ورزشی

اهمیت تقویت عضلات شکم

اهمیت تقویت عضلات شکم 1

بسیاری از مردم عضلات شکم را زمانی ایده‌آل می‌دانند که عضلاتشان ۶ تکه شده و اصطلاحا کات شده باشد. هرچند دیده شدن سیکس پک یک مزیت بزرگ است، اما داشتن یک شکم خوب، الزاما به معنی داشتن عضلات شش تکه نیست.

اهمیت تقویت عضلات شکم

ساختار عضلات شکمی

لایه اول: عضلات سطحی یا ظاهری (عضلات راست شکم) که قابل دیده شدنند.

لایه دوم: عضلات عمقی، که شامل عضلاتی هستند که در عمقی‌ ترین لایه‌های شکم قرار دارند و دیده نمی‌شوند. که اتفاقا این عضلات نقش بسیار مهمی در استقامت و فرم دادن شکم دارند، اما اکثرا کسی به آنها اهمیت نمی‌دهد.

عضلات عمقی ، تمرینات خاص خود را دارند. برای تقویت این گروه از عضلات بسیار مهم، باید از ترکیب تمرینات ایزومتریک (ایستا) برای ناحیه مرکزی بدن، و تمرینات قدرتی مانند حرکات ددلیفت، اسکات، کشش هالتر روی سینه، و زیر بغل هالتر خم استفاده کرد (شاید به نظرتان عجیب بنظر برسد اما حقیقت دارد!)

عضلات ناحیه مرکزی بدن که شامل عضلات شکم، کمر و لگن می‌شوند، در هر حرکت فردی که انجام می‌دهید درگیر هستند. اگر عضلات ناحیه مرکزی قوی نداشته باشید، حتی قادر به ایستادن و یا نشستن به صورت صاف هم نخواهید بود.

یکی از انگیزه‌ های افراد عاشق سیکس پک، جدای از زیبایی بسیار زیادی که در شکل کلی بدن بوجود می‌آورد، این است که بتوانند عضلات خود را به جنس مخالف نشان دهند. شاید دلیل این کار هم این باشد که داشتن عضلات تفکیک شده، نشانه‌ای از سلامتی، سخت کوشی، اراده قوی در انجام تمرینات ورزشی، و رعایت رژیم غذایی سخت است، خصوصیاتی که برای یک مرد، جذاب است.

نحوه و آموزش شروع تمرینات کلیستنیکس
خواندن

عضلات شکمی تفکیک شده و قوی، جدای از اینکه ظاهر شما را بهتر نشان می‌دهد، بلکه باعث بهبود کارایی و فعالیت هر چه بهتر شما در ورزش و زندگی روزمره می‌شود.

اهمیت تقویت عضلات شکم2

۳ فایده مهم دیگر عضلات مرکزی قوی

۱: بلند کردن و جا به جا کردن وزنه‌های سنگین‌ تر

ناحیه مرکزی قوی، تکیه گاهی محکم برای ستون مهره‌ها فراهم می‌کند، و ساختار کلی بدن را می‌سازد، داشتن عضلات قوی در این ناحیه، جدای از اینکه اجازه‌ی بلند کردن وزنه‌ های سنگین‌ تر در تمرینات را به شخص می‌دهد، به طور چشمگیری از آسیب‌های عضلانی و استخوانی جلوگیری می‌کند.

۲: طول عمر بیشتر

بر اساس مطالعاتی که دانشمندان کانادایی بر روی ۸ هزار نفر در طی ۳ سال انجام دادند، دریافتند افرادی که عضلات شکمی قوی دارند، ۲ برابر بیشتر از افرادی که عضلات ناحیه میانی بدنشان ضعیف است عمر می‌کنند!

اهمیت تقویت عضلات شکم۴

۳: بازگشت بدون درد

محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند هنگامی که افراد از ۱۰ هفته برنامه تمرینی ناحیه کمر پیروی کردند، ۳۰ درصد درد کمتری در ناحیه کمر تجربه کردند!

ویدیو آموزشی تمرینات شکم بدون نیاز به وزنه در ۵ دقیقه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *