخوانید :

راهنمای جامع ورزش کردن با تردمیل

منبع : treadmillreviews.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *